Toon posts:

(tips?) ATX voeding in M-ATX

Pagina: 1
Acties:

• AddictedOne
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-03-2019
Beste tweakers,

Dit is me 1ste post dus als ik verkeerd zit graag melden en verplaatsen.

Ik heb vandaag een m-atx case van konig gekregen maar.. er past geen normale voeding in.. en ik wil geen 50-60euro betalen voor een m-atx voeding die maar 300watt oplevert nou mijn vraag aan jullie hebben jullie nog ideeën hoe ik een atx voeding in de kast kan stoppe:P?

Ik heb ervaring met metaal en/of hout dus kom maar op met de ideetjes :)

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 00:45

auto660

1991 240 GL Brick

misschien als atx voedingen net zo breed zijn als micro atx voeding, dan zou je misschien en atx voeding uit zijn kastje kunnen halen, aan de kast maken, en er een ventilator er op richten vanaf het gat achterin de kast.
Dit werkt alleen als de voeding dan niet zulke hoge koelblokken heeft.

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

• AddictedOne
atx voeding is in dit geval iets breder en ik wil een voeding sowieso niet uit zijn kastje hale:)
maar bedankt voor de tip misschien doe ik het wel als ik niet op ideetjes kom:P

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-06 18:23
Gewoon met ducktape aan de buitenkant vastplakken 8) :P

Maar even serieus, hoe breed is je voeding van binnen? Zou het geheel zonder behuizing passen bijvoorbeeld? Dan kun je namelijk erover te denken om hier custom behuizing voor te maken oid.

De nieuwe kast aanpassen, waardoor die zijn smalle basis verliest zou ik niet doen.
Kun je de voeding niet op de plek van de HDD's monteren en dan de powerconnector verlengen naar een PCI slot oid? Kun je de HDD's op de plek van de voeding plaatsen.

Is alleen warmtetechnisch niet zo optimaal.

[Voor 4% gewijzigd door FunFair op 18-06-2011 20:01]

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-05 14:04
voeding extern maken, :o)

ja, daag.

• AddictedOne
FunFair schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 20:00:
Gewoon met ducktape aan de buitenkant vastplakken 8) :P

Maar even serieus, hoe breed is je voeding van binnen? Zou het geheel zonder behuizing passen bijvoorbeeld? Dan kun je namelijk erover te denken om hier custom behuizing voor te maken oid.

De nieuwe kast aanpassen, waardoor die zijn smalle basis verliest zou ik niet doen.
Kun je de voeding niet op de plek van de HDD's monteren en dan de powerconnector verlengen naar een PCI slot oid? Kun je de HDD's op de plek van de voeding plaatsen.

Is alleen warmtetechnisch niet zo optimaal.
De voeding is van binnen kant even breed als de buitenkant, nouja evenbreed dan 4mm ofzo verschil en het past niet op een andere plekje heb alles al geprobeerd:(
Dingen extern maken vindt ik niet mooi:P helaas

• l3ernard
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-07-2021
Kan je hem niet 90 graden draaien? of is het een kubus?

• AddictedOne
l3ernard schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 20:20:
Kan je hem niet 90 graden draaien? of is het een kubus?
Past niet:(

• L702
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 11:10

L702

Eric #99

Als je al dingen heb geprobeerd moet je dat even in je start post zetten. Wel zo handig. :o
En als die nergens anders past... wat dus betekend dat die nergens in de kast past, en je wil hem niet extern hebben, wat wil je dan dat we voorstellen? :P

• AddictedOne
L702 schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 20:27:
Als je al dingen heb geprobeerd moet je dat even in je start post zetten. Wel zo handig. :o
En als die nergens anders past... wat dus betekend dat die nergens in de kast past, en je wil hem niet extern hebben, wat wil je dan dat we voorstellen? :P
Aangezien het in een CM forum staat zou ik ideetjes als bijv. het erop monteren en dan afwerken met een ijzeren plaat of mdf met een fan ofzo erbij. Ik heb geen inspiratie voor zulke dingen daarom dat ik het jullie vraag

Hij past hoe dan ook NIET in de behuizing zelf

• TimvH
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-06 13:50

TimvH

Kletsmajoor

Verkoop de kast en koop een mooiere nieuwe kast!

• AddictedOne
kast is niet in staat om verkocht de worden:P

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:33

Mavamaarten

Omdat het kan!

Als hij te groot is moet je hem kleiner maken, anders krijg je hem er niet in, lijkt me logisch.
Dus het is ofwel je voeding aanpassen, een andere voeding nemen of een andere kast.

Android developer & dürüm-liefhebber

• FunFair
AddictedOne schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 20:31:
[...]

Aangezien het in een CM forum staat zou ik ideetjes als bijv. het erop monteren en dan afwerken met een ijzeren plaat of mdf met een fan ofzo erbij. Ik heb geen inspiratie voor zulke dingen daarom dat ik het jullie vraag

Hij past hoe dan ook NIET in de behuizing zelf
Als je iets in die trend zoekt stel ik voor dat je de voeding aan de zijkant van de kast monteert met de fan naar binnen. Houd hem eens voor het rooster bijvoorbeeld. Of half inbouwen in de side panel. Zodat hij maar een stukje uitsteekt. Alleen blaas je dan warme lucht in je kast.

Vervolgens afwerken met een schuin stalen plaatje zodat de kabels netjes weg te werken zijn.

• AddictedOne
FunFair schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 22:49:
[...]

Als je iets in die trend zoekt stel ik voor dat je de voeding aan de zijkant van de kast monteert met de fan naar binnen. Houd hem eens voor het rooster bijvoorbeeld. Of half inbouwen in de side panel. Zodat hij maar een stukje uitsteekt. Alleen blaas je dan warme lucht in je kast.

Vervolgens afwerken met een schuin stalen plaatje zodat de kabels netjes weg te werken zijn.
Thanks you!:)

zo gaat die worden:D:D

Acties:
  • 0Henk 'm!

• boazkl0p
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-06 17:02

boazkl0p

Schijnbaar een Fries

Je zou ook de printplaat uit de voeding kunnen halen en met wat spacers (die dingen waar je ook je mobo op monteert) kunnen vastzetten op een plek waar ie past. Vervolgens even een draadje voor de 230 volt naar de achterkant van de kast, en daar een connector maken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AddictedOne
boazkl0p schreef op zondag 19 juni 2011 @ 12:06:
Je zou ook de printplaat uit de voeding kunnen halen en met wat spacers (die dingen waar je ook je mobo op monteert) kunnen vastzetten op een plek waar ie past. Vervolgens even een draadje voor de 230 volt naar de achterkant van de kast, en daar een connector maken.
Is dat niet gevaarlijk?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:00
Als je er met je vingers aan komt wel ja... Veel voedingen hebben flinke elco's waar je een beste oplawaai van kan krijgen. Ik zou dit zeker niet gaan doen, het is te gevaarlijk en de voeding is niet meer afgeschermt, dus hij zou de werking van je mobo kunnen verstoren.

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:49

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Je zou het wel kunnen doen als je er met metalen mesh een frame overheen maakt. Dan kan je in ieder geval niet meer met je vingers bij de elco's. En heb je toch nog iets van afscherming mbt interferentie.

Ik zou zelf als je persé deze kast wilt gebruiken de voeding half in een zijpanneel maken zoals al eerder voorgesteld.

[Voor 18% gewijzigd door Meelobee op 19-06-2011 13:45]

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | Samsung 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Boven in aan de voorkant? In de 5.25" bays, gekanteld? Dan hoef je alleen een verlengkabel te maken in een stalen plaatje om het huidige voedinggat af te sluiten. Evt met mesh voor een fan. Nadeel is wel dat je voeding dan zn warme lucht in de kast dumpt, dus let op je airflow.

2020 R1250RS, K26/R1200RT, E61/550i

• FunFair
Ik heb een voeding ook wel eens zonder bescherming in een kast gehangen.
Wat dan wel belangrijk is, is dat je er een sticker bij plakt, of papiertje vastplakt waarop staat dat je moet oppassen als je de kast opent en eerst de spanning eraf haalt.

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-06 11:46
What about... Terugsturen onder Wet van koop op afstand?
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee