Valt me enorm op. Een laptop is juist bedoeld om overal mee te nemen en mobiel te gebruiken. Je komt vaak in situaties (vooral buiten) waar de reflecties te gortig worden. De eventuele minder beeldkwaliteit die een anti glare coating oplevert, weegt bij een laptop (die 99% toch brakke TN panels gebruiken) niet op tegen de reflecties.
PC monitoren precies omgekeerd. Het is echt zoeken naar een goed (= IPS/PVA) glossy screen. Terwijl juist een monitor altijd op dezelfde plaats staat en reflecties vaak geen probleem zijn. Toch zie ik hier allemaal matte schermen, die een mindere beeldkwaliteit leveren t.g.v. de extra AG coating die het uitgaande licht niet volledig doorlaat (kristalliserend beeld/doffer).
Waarom is dit in godsnaam
PC monitoren precies omgekeerd. Het is echt zoeken naar een goed (= IPS/PVA) glossy screen. Terwijl juist een monitor altijd op dezelfde plaats staat en reflecties vaak geen probleem zijn. Toch zie ik hier allemaal matte schermen, die een mindere beeldkwaliteit leveren t.g.v. de extra AG coating die het uitgaande licht niet volledig doorlaat (kristalliserend beeld/doffer).
Waarom is dit in godsnaam