Ik heb hier een oude UPS (APC 700). Ding is al jaren niet gebruikt (bij eerste eigenaar een paar jaar en jaar of 2 bij mij). Jaar of wat geleden wilde ik 'm kort testen en gaf hij een aantal piepjes, maar aangezien ik geen tijd had heb ik 'm ongebruikt laten liggen.
Nu wilde ik hem testen om eventueel te gaan gebruiken, maar hij lijkt niets te doen. Enige wat hij lijkt te doen is af en toe een heel mager piepje wanneer de netstroom erin gaat. Laden lijkt hij ook niet te doen gegeven dat de vermogensmeter 0.0W aangeeft. Knoppen voor aan/uit lijken geen effect te hebben.
Na de UPS uit elkaar gehaald te hebben heb ik de batterijen doorgemeten:
netstroom niet aangesloten: ca 11V (8V + 3V)
netstroom aangesloten: ca 7V (6V + 1V)
De ene unit is dus aanzienlijk slechter af dan de ander en ook het aansluiten van netstroom heeft per saldo een negatief effect op de spanning over de accupolen.
Accu's zijn trouwens vergelijkbaar met onderstaande (ander merk):
Verouderen 'lead acid' accu's?
Ik heb hier een acculader voor 'lead acid' accu's liggen voor m'n motoraccu liggen. Zou ik dat kunnen gebruiken om deze accu's nog tot leven te wekken? Is er nog een andere optie?
Nu wilde ik hem testen om eventueel te gaan gebruiken, maar hij lijkt niets te doen. Enige wat hij lijkt te doen is af en toe een heel mager piepje wanneer de netstroom erin gaat. Laden lijkt hij ook niet te doen gegeven dat de vermogensmeter 0.0W aangeeft. Knoppen voor aan/uit lijken geen effect te hebben.
Na de UPS uit elkaar gehaald te hebben heb ik de batterijen doorgemeten:
netstroom niet aangesloten: ca 11V (8V + 3V)
netstroom aangesloten: ca 7V (6V + 1V)
De ene unit is dus aanzienlijk slechter af dan de ander en ook het aansluiten van netstroom heeft per saldo een negatief effect op de spanning over de accupolen.
Accu's zijn trouwens vergelijkbaar met onderstaande (ander merk):
Verouderen 'lead acid' accu's?
Ik heb hier een acculader voor 'lead acid' accu's liggen voor m'n motoraccu liggen. Zou ik dat kunnen gebruiken om deze accu's nog tot leven te wekken? Is er nog een andere optie?