Toon posts:

[CONCEPTRONIC] CH3HNAS firmware benodigd, site CNCPTRNC down

Pagina: 1
Acties:

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-05 09:04

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Topicstarter
Lastige situatie;

Ik heb gisteren een CH3HNAS gekocht bij de computerwinkel om de hoek. HD ingebouwd, set-up gedraaid. Ok.

Snelheden waren in eerste instantie wat laag, maar na wat netwerkinstelling/kabelchecks haal ik toch vrij nette snelheden (30-40MB per seconde vanaf een 5400RPM schijf via ethernet).

De firmware is echter hopeloos verouderd (stamt uit 2009) en tevens vrij onstabiel, waardoor de NAS na enige tijd wegvalt en niet meer te benaderen is via het netwerk. Ook actieve transfers lopen dan vast...dat is nogal lastig, aangezien ik met grote AVCHD bestanden werk van 30+ GB. :|

De laatste firmware zou dit mogelijk kunnen oplossen, heb ik opgemaakt uit verschillende posts op internet. (zie bijvoorbeeld de comments bij: http://www.aroundmyroom.c...a-firmware-2-3-44/#high_1 De site van Conceptronic ligt er echter al enige dagen uit en ook via google cache kom ik niet achter mogelijke url`s om zo alsnog de firmware te bemachtigen van de conceptronic ftp.

Kan iemand op dit forum in bezit van deze NAS mij voorzien van deze firmware? Mocht ik nog steeds problemen ondervinden na deze update, dan kan het ding definitief terug naar de winkel.

Uiteraard is mijn dank zeer groot na al dit gedoe :)

edit; via een omweg vond ik op google cache http://webcache.googleuse...l=nl&source=www.google.nl

Helaas is ook deze server van ze down -O-

[Voor 9% gewijzigd door Michael Knight op 18-06-2011 19:46]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Topicstarter
Yess, ben net de update aan het doen 2.4.7 trouwens..die is nog iets verser :)

Bevindingen zal ik sowieso posten, omdat die nauwelijks te vinden zijn over deze firmware.

edit; alles lijkt perfect te werken. Firmware heeft ook wat extra instellingen (eindelijk is de werkgroep in te stellen b.v.).

Ben nu al enkele uren aan het transferren zonder problemen.. nu nog kijken of ik iets kan vinden om de schrijfprestaties te verbeteren (raid-0 testje).

MK = happy :)

[Voor 46% gewijzigd door Michael Knight op 19-06-2011 01:24]

• Snowmiss
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 01:49
Michael Knight schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 23:07:
Yess, ben net de update aan het doen 2.4.7 trouwens..die is nog iets verser :)

Bevindingen zal ik sowieso posten, omdat die nauwelijks te vinden zijn over deze firmware.

edit; alles lijkt perfect te werken. Firmware heeft ook wat extra instellingen (eindelijk is de werkgroep in te stellen b.v.).
Ik heb sinds gisteren ook de CH3HNAS. Moet nog aan de gang met de officiële funplug en dan die van Henk Jan Visscher, maar vroeg me eerst af, waar jij deze 2.4.7 firmware vandaan hebt?

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Topicstarter
Snowmiss schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 21:37:
[...]

Ik heb sinds gisteren ook de CH3HNAS. Moet nog aan de gang met de officiële funplug en dan die van Henk Jan Visscher, maar vroeg me eerst af, waar jij deze 2.4.7 firmware vandaan hebt?
Die kun je downloaden via die google webcache link die ik in de topoicstart heb gegeven. Firmware draait goed, op de auto-off stand na. verder ben ik er heel tevreden mee. Ik overweeg nog te kijken of raid-0 wat extra snelheidswinst kan geven :)

• Snowmiss
Wat bedoel je precies met de auto-off stand. Uitgaan na welke actie??

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Topicstarter
Na bv 2 uur geen dataverkeer :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Snowmiss
Hé, er schijnt een nog nieuwere firmware te zijn.

Zie de reactie die Riki hier maakte op 18 juli 2011.
Eentje waarbij je wel de mogelijkheid krijgt om je disks in suspend mode te krijgen.

edit: Firmware 2.4.9

[Voor 15% gewijzigd door Snowmiss op 31-07-2011 19:44]

• Snowmiss
Michael Knight schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 19:41:
Snelheden waren in eerste instantie wat laag, maar na wat netwerkinstelling/kabelchecks haal ik toch vrij nette snelheden (30-40MB per seconde vanaf een 5400RPM schijf via ethernet).
Mmmmm, dat zijn inderdaad nette snelheden. Ik haal hier maximaal 15 MiB/s, waarbij er twee 7200rpm schijven in JBOD in de NAS zitten die via twee Gbit switches bekabeld aan mijn PC hangt.

OT (wat betreft de firmware):

Ik heb nu al gemerkt dat ik deze NAS niet kan inschakelen waar ik 'm voor bedoeld had. Een 1080p stream komt niet vloeiend binnen met mijn AC Ryan mini (ligt misschien aan de AC Ryan??) en als ik een map met mp3'tjes wil afspelen, dan start slechts alleen de 1e file, die dan ook nog eens 4-12 sec voor het einde abrupt gestopt wordt. Ik vraag me af waarom ik na indrukken 'play' niet gewoon alle mp3'tjes in de map na elkaar te horen krijg. Sowieso doet 'play' het niet en moet ik gebruik maken van de OK-knop.

Ben nu erg aan het twijfelen of ik deze NAS niet ergens anders voor moet gaan gebruiken (of verkopen) en dan maar door sparen voor eentje met wat betere specs.

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Topicstarter
Ik draai hier 40+ gb avchd's van de videocamera en ook van die 1080p mkv rips van 20 gb richting een Xtreamer,via een GB en daarna 100Mbit switch. Geen centje pijn :)

Wel kom ik van tijd tot tijd een file tegen die zich niet laat streamen via het netwerk...is dan zon lullig 7gb dingetje...maar dat was ook al voordat ik die nas had.

• Snowmiss
Michael Knight schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 14:55:
Ik draai hier 40+ gb avchd's van de videocamera en ook van die 1080p mkv rips van 20 gb richting een Xtreamer,via een GB en daarna 100Mbit switch. Geen centje pijn :)
Ik begin dan ook mijn Play On mini (met Realtek1073D) te verdenken ;)
Enig idee, welke chip er in die Xstreamer van jou zit?

• Pjoromura
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-05 15:15
Ik stream vanaf mijn ch3hnas, via een switch, via twee Devolo adapters (ethernet via stopcontact), via nog een switch 1080 MKV naar mijn Apacer mediaplayer. Probleemloos, geen hikjes in de stream en kan zelfs tegelijkertijd de ch3hnas gebruiken voor eenvoudige file transfers.
Op zich is de NAS dus snel genoeg, ik weet niet welke firmware ik zo heb maar deze is al een half jaar niet geupdatet.
Pjor.

• Snowmiss
Hoe het komt weet ik niet, maar als ik de CH3HNAS nu benader via UPnP optie van de mediaplayer dan krijg ik geen toegang meer (er wordt geen NAS gedetecteerd). Als ik de CH3HNAS daarentegen benader via netwerk/my shortcuts/ip-adres dan krijg ik wel alles op de nas te zien en kan ik een 1080p mkv prima afspelen.

Ik kan dan alleen weer geen mp3'tjes afspelen (bestand onbekend). Dezelfde mp3 via een nfs share op mijn pc is weer wel gewoon af te spelen.

Lekker verder blijven spelen denk ik dan maar :D

• Snowmiss
Update: Het blijkt dat die mp3'tjes geen leesrechten hadden voor anderen dan mijzelf. Daarom deden ze het natuurlijk wel via mijn pc maar niet via die 'andere' mediaspeler.

• Snowmiss
Vraagje: Is die funplug alleen bedoeld om via een windows machine (telnet) toegang te krijgen tot de ch3hnas?

Ik had nl. eerst wel funplug geïnstalleerd en dus een map funplug in de map Public,maar dat heb ik weggehaald voordat ik een firmware update ging doen. En niet meer opnieuw geïnstalleerd.

Ik kan NU nog wel gewoon via ssh toegang krijgen tot mijn ch3hnas (en inderdaad niet via telnet) vanaf mijn linuxmachine.

Vraagje 2: dat is dan toch voldoende om ook met HFP aan de slag te gaan?

edit: zonder op antwoorden te wachten ;) heb ik HFP geïnstalleerd en daarna ook nzbget. Nu deze laatste nog werkend krijgen/gaan begrijpen.

Daarnaast vraag ik me af wanneer ik nu wel of niet in mijn chrooted omgeving kom als ik inlog op de ch3hnas?

[Voor 19% gewijzigd door Snowmiss op 22-08-2011 21:04]

• Pakka Pakka
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18-05 10:47
Als je de laatste versie van HFP geinstalleerd hebt zou je in de chrooted omgeving van je ch3hnas terecht moeten komen. Dit kan je controleren aan de hand van je prompt, maar ook door een ls van de root te doen (als je daar nog steeds een ffp folder ziet staan, zit je niet in de chrooted omgeving):

chrooted omgeving:
root:~ # ls -ACF /
.channels/      bin/            man/            sql-bench/
.depdb          data/           mnt/            support-files/
.depdblock      dev/            mysql-test/     sys/
.filemap        docs/           opt/            tmp/
.lock           etc/            proc/           usr/
.registry/      home/           root/           var/
COPYING         include/        sbin/
INSTALL-BINARY  lib/            scripts/
README          linuxrc@        share/
root:~ #

originele omgeving:
~ # ls -ACF /
bin@     etc/     home/    linuxrc@ proc/    sbin@    tmp/     var/
dev/     ffp@     lib@     mnt/     root/    sys/     usr/
~ #

Ik heb zelf nog een hele oude firmware op mijn ch3hnas staan (CH3HNAS_v2.4.3), geen idee dus of HFP ook werkt i.c.m. de laatste firmware. Binnenkort zal ik ook eens updaten, dat constante spinnen van de harddisken is vast niet bevordelijk voor de levensduur van de schijven.

Henk-Jan.

• Snowmiss
Pakka Pakka schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 22:02:
Als je de laatste versie van HFP geinstalleerd hebt zou je in de chrooted omgeving van je ch3hnas terecht moeten komen. Dit kan je controleren aan de hand van je prompt, maar ook door een ls van de root te doen (als je daar nog steeds een ffp folder ziet staan, zit je niet in de chrooted omgeving):
Vergeten te melden dat ik dat wist. Het valt me alleen op dat ik dus niet automatisch in de chrooted omgeving kom. Uiteraard wel na het commando:

chroot /home/Public/funplug/hfproot ash -l

Als ik dan in de setup kijk van hfp dan zie ik dit:

-=[ setup HFP ]=-

1: HFP status      : enabled
2: mount /home     : enabled
3: ssh daemon      : openssh
4: backdoor ssh    : enabled
5: upgrade busybox : no

- dropbear                     : not installed
- ssh                          : enabled
- transmission                 : not installed
B internal website (lighttpd)  : disabled
C internal website (lighttpd)  : disabled
D nzbget                       : enabled

w: write changes
q: quit, don't write changes
x: write changes and quit

command:

Maar in de /home directory kom ik dan niet mijn map Media tegen. Klopt dat?
Ik heb zelf nog een hele oude firmware op mijn ch3hnas staan (CH3HNAS_v2.4.3), geen idee dus of HFP ook werkt i.c.m. de laatste firmware. Binnenkort zal ik ook eens updaten, dat constante spinnen van de harddisken is vast niet bevordelijk voor de levensduur van de schijven.

Henk-Jan.
Ben benieuwd naar je bevindingen als je ook de nieuwste firmware hebt geïnstalleerd (ik draai CH3HNAS_v.4.9). Kun je nog wat extra info geven hoe ik nzbget aan moet sturen? Ik heb het geïnstalleerd, met een configfile, maar ik vraag me af hoe ik .nzb files in de queue krijg. Ook nzbgetweb is geïnstalleerd, maar hoe krijg ik die gestart? Ik heb alleen even geen idee wat ik hiervoor in mijn browser zou moeten intikken.

Als ik me niet vergis heb ik het wel gevonden, onderstaande is de map waarin ik de nzb's moet plaatsen?! In de non-chrooted omgeving ;)

/home/Public/funplug/hfproot/home/Public/Downloads/nzbget/nzb # 

edit: waarom krijg ik bovenstaande nu niet goed gemount? Staat toch gewoon in mijn fstab?
Of is dit omdat er altijd maar 1 map als NFS share (of welke service dan ook) tegelijk kan worden aangevinkt in de ch3hnas?

offtopic:
sorry voor de take-over, is het beter als ik een nieuw topic start?

[Voor 5% gewijzigd door Snowmiss op 23-08-2011 13:04. Reden: wat extra denkwerk toegevoegd]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee