Toon posts:

Software voor Backup systeem --> htpc

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 310834

Topicstarter
Dag allemaal,

Heb recentellijk een i3 2100T systeem aangeschaft om als HTPC te dienen. Hierbij heb ik het doel opgevat om de 2TB schijf, die ik naast een oude systeem-schijf (300 GB) erin geinstalleerd heb te gebruiken als backup-schijf voor mijn eigen systeem.

Ik wil backups gaan maken van mijn foto's, video's (home) en muziek van af mijn andere systeem.

Voor de HTPC heb ik Win 7 home premium aangeschaft en mijn systeem draait Win 7 professional.
Hiernaast kan ik redelijk goed met Ubuntu omgaan maar lees dat de ondersteuning voor Sandy bridge nog niet optimaal is.

Ik wil daarnaast de HTPC gebruiken om via uTorrent en/of NewsbinPro te downloaden.

Nu de vraag: welke software kan ik het beste gebruiken om vanuit mijn hoofdsysteem elke week een backup te laten draaien (liefst automatisch) naar de 2TB schijf in de HTPC? Indien nodig kan ik hier nog een extra schijf bijprikken indien ik niet uitkom met data. Voor mij is het niet nodig om de boel in RAID te laten draaien aangezien ik het niet erg vind als HD films verdwijnen: die heb ik toch allemaal op Blu-Ray staan.

Daarnaast wil ik dat uiteindelijk de muziek, die op de HTPC staat elke keer gebackuped wordt naar mijn systeem: is dus de bedoeling dat video+foto richting HTPC en muziek richting systeem gaat.

Alvast bedankt voor jullie hulp

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-06 22:58

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Kleine move, aangezien dit een software-aangelegenheid is, geen mediaspeler.

Welke software ben je al tegengekomen? Volstaat windows backup of wil je een echte 'Ghost'?

Kortom, graag wat meer info! :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:11
windows 7 pro heeft een ingebouwde backupfunctionaliteit.

voor je htpc kan je wel syncback o.i.d. gebruiken denk ik.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Anoniem: 310834

Topicstarter
Dank je wel voor je reply. Ik heb een ander programma hiervoor in dienst: Synctoy van Microsoft.
Hiermee kun je vanaf xp/vista/W7 mappen synchroniseren met de server.

Voor mij is het belangrijkste om mijn bestanden veilig te stellen in geval van een crash. Hierbij de foto's en video's veiligstellen. Synctoy voldoet hier perfect aan!!

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee