gtx460 gekocht, windows start niet meer op.

Pagina: 1
Acties:

• Spurlie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-12-2025
Van een mede tweaker deze week een gtx460 videokaart overgenomen. Eerst had ik een ATI hd4670 die probleemloos functioneerde. Voordat ik de nieuwe kaart installeerde alle oude drivers verwijderd.
Daarna de nieuwe kaart geïnstalleerd. Maar helaas wil Windows na installatie van de drivers niet meer opstarten, na het welkom scherm start de pc opnieuw op.

Ik dacht dat er misschien een conflict zou zijn met de gpu van het moederbord. Die in de BIOS uitgeschakeld, maar Windows starte nog niet op. Daarna de laatste en oudere drivers van NVIDIA geprobeerd, maar wil nog niet opstarten. Mijn laatste hoop was een volledig verse install van windows 7, maar ook dan start Windows niet meer op zodra de laatste update voor de videokaart via Windows update wordt geïnstalleerd.

Heb ik een videokaart gekocht die stuk is, of kan ik nog iets proberen?

Ps. Ik heb Windows 7 ultimate 64bit en heb beide pcie stroom connectors aangesloten op de videokaart.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Boot Windows wel met de oude kaart ?

• K1pje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:55
Het kan of een kapotte kaart zijn, of een niet toereikende voeding. Dus aan jou nu de vraag: wat voor een voeding heb je in de computer zitten? (en de rest van je specs kan ook niet kwaad)

een GTX460 eet flink veel meer stroom namelijk

• PilatuS
  • Niet online
Zodra de laatste update voor de videokaart via Windows update wordt geïnstalleerd.
Waarom download je niet de nieuwste drivers van de Nvidia site ? Misschien is die update van Windows voor de GTX460 gewoon gaar en komt het daardoor.

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Ubuntu live cd'tje geprobeerd?

• Spurlie
K1pje schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 22:15:
Het kan of een kapotte kaart zijn, of een niet toereikende voeding. Dus aan jou nu de vraag: wat voor een voeding heb je in de computer zitten? (en de rest van je specs kan ook niet kwaad)

een GTX460 eet flink veel meer stroom namelijk
Voeding heb ik pas nieuw gekocht, een XFX pro series 450W.

Verdere specs zijn:
-Phenom II x2 550
-m4a78lt-m moederbord
-2x 2gb ddr3 kingston value ram
PilatuS schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 22:18:
[...]

Waarom download je niet de nieuwste drivers van de Nvidia site ? Misschien is die update van Windows voor de GTX460 gewoon gaar en komt het daardoor.
Ik heb zowel de laatste drivers van Nvidia geprobeerd en drivers uit het archief van Nvidia.
Wat bedoel je hier precies mee?

• PilatuS
  • Niet online
Als Windows gelijk onderuit gaat zodra je de drivers geinstalleerd hebt lijkt het er wel op dat de kaart kapot is. Zonder drivers wordt de kaart vrijwel niet aangesproken vandaar dat ie het dan wel kan doen. Ik zou de rest van je drivers ook controleren, met name van het moederbord.

Anders de kaart in een andere PC proberen, dan weet je gelijk hoe het zit.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:17

D4NG3R

kiwi

:)

Met een Ubuntu Live CD'tje word er dit bedoeld:
http://www.ubuntu.com/download. Het kan ook vanaf een USB stick gedaan worden mocht je moederbord dit ondersteunen (Wat bijna elk modern bord ook doet).

Heb je de oude ATI drivers verwijderd, en de nieuwe Nvidia driver van het internet geïnstalleerd? Het liefst nog in veilige-modus.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Spurlie
Ik was vergeten dat ik de multiplier van de CPU hoger had gezet :o . Toen ik net nog een keer windows wilde opstarten gaf het mb opeens aan dat de overclock mislukt was en werd ik er dus aan herinnerd dat ik de cpu wat sneller had draaien. Dus de bios instellingen gereset en windows opgestart. Hey, Windows werkt weer!! Gelijk vol goede moed dus weer naar de nvidia site gegaan en de laatste drivers geinstalleerd. Daarna de pc opnieuw opgestart, en ja hoor hij komt weer niet windows in...

Inmiddels was op de andere pc het ubuntu cd´tje klaar en heb ik die eens geprobeerd. Ubuntu werkt probleemloos!

Nu heb ik de multiplier van mijn cpu lager dan stock gezet en nu kom ik wel windows in. Zou het dan misschien toch aan de voeding kunnen liggen, dat die te weinig power heeft?

• Huismus
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-01 20:21
Voeding heb ik pas nieuw gekocht, een XFX pro series 450W.
Daar heb je je probleem al, ik heb ook een NVIDIA GTX 460, en ik weet dat NVIDIA (in ieder geval EVGA) een 550W voeding als 'minimum' opgeeft, dus het is waarschijnlijk dat je voeding het niet trekt.

Verwijderd

Dat minimum is gebaseerd op een sweex oid voeding. Met een fatsoenlijke voeding heb je zelfs aan 350w genoeg met een zuinig moederbord en CPU

• Spurlie
hmm, dat is wel balen zeg. Kan ik softwarematig nog nagaan hoeveel watt mijn systeem trekt? Dan zou ik eens kunnen kijken of ik met de cpu dicht bij de stock snelheid kan komen. Zit nu namelijk op 1800mhz ipv 3100mhz.

Misschien dat het onderclocken van de videokaart ook nog een optie is, aangezien deze versie van Asus standaard overclocked is.

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 23:29:
Dat minimum is gebaseerd op een sweex oid voeding. Met een fatsoenlijke voeding heb je zelfs aan 350w genoeg met een zuinig moederbord en CPU
Toch is de GTX460 een kaart die verassend veel nodig heeft. Maar dan zou je verwachten dat de PC eruit klapt tijdens gamen, niet als ie niets aan het doen is en alleen de driver geinstalleerd is.

Verwijderd

160w volgens http://www.nvidia.com/object/product-geforce-gtx-460-us.html

Ik sluit ook niet uit dat zijn voeding het niet trekt, maar dat de rating die op de site van vendors staat gebaseerd is op een worst case scenario (sweex + i7 + veel disken, bijvoorbeeld).

• Spurlie
Maar een xfx voeding gebaseerd op een seasonic voeding zou dit toch moeten trekken?

• PilatuS
  • Niet online
Spurlie schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 23:38:
Maar een xfx voeding gebaseerd op een seasonic voeding zou dit toch moeten trekken?
Die zou dat inderdaad moeten trekken. Het zou de voeding nog wel kunnen zijn. Ik denk alleen dat die kans klein is.
Ik sluit ook niet uit dat zijn voeding het niet trekt, maar dat de rating die op de site van vendors staat gebaseerd is op een worst case scenario (sweex + i7 + veel disken, bijvoorbeeld).
Daar heb je zeker gelijk in.

[ Voor 40% gewijzigd door PilatuS op 18-06-2011 23:43 ]

• Spurlie
Helaas toch nog iets te vroeg getuigt. Om te proberen de pc nog eens opnieuw gestart en Windows blijft wederom hangen...

Toch de oude videokaart nog een keer uit halen...

[ Voor 18% gewijzigd door Spurlie op 18-06-2011 23:53 ]

• Spurlie
Ik had de gtx eruit gehaald en de pc opgestart met de onboard videokaart, dit werkte probleemloos. Daarna toch nog een keer de gtx geinstalleerd. Windows ging zoals gebruikerlijk weer de drivers meteen installeren en starte daarna probleemloos op. Kreeg na het opstarten wel de volgende melding:
Afbeeldingslocatie: http://i229.photobucket.com/albums/ee224/spurlief1/Naamloos-8.jpg

Verder leek de kaart wel goed te werken. Dus dacht ik eens een hd filmpje te gaan kijken op youtube om te kijken of de kaart het bleef doen. Zodra ik het filmpje opende bleef de pc hangen en starte opnieuw op...

Heb er nu de ati 4670 weer in gehangen en die werkt probleemloos. Toch maar contact opnemen met de verkoper, want aan een kapotte videokaart heb ik natuurlijk niet veel...

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik herken dit probleem. Heb het zelf ook gehad met deze kaart. Lag toendertijd aan de voeding.

• Spurlie
Ik heb onder nog een mediacenter staan met een coolermaster xtreme power 430w voeding. Alleen heeft die voeding niet 2 pci 6 pins connectors geloof ik en is het maar de vraag of de gtx in de antec fusion remote kast past. Zou een winkel ook snel kunnen checken of een videokaart defect is?

Of is er wellicht nog een andere manier waarop ik mijn voeding kan uitsluiten?

Verwijderd

Ik zou gewoon een nieuwe voeding halen;

Ik heb afgelopen februari mijn oude wrakkige E6600 systeempje voorzien van een 460 GTX en per direct de voeding vervangen, ik heb 600 Watt Recon 80 bronze er aan hangen en werkt prima.
een 460 GTX neemt +/- 160 watt van je PSU dus die lust wel aardig stroom.

Dezelfde Gtx 460 heeft onlangs een broertje gekregen (2 x gtx460 sli) in mijn nieuwe game rig en die draait nu tezamen onder een 850 watt coolermaster silent pro.

Bezuinig niet op een goede voeding, scheelt je veel ellende en ook warmte in je systeem een voeding die bottlenekt wordt ook nog eens harstikke warm, dus hop naar de online pc-boer en minimaal 550 (het liefst 600) watt scoren voor 50 eurie.

• Abeltje130
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-03-2024
@kald
Een goede kwaliteit voeding is belangrijker dan een voeding met hoog wattage, je kan de kwaliteit van een voeding niet afrekenen op de opgegeven, of geleverde wattage.

• Seesar
  • Laatst online: 13-02 13:19

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

xfx is geen slechte voeding..........of het een kapotte is kan ik niet beoordelen, maar statements maken van investeer in een geode voeding; dat heeft ie al gedaan.....

heb je gelegenheid om je nieuwe videokaart in een andere pc te testen? Kun je als je opgestart (na pielen met de crashes) de voltages uitlezen met een software tooltje? Als de voltages significant lager zijn dan benodigde is je voeding niet helemaal lekker (significant = -10%)...

T60P Widescreen

Verwijderd

Wat leuteren sommigen nu over de voeding? Het is duidelijk niet! de voeding. Als je de driver installeert gaat de kaart zelfs een stuk minder verbruiken...

Duidelijk geval van een kapotte videokaart.
Verwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 22:44:
Ik heb afgelopen februari mijn oude wrakkige E6600 systeempje voorzien van een 460 GTX en per direct de voeding vervangen, ik heb 600 Watt Recon 80 bronze er aan hangen en werkt prima.
een 460 GTX neemt +/- 160 watt van je PSU dus die lust wel aardig stroom.

Dezelfde Gtx 460 heeft onlangs een broertje gekregen (2 x gtx460 sli) in mijn nieuwe game rig en die draait nu tezamen onder een 850 watt coolermaster silent pro.

Bezuinig niet op een goede voeding
Hij doet dat duidelijk niet, jij wel met je Coolermaster en Recom. ;)

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2011 23:47 ]

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:25

yzx

Verwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 23:46:
Wat leuteren sommigen nu over de voeding? Het is duidelijk niet! de voeding. Als je de driver installeert gaat de kaart zelfs een stuk minder verbruiken...

Duidelijk geval van een kapotte videokaart.

[...]

Hij doet dat duidelijk niet, jij wel met je Coolermaster en Recom. ;)
Als het de voeding wel is lag ik me krom :+

Maar ik denk eerder ook driver related :P

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:37
Ik draai dezelfde kaart. Echter met een overvolt en overclock naar 900mhz
Daarna een core i5 op 4,7ghz
8gb ram
3 hdd's in raid
x-fi kaart

Alles op een tagan 480w.....

Ik heb dit gez... ook wel eens gehad. Probeer eens een bios update en een oudere (whql) driver.

Verder heeft microwesoft ook tal van stabiliteitsfixes voor 64 bit. Draai windows update eens volledig.

Als
laatste redmiddel kan je ook nog een firmware update van je kaart proberen. Wellicht dat het schakelen tudden hoge en lage clocks niet optimaal werkt. Hierbij kun je ook nog proberen windows energiebeheer op max performance te zetten.

[ Voor 24% gewijzigd door Dekaasboer op 25-06-2011 14:10 ]

http://axrotterdam.blogspot.nl

• Sjaak_Banaan
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-11-2025
Is dit probleem nu gefixt?

Ik zit hier met een nieuwe pc met hetzelfde probleem (echter met een EVGA GTX 450OC). Nadat ik het systeem schoon heb geïnstalleerd met Windows 7 pro SP1 werkt alles prima, maar na het installeren van de nVidia drivers blijft Windows hangen na het login scherm. Ik heb zowel de geleverde driver cd gebruikt als de laatste nVidia drivers van de website, geen verschil. De voeding is een 500W Cooler Master Silent Pro (EVGA raadt een 400W aan, dus zou voldoende moeten zijn). Overige hardware Asus M4A89GTD PRO/USB3 en een AMD Phenom II 955 BE.

++++
Default biossettings lijkt het hier te heben opgelost, dadelijk maar stukje bij stukje aanpassingen aanbrengen en kijken waar het mis gaat.....
Te vroeg gejuigd, na een aantal minuten een freeze en weer terug bij af :S

[ Voor 16% gewijzigd door Sjaak_Banaan op 28-06-2011 10:23 ]

Pagina: 1