Toon posts:

Piano Midi's maken

Pagina: 1
Acties:

• The Great HooD
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09-2014
Ik heb een aantal maandjes nu een USB keyboard waarmee ik dus via de laptop wat muziek kan maken. Echter heb ik een mooi programma gevonden waarmee ik dus a la Guitar Hero mee kan spelen met de muziek. Voorwaarde voor dit programma is dat er een MIDI bestand wordt ingeladen, wat natuurlijk logisch is, anders kon het programma de juiste noten niet weten te identificeren.

Nou heb ik me op internet rotgezocht naar Piano Midi's maar ik kan er maar bar weinig vinden, die ook echt alleen een piano gebruiken en die ook echt van 1 piano uitgaan, dat ik niet eigenlijk 3 verschillden instrumenten bespeel zeg maar.

Ik heb wel wat mooie piano Mp3's op mijn computer staan en die zou ik graag in MIDI terug willen zien. Het probleem is echter, hoe kan dit?
Ik heb op WIDI gezocht en ook wel wat gevonden maar die maakt er niet echt heel goede MIDI's van...

Het gaat nu om de volgende 2 nummers maar het kan net zo goed andere nummers zijn, als het maar piano nummers zijn...

Iemand dus ervaring of met goede MIDI sites, of met goede omzetters?

• Delichon
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 29-05 17:23
Heb je ervaring met programma's als Sibelius, Guitar pro en dergelijke programmas?
Je kan simpelweg de MIDI's daar in openen, alle lijnen die je niet wilt weghalen, opslaan en naar je piano sturen.
Ook kan je (in ieder geval met Sibelius) muziek inscannen en er MIDI van maken, desnoods zelf overtypen.
eventueel gevonden Guitar pro en sibelius bestanden kan je ook omzetten naar MIDI

Mp3 naar MIDI is niet mogelijk, wel kan je als je er ervaring mee hebt het zelf omschrijven naar MIDI. (op gehoor het muziek namaken)

Hou er wel rekening mee dat MIDI zeer strikt is en dus lang niet zo mooi klinkt als iemand het werkelijk speelt. Dat kan meespelen bemoeilijken.

• The Great HooD
Nee geen ervaring mee. Werk op een Mac, als dat nog van enig belang is. Ik zal wel even een kijkje nemen naar Sibelius want dat klink goed...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GjaltVK
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-05 22:19
De laatste versie van sibelius, nummertje 6 (weet niet van voorgaande versies) heeft de mogelijkheid om ingescande bladmuziek om te zetten in notatie in het programma zelf (die er dan vervolgens midi van maakt).

Overigens is het ook een goede oefening om op gehoor de nummers uit te zoeken ;) (eventueel met hulp van de hoe de handen spelen in het filmpje zelf)

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 269504

Je kan beter zoeken op disklavier midi file , dan heb je iniedergeval files die speciaal voor piano/vleugel zijn gemaakt.

Het ultieme keybord :9
YouTube: ‪Beethoven Sonata No. 26, in E flat, Op 81a "Les Adieux"‬‏

• The Great HooD
Ok, iemand een idee hoe je PDF files met sheet music, omzet naar Midi?
Op de mac en als het kan ook gratis. Sibelius vond ik vrij ingewikkeld..

• GjaltVK
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-05 22:19
Sibelius is naar mijn weten het enige programma dat dit kan.
Overigens is het niet heel ingewikkeld. In de bijgeleverde handleiding wordt het stap voor stap uitgelegd.

• The Great HooD
Top. het is me gelukt met het programma

PhotoScore ultimate. Super handig programma. Aanrader dus voor mensen die hetzelfde probleem hadden als mij.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee