Toon posts:

Aansluiting netwerk op moederbord kapot?

Pagina: 1
Acties:

• thechib12
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-05 13:53
Bij ons thuis hadden we laatst een blikseminslag, mijn computer heeft daaraan geleden.
Hij ging aan, maar beeldscherm deden het niet, ik wist zeker dat het aan de voeding lag!

Nieuwe voeding besteld (Coolermaster silent pro 600 watt), en er in gebouwd.
De pc deed het weer! Voordat ik minecraft wilde opstarten merkte ik dat ik geen internet had.
Netwerk kabel gecheckt, zat erin! Router gecheckt, zat er in!

Toen zag ik dat in mijn pc bij de netwerk aansluiting, geen lichtje brandde.
Normaal brand daar licht als je een netwerk kabel erin zet.

Dus de netwerkpoort is kapot! Het lijkt me sterk dat het door de bliksem komt, de voeding heeft toch een zekering, dat voorkomt dat andere onderdelen kapot gaan?
Valt dit onder de garantie?

Overige details:
Na de bliksem was de router kapot, we hebben nu een nieuwe

Specs:
Intel core i7950
Asus Sabertooth X58
OCZ GOLD 1600MHZ 6GB
Coolermaster silent pro m 600 watt
Antec 900

• K1pje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:15
Dit kan wel degelijk door de blikseminslag komen en valt dus eigenlijk ook niet onder garantie. Wel kan je mogelijk je inboedelverzekering ervoor inschakelen ;)

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-04 13:15
Als de router een klap gekregen heeft bestaat de kans dat je netwerkkaart ook een tik gehad heeft. Voor de zekerheid even een andere kabel proberen, als je daarmee ook geen signaal krijg is de kans groot dat het aan je systeem ligt. Eventueel kan je nog even kijken of een ander systeem op dat punt wel een netwerkverbinding krijgt.

Desktop | Server | Laptop

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:54
Je gebruikt verder geen switch ?

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:38
Steek er eens een los netwerkkaartje in, dan kun je al gauw het een en ander uitsluiten.
De kans bestaat dat er naar verloop van tijd nog meer sneuvelt.

My favorite programming language is solder.

• thechib12
Geen switch, meerdere kabels geprobeerd!

andere systemen hebben wel internet,
Zijn er ook soort van usb-dongles, die je in het usb slotje steekt, en dan daar een netkabel in stopt.
dus niet draadloos.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Die bestaan ja. Maar het is betrouwbaarder en soms ook sneller om gewoon een PCI netwerkkaart te gaan halen :)

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:38
Ja die bestaan zie: http://www.dealextreme.co...twork-adapter-dongle-2797 & http://www.dealextreme.co...work-adapter-dongle-34691 Maar je bent beter af met een PCI kaartje als je het mij vraagt :)

My favorite programming language is solder.

• thechib12
Ik probeer eerst met de garantie, ik wil niet dat hij verder kapot gaat.

Jullie horen het wel:)

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Klippy

Still Game

Hij zal heus niet verder kapot gaan hoor.

Dit komt ook niet doordat de bliksem via je voeding naar je moederbord is gegaan, maar omdat de inslag via je router over je netwerkkabel naar je moederbord is gegaan.
Dus als de rest gewoon werkt zal het alleen iets aan de netwerkkant zijn.

Netwerkkaart kost iets van 7,50 tot 10 euro (pricewatch: TP-Link TG-3269), dat lijkt me niet eens de moeite van het helemaal uit elkaar halen van je systeem waard. Laat staan moederbord opsturen etc...

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Met zo'n moederbord zou ik hem opgeven aan de verzekering, misschien heeft de bliksem nog iets anders gesloopt wat je nu niet merkt, maar over 2 maanden pas,
Dan krijg je geen garantie meer en de verzekering gaat dan ook moeilijk doen.

• thechib12
Ik twijfel nog,

Of opgeven aan de verzekering, gelijk een nieuwe

of de moeite besparen, en een netwerk kaart aanschaffen.

[Voor 71% gewijzigd door thechib12 op 18-06-2011 21:33]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee