• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-05 09:34
Ik wil een oude PC opwaarderen tot Win7.
Er zit een P4 2400 in met 1GB geheugen. Erg soepel zal dat inderdaad niet gaan, maar voor wat Office, internetten, downloaden en opslag voor een een mediaplayer moet het lukken denk ik.

Alleen.... er zit een V7100 in (chipset: Geforce2 MX 400) met 64MB.
Win7 vereist een DX9 kaart en de V7100 is DX7. Gaat het dan tijdens de installatie al echt niet lukken (lees: weigering), of lukt de installatie wél en moet ik dan maar genoegen nemen met bij wijze van spreken alleen de Windows classic desktop i.p.v. Aero met alle toeters en bellen?

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:59

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ik betwijfel of je hier enige snelheidswinst van zal krijgen, àls het ook al lukt. Ik zou zeggen probeer het,
maar volgens mij is Windows XP echt wel sneller op dat systeem.

Android developer & dürüm-liefhebber

• GeeBee
Het punt is dat ik er een satacontroller en sataschijf in wil hebben voor de opslag en dus moet investeren.
Mocht het sowieso met een dx7 kaart niet lukken, dan begin ik er helemaal niet aan en hou ik het idd op XP.
Het voordeel van Win7 is dat het nog wordt geupdate en xp niet meer dacht ik...

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-04 13:15
Ik zou zeggen: zoek even naar een testversie van Win7 en probeer het. Volgens is een simpele zoekopdracht bij de vrienden van google genoeg om een iso op te snorren.

[Voor 4% gewijzigd door Rupie op 18-06-2011 20:17]

Desktop | Server | Laptop

• GeeBee
Het probleem is niet om aan Win7 te komen, maar of het gaat lukken op een DX7 kaart.
Op de huidige HD past geen Win7 en zeker geen lading films dus ik heb eerst een nieuwe HD nodig voor ik überhaupt kan gaan installeren.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-04 13:15
Daarom raad ik juist een proefinstallatie aan, voor hetzelfde geld zijn er nog andere dingen die niet werken ;) als ik jou was zou ik voor een euro of 10 een schijfje uit de V&A plukken en gewoon kijken wat er gebeurd. Das de enige manier om te kijken of er geen problemen zijn en om te bepalen of het de moeite waard is om te gaan investeren ;)

Desktop | Server | Laptop

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-05 00:08

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Waarom doe je het niet wat slimmer en koop je voor een prikkie een net compleet C2Duo systeem uit V&A? Die dingen zijn hard aan het zakken en voor Win7 ideaal :)

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-05 15:20
Ik heb zelf Windows 7 gedraaid op een Pentium 3 met GF2MX PCI-kaart en het werkte wel, maar Windows XP werkte toch een stuk soepeler. Het feit dat er onder Windows XP wel een werkende GPU acceleratie was (er zijn geen drivers voor de GPU te vinden voor Windows 7) maakte zeker verschil voor de algemene smoothness.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-05 22:28
Doe het niet! Buiten je videokaart, wat echt niet chill word voor de performance, is ook je processor wat aan de trage kant, en 1 gb is minimaal voor windows 7. Wat ik je zou aanraden eigenlijk is, een TinyIso van XP van je torrentboer afhalen. (Moet je natuurlijk wel de licentie hebben). Of iets dat niet echt aangeraden mag worden op tweakers, want het is onmogelijk om in NL daar een licentie voor te vinden, misschien via ebay, is Windows XP For Legacy PCs (Gruwelijk snel op oudere systemen).

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:41

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Als je de videokaart verwisseld voor iets sterkers lukt het wel. Het minimum aan systeem eisen is: 1Ghz CPU, 20GB ruimte en een 128MB gpu die een wddm driver kan draaien. Kortom, zoek iets dat DX9 kan en het lukt.

Wellicht dat het werkt op DX7 als je alle bling opties uitschakeld. Om het te testen kun je een evaluatieversie van Windows 7 neerhalen.

Edit: zie nu dat je DX9 ook al noemde. De installatie gaat weigeren ja, sorry :)

[Voor 10% gewijzigd door ROFLASTC op 18-06-2011 21:18]

And it goes BRAAAAAPP!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-05 15:20
Geen idee of het met Windows 7 SP1 is veranderd, maar de installatie zal prima werken. Het is alleen vele malen sneller en effecienter gewoon Windows XP te gebruiken op die hardware.

In plaats van Windows XP for Legacy PCs is het overigens veel handiger je eigen versie van Windows XP te customizen met een tooltje zoals nLite.

[Voor 66% gewijzigd door Petervanakelyen op 18-06-2011 21:26]

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee