Toon posts:

Vodafone Storing - Alphen aan den Rijn (wellicht elders ook)

Pagina: 1
Acties:

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-06 13:10
Inmiddels weet ik dat het niet aan mij ligt dus vind ik tijd om het te posten.

Gisteravond waren er een paar momenten dat ik thuis (2404BD) geen bereik had op mijn Desire HD met Vodafone. Hier nog niet veel achter gezocht tot vanavond. Sinds 18:00 uur valt regelmatig het netwerk weg en is het niet meer mogelijk om te bellen/internetten of sms-en. Omdat ik het uiteraard niet zomaar een storing noem ben ik eens gaan testen en nu blijkt ook mijn vrouw en een paar kennissen en vrienden hier in de buurt met Vodafone deze problemen te hebben. Op de postcode 2406TG in Alphen kan wel gewoon gebruik gemaakt worden van de telefoon. Ook mijn ouders aldaar kunnen dit. Het onweert hier nu wel maar dat doet het pas sinds een half uur dus kan niet alle problemen veroorzaken.

Ik zou dus graag weten wie er nog meer problemen ondervind vanavond.

[Voor 8% gewijzigd door OmeJoyo op 18-06-2011 22:45]

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0Henk 'm!

• OmeJoyo
inmiddels uitgevonden dat als ik de telefoon op gsm-only zet dat ik gewoon kan bellen en gebeld kan worden en internetten. Zet ik hem op dit moment op WDCMA/GSM dan gaat het nog steeds mis.

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:07

netblade

Sunrise

OmeJoyo schreef op zondag 19 juni 2011 @ 10:53:
inmiddels uitgevonden dat als ik de telefoon op gsm-only zet dat ik gewoon kan bellen en gebeld kan worden en internetten. Zet ik hem op dit moment op WDCMA/GSM dan gaat het nog steeds mis.
Hoor net van een collega dat die steeds vaker EDGE heeft in Alphen, misschien zijn ze dat wel aan het uitrollen. Alhoewel dat niet echt verklaart waarom HSPA niet zou werken.

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:33

Nox

Noxiuz

Hier in 1906 (gem. Castricum) ook problemen. Compleet geen bereik sinds zaterdagavond, gelukkig wel wifi maar kan niet gebeld worden. Heb nog niet buitenshuis geprobeerd, maar normaal heb ik binnen altijd gsm.

Edit:

Reboot van mn telefoon bleek voldoende, ook een DHD ;)

[Voor 13% gewijzigd door Nox op 20-06-2011 11:46]

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Anoniem: 35863

Hetzelfde probleem heb ik sinds vrijdagmorgen rond 4:00AM in Heemskerk (postcodegebied 1964).
In eerste instantie dacht ik dat het aan mijn telefoon lag tot mijn vrouw hier ook over klaagde.

Het probleem is dat er af en toe wel een verbinding gemaakt kan worden met het UMTS netwerk maar zo gauw ik wil bellen dan gebeurd er niets en krijg ik uiteindelijk helemaal geen signaal meer. Tot ik alleen GSM selecteer, dan kan ik bellen en gebeld worden.

Ik heb via de website van Vodafone de storing gemeld.

• Exhar
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Same issue @ 1703 (Heerhugowaard).

5 telefoons, oude nokia's, Desire, Legend en een Desire HD... Zowel zakelijk als consumenten abbo's :(

• krispy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-11-2022

krispy

weet het ook niet meer

Yup.. seconded in hhw; heeeeeeel traag internet (hij lijkt teletext data wel te laden, maar het duurt onwijs lang) :z

hmm.. that's interesting..

• MrJD36
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-03 21:05
Hier ook het probleem.. Bereik blijft wel aanwezig, maar krijg de melding dat het netwerk bezet is.
Ook kan ik niet whatsappen, zelfs niet via wifi.. :(

Dit gebeurt overigens met vlagen.. Groningen BTW.

[Voor 14% gewijzigd door MrJD36 op 21-06-2011 19:05]

Anoniem: 344187

MrJD36 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 18:59:
Hier ook het probleem.. Bereik blijft wel aanwezig, maar krijg de melding dat het netwerk bezet is.
Ook kan ik niet whatsappen, zelfs niet via wifi.. :(

Dit gebeurt overigens met vlagen.. Groningen BTW.
Zelfs niet via wifi? Heeft weinig met Vodafone te maken dan?
Mijn vader heeft ook al geen gsm/3g bereik sinds gister...

• Exhar
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Oplossing is best simpel: GSM only en niet meer via WCDMA.

Op Android:

#*#!4636#*#* (en dan GSM Only selecteren).

In Heerhugowaard zijn het 'werkzaamheden' (confirmed door Vodafone)

• krispy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-11-2022

krispy

weet het ook niet meer

Ik had al zo'n vermoeden; in Den Helder doet ie het prima

hmm.. that's interesting..

• bjorntju
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01:30
Mmm, heb hier in Best, postcode gebied 5682 (ligt rond Eindhoven) ook geen internet verbinding. Ben niet de enige die hier problemen heeft in Nederland zie ik dus.

Kan trouwens wel gewoon bellen, net even uitgeprobeerd.

[Voor 23% gewijzigd door bjorntju op 22-06-2011 14:32]

• OmeJoyo
imiddels hier weer opgelost er was een storing op postcode 2461 antenne in ter aar. Of er elders nog storingen waren die vergelijkbaar zijn was niet bekend.

• bjorntju
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01:30
Wilde nog even zeggen dat het bij mij weer doet. Ik denk niet dat het aan vodafone lag want op een of andere manier was de gegevensuitwisseling uitegeschakeld in mijn telefoon. Ik kan mij niet meer herinneren dat ik dat heb uitgezet maargoed het werkt weer :)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee