Toon posts:

[HELP] Probleem met nieuwe pc

Pagina: 1
Acties:

• DlennartD
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 29-11-2015
{Dit topic is aangepast aan de meest recente versie van het probleem}

Hallo Tweakers,

Ik ben een nieuwe PC gebouwd met de volgende opzet:

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 42,-€ 42,-
1Samsung Syncmaster XL2370€ 179,-€ 179,-
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart€ 17,45€ 17,45
1Cooler Master HAF 922€ 94,90€ 94,90
1XFX Black Edition 750W€ 98,89€ 98,89
1Crucial RealSSD C300 2.5" 64GB€ 98,71€ 98,71
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 22,99€ 22,99
1Apacer AE700 Cardreader€ 5,14€ 5,14
1AMD Phenom II X4 955 Black Edition€ 89,25€ 89,25
1Asrock 770 Extreme3€ 61,40€ 61,40
1HIS 6970 IceQ Mix 2GB GDDR5€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 709,73

Op mijn nieuwe pc heb ik Windows 7 geïnstalleerd, en nu beginnen de problemen al.
Ik heb steeds last van vastlopers en/of bluescreens.
Het probleem blijft zich maar herhalen, ik heb al diverse versies van Windows 7 en zelfs XP geprobeerd.

Dit zou niet mogen op een nieuwe PC, ik baal dan ook enorm.

Weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen?

Ik zou het erg waarderen als iemand mij zou kunnen helpen aan een oplossing, bij voorbaat dank.

Lennart

{OPGELOST} Plug nooit een USB3 apparaat in een USB2 slot....
Helaas, dit was niet de oorzaak, nog niet opgelost dus

{EDIT}
Soms dan ben ik bezig met een game, soms zit ik op internet en soms doe ik gewoon niks.
En dan opeens loopt men computer vast of ik krijg een storend beeld gevolgd door een bsod.
Storend beeld: http://img89.imageshack.us/img89/5138/20110707232303.jpg
Meest voorkomende bsod: http://desmond.imageshack...0707224455.jpg&res=medium
Andere bsods die ik krijg, bijvoorbeeld als mijn externe HD zit aangesloten:
http://img18.imageshack.us/img18/9590/20110708165605.jpg
http://img37.imageshack.us/img37/7389/20110706003613.jpg
http://img705.imageshack.us/img705/8818/20110702184601.jpg

Soms wil mijn PC helemaal niet opstarten en begint de fan van de grafische kaart gek te blazen:

YouTube: ‪Fan sound‬‏ - YouTube

Alle laatste Windows en hardware driver updates zijn gedownload en geïnstalleerd.

[Voor 32% gewijzigd door DlennartD op 15-07-2011 00:10]

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Daar hebben we deze guide voor:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Sowieso is het niet handig om nu een nVidia kaart te gebruiken en straks een AMD te installeren, voor de minste problemen/prestatie issues ga je Windows dan weer opnieuw moeten installeren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Neodymium
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Drivers, Drivers, Drivers...

Uninstall al je oude drivers en installeer dan de nieuwe. De FX5200 heeft tevens geen support voor windows 7 / vista dacht ik zo. Dus een nieuwere videokaart is het eerste wat zou moeten helpen...

N00dlesoup alleen op afhalen (4,29EUR)

• DlennartD
Nieuwe videokaart is binnen, de HIS ATI Radeon HD 6970 ICEQ Turbo Edition.
Ik heb hem ingebouwd, harde schijf geformatteerd en Windows 7 opnieuw geïnstalleerd.
De nieuwste drivers zijn gedownload en geïnstalleerd, verder is alles up to date.

Ik blijf het probleem houden dat ik vaak vastlopers en/of blue-screens heb, vooral als ik games speel.
Hier word je toch niet goed van, ik ben nu al 3 weken bezig met deze PC en nog doet ie het niet goed.
Ik heb Windows 7 32 bit en 64 bit allebei geprobeerd, beiden met hetzelfde resultaat.

Er valt niet mee te werken en ik heb geen idee meer waar ik moet zoeken, iemand suggesties?

(De gouden tip krijgt een leuke verassing ;))

• XeNeRgY
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
DlennartD schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 08:52:
Nieuwe videokaart is binnen, de HIS ATI Radeon HD 6970 ICEQ Turbo Edition.
Ik heb hem ingebouwd, harde schijf geformatteerd en Windows 7 opnieuw geïnstalleerd.
De nieuwste drivers zijn gedownload en geïnstalleerd, verder is alles up to date.

Ik blijf het probleem houden dat ik vaak vastlopers en/of blue-screens heb, vooral als ik games speel.
Hier word je toch niet goed van, ik ben nu al 3 weken bezig met deze PC en nog doet ie het niet goed.
Ik heb Windows 7 32 bit en 64 bit allebei geprobeerd, beiden met hetzelfde resultaat.

Er valt niet mee te werken en ik heb geen idee meer waar ik moet zoeken, iemand suggesties?

(De gouden tip krijgt een leuke verassing ;))
Eerst bovenstaande guide doornemen. Als dat niks oplevert zijn er vast mensen bereid om je te helpen.

• DlennartD
XeNeRgY schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 08:56:
[...]

Eerst bovenstaande guide doornemen. Als dat niks oplevert zijn er vast mensen bereid om je te helpen.
Ik ben de guide doorgenomen, daarom ben ik nu ook bijna een week verder, maar het heeft me helaas niks geholpen...

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:31
Heb je al gegoogled op de foutmelding?

You receive a "Stop 0x0000000A" error message in Windows XP

;)

Speel eens met je geheugen. Haal er een reepje uit en test het dan nog eens. Foutmelding kan mem. gerelateerd zijn.

[Voor 25% gewijzigd door ChojinZ op 23-06-2011 09:05]

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• DlennartD
ChojinZ schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 09:04:
Heb je al gegoogled op de foutmelding?

You receive a "Stop 0x0000000A" error message in Windows XP

;)

Speel eens met je geheugen. Haal er een reepje uit en test het dan nog eens. Foutmelding kan mem. gerelateerd zijn.
Ik heb de foutmelding(en) inderdaad al gegoogled, krijg namelijk verschillende meldingen.
Vanavond zal ik eens spelen met men geheugen, wie weet. :)

• Neodymium
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Geheugen, geheugen... Dat is altijd het eerste wat je hoort, ik denk echter dat het probleem zich nog steeds binnen de drivers bevind. Maar probeer inderdaad eens je geheugen te checken op errors... Mocht dat niets baten, zou ik de drivers van je grafische kaart, die van ati, die van nvidea etc deinstalleren. En dan eens kijken hoe het staat met de bsod's.

N00dlesoup alleen op afhalen (4,29EUR)

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:31
Neodymium schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 19:35:
Geheugen, geheugen... Dat is altijd het eerste wat je hoort, ik denk echter dat het probleem zich nog steeds binnen de drivers bevind. Maar probeer inderdaad eens je geheugen te checken op errors... Mocht dat niets baten, zou ik de drivers van je grafische kaart, die van ati, die van nvidea etc deinstalleren. En dan eens kijken hoe het staat met de bsod's.
Waarschijnlijk omdat dat het makkelijkst te testen is. Hup, kast open, mem eruit rukken en booten maar! ;)
Overigens ben ik met je eens dat het ook weleens de drivers kunnen zijn.

[Voor 5% gewijzigd door ChojinZ op 23-06-2011 21:05]

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• DlennartD
Gister weer lekker aan de slag geweest, ten eerste wou dat ding niet meer aan, de ledjes gingen wel branden en de fannetjes gingen draaien maar ik kreeg geen signaal op mijn beeldscherm.
Toen ben ik wat dingen gaan testen en uiteindelijk heb ik de koeling van mijn CPU omgedraaid, vraag me niet waarom maar dat vond ik op Google als tip, en ja hoor, het werkte, hij start weer op.

Toen begonnen de problemen weer, vastlopers en bsod's.
Ik heb wat met het geheugen zitten spelen, zoals ChojinZ voorstelde, maar dat maakte geen verschil.
Reepjes 1 voor 1 testen, andere slots gebruiken, ik bleef vastlopen.
Ik heb met DriverDetective alle drivers geüpdate tot hun laatste versie en alle Windows updates gedownload.
Het maakte allemaal niks uit, helaas.

Dan maar eens het andere geheugen proberen, ik heb mijn SSD afgekoppeld en Windows 7 64 bit op mijn gewone HD van 1 TB geïnstalleerd.
Vervolgens Windows weer geüpdate en alle drivers geïnstalleerd, lekker gesurft op het web en toen ik na een uur nog geen problemen had ondervonden heb ik ook maar 2 games geïnstalleerd.
GTA SA en COD MW2, ik kon ze allebei zonder problemen spelen dus ik was erg blij.
Maar toen, vlak voordat ik wou afsluiten zat ik nog even hier op de Tweakers website en hij vloog weer op een bsod en de PC werd automatisch gereboot, damn wat was ik sacherijnig.

Ik heb meerdere grafische kaarten geprobeerd, meerdere harde schijven en zitten spelen met het ram-geheugen. Alle drivers en Windows zijn up to date en alle snoertjes zitten op de goede plek.

Gaat Kingston geheugen wel samen met een Asrock moederbord?

• Ary
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-02 20:02
Heb je memtest al een 12-24 uur laten draaien? Zou ik ook eens proberen, wie weet dat je dan wat vindt.

Anders zou ik denken dat het het moederbord is, aangezien er verder weinig componenten over zijn..

Edit: Heb je trouwens ook verschillende windows 7 versies geprobeerd? Of installeer je steeds met dezelfde DVD/image?

[Voor 22% gewijzigd door Ary op 24-06-2011 15:56]

• DlennartD
Ary schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 15:55:
Heb je memtest al een 12-24 uur laten draaien? Zou ik ook eens proberen, wie weet dat je dan wat vindt.

Anders zou ik denken dat het het moederbord is, aangezien er verder weinig componenten over zijn..

Edit: Heb je trouwens ook verschillende windows 7 versies geprobeerd? Of installeer je steeds met dezelfde DVD/image?
Bedankt voor je reactie, ik zal vanavond memtest eens laten draaien.

Ik heb diverse versies van Windows 7 geprobeerd, de 32 bit, de 64 bit en de 64 bit versie van mijn huisgenoot.
Verder heb ik ook nog even Windows XP 32 bit geprobeerd, daarbij had ik overigens geen vastlopers of bsod's maar dit os werkte niet lekker samen mijn mijn hardware, ik kon bijvoorbeeld geen USB3 sloten gebruiken.

• Ary
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-02 20:02
Hmm, het feit dat niet alles werkt onder XP en je dan geen BSOD's hebt, zou erop kunnen wijzen dat je ergens een faulty controller hebt op je mobo, waardoor het dus crasht. Welke dingen kon je verder nog meer niet gebruiken onder XP, naast USB3? En heb je USB3 nu ook aangesloten?

• DlennartD
Ary schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 16:14:
Hmm, het feit dat niet alles werkt onder XP en je dan geen BSOD's hebt, zou erop kunnen wijzen dat je ergens een faulty controller hebt op je mobo, waardoor het dus crasht. Welke dingen kon je verder nog meer niet gebruiken onder XP, naast USB3? En heb je USB3 nu ook aangesloten?
Hmmmm, ik heb zo een donkerbruin vermoeden dat het inderdaad aan men USB3 aansluiting ligt,
Ik heb nu al een paar uur alles op USB2 zitten en nog geen enkel probleem gehad.
Betekend dit dat de USB3 poort defect is op mijn mobo is kan het zijn dat mijn externe HD die op de USB3 zat aangesloten niet werkt met USB3?

• Trygve
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:15

Trygve

Redacteur
Je kunt ook nog even je RAM op 1066 of 800 MHz zetten. Had eens gelezen dat dat ValueRAM op sommige borden instabiel is op 1333..

• Anoniem: 327097
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Het is onwaarscheinlijk dat als je deze foutmelding krijgt dat het dan meteen aan het geheugen of aan de drivers liggen.

Ik denk zelf dat er iets met de voltages niet klopt want qua drivers moet het meestal wel werken bij nieuwe pc's

• gvisser5
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-05 18:23
DlennartD schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 14:58:
Toen ben ik wat dingen gaan testen en uiteindelijk heb ik de koeling van mijn CPU omgedraaid, vraag me niet waarom maar dat vond ik op Google als tip, en ja hoor, het werkte, hij start weer op.
Dan maar eens het andere geheugen proberen, ik heb mijn SSD afgekoppeld en Windows 7 64 bit op mijn gewone HD van 1 TB geïnstalleerd.
..
, lekker gesurft op het web en toen ik na een uur nog geen problemen had ondervonden heb ik ook maar 2 games geïnstalleerd.
Is er niemand die dit verdacht vind?

Zou je wat temperaturen kunnen posten, bijvoorbeeld met speedfan gemeten.
Heb je het moederbord wel juist aangesloten, zoals de 4polige cpu stekker?
Heb je wel afstandshouders gebruikt bij het monteren van het moederbord?

[Voor 19% gewijzigd door gvisser5 op 24-06-2011 21:14]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Anoniem: 327097 schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 21:03:
Het is onwaarscheinlijk dat als je deze foutmelding krijgt dat het dan meteen aan het geheugen of aan de drivers liggen.

Ik denk zelf dat er iets met de voltages niet klopt want qua drivers moet het meestal wel werken bij nieuwe pc's
De melding IRQL NOT LESS OR EQUAL is een melding die je heel vaak krijgt met defect geheugen.

• XeNeRgY
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Misschien IRQ conflicten?

• xeple
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-03 21:30
Start hem is zo kaal mogelijk op.

Dus zonder dvd drive, card reader, en maar 1 harddisk.

Meerdere malen meegemaakt dat een dvd drive of reader bsod's veroorzaakte.

Heb ooit is een vergelijkbaar probleem meegemaakt bij een nieuw MSI moederbord.
Systeem klapte er iedere keer uit op de meeste vreemde momenten. Alles getest, bleek het te gaan om een productiefout. 8)7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DlennartD
Memtest dik 15 uur laten draaien, geen enkel probleem.

Geen problemen met memtest

Ik heb alle snoertjes nogmaals nagelopen, alles zit goed aangesloten zoals dit hoort.

Daar integen geeft speedfan wel een hoge temperatuur aan bij AUX, wat is AUX? Niet men geluid input neem ik aan...

Denk dat dit het probleem is, 125 graden is wel erg warm...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-01 12:53
Aux mag je vergeten, is meestal niet representatief. De rest van de temperaturen zijn wel netjes.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Heb je al eens naar je stekkerdoos gekeken, waarop de pc is aangesloten? Dit was bij een vriend van mij de boosdoener. Betere stekkerdoos en problemen waren over :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Probeer eens zo kaal mogelijk op te starten (en buiten de kast). En test dan de pc dus met zo min mogelijk onderdelen. Dus alleen de basis onderdelen (cpu, mobo, 1xmem, vga, hdd). Als dat goed gaat, doe je er steeds onderdelen bij.

Je zegt trouwens ook dat je een SSD hebt, maar die staat niet in de lijst in je eerste post (TS)? En wat voor soort dingen sluit je nog meer aan die niet op de lijst staan (dus ook USB dingen)?

Ik heb trouwens het gevoel dat je niet echt die Hangen en Opstartproblemen troubleshooter hebt doorgenomen.... Bijvoorbeeld geheugen 1 voor 1 testen en memtest draaien staat er namelijk gewoon in....

• DlennartD
Helaas, het probleem is nog steeds niet opgelost, jammer want hij dee het een poosje goed. :(

Soms dan ben ik bezig met een game, soms zit ik op internet en soms doe ik gewoon niks.
En dan opeens loopt men computer vast of ik krijg een storend beeld gevolgd door een bsod.
Storend beeld: http://img89.imageshack.us/img89/5138/20110707232303.jpg
Meest voorkomende bsod: http://desmond.imageshack...0707224455.jpg&res=medium
Andere bsods die ik krijg, bijvoorbeeld als mijn externe HD zit aangesloten:
http://img18.imageshack.us/img18/9590/20110708165605.jpg
http://img37.imageshack.us/img37/7389/20110706003613.jpg
http://img705.imageshack.us/img705/8818/20110702184601.jpg

Soms wil mijn PC helemaal niet opstarten en begint de fan van de grafische kaart gek te blazen:

YouTube: ‪Fan sound‬‏ - YouTube

Alle laatste Windows en hardware driver updates zijn gedownload en geïnstalleerd.

[Voor 11% gewijzigd door DlennartD op 15-07-2011 00:10]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee