Toon posts:

AMD OF PENTIUM

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi all
ik ben van plan om binnenkort een nieuwe pc te halen maar weet eigenlijk niet welke processor ik nemen moet ik zat te denk aan een amd 1,2ghz of een pIII 1ghz
wat is het beste denken jullie...???

Verwijderd

die vraag hebben we nog nooit gehad. ligt er aan wat je er mee gaat doen, vul dat in bij de search aangevuld met "amd of intel" en alles komt goed. :)

Verwijderd

als ik tussen die twee moet kiezen AMD 1.2Ghz / Intel PIII 1Ghz nou dan neem ik de SEARCH wel.

//edit//

gatver wat klinkt zoiets toch altijd negatief "SEARCH" srry bout that, iig tusen die twee de amd

Verwijderd

Topicstarter
en als ik nou alles doe bijv surfen gamen tekstverwerken etc..?

Verwijderd

Dan is een 2e hands p2 ook goed genoeg :P

Verwijderd

Topicstarter
nou leuk niet...
:(

Verwijderd

nee 15 keer per week de zelfde vraag, dat is leuk.

BTW: ik ben zelf nog erg tevreden met m'n p2

Verwijderd

Ik ben onlangs van een AMD 1 Ghz gegaan naar een P3 1 Ghz(op een Abit SA6-R)
Qua stabiliteit is mn nieuwe config een stuk stabieler als eerst.
Als je voor AMD gaat, zorg dat je een goed stabiel moederbord pakt, daar schort het nogal aan.

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11-2025

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Kies allebei, dan ben jij tevreden, en weer een SEARCH vraagje minder!!!!!

Verwijderd

Topicstarter
dus je raad me aan voor een pentium...

Verwijderd

hang ook wel van de hoeveelheid knaken in je spaarpot natuurlijk

Verwijderd

Topicstarter
ik spaar geen knaken alleen maar briefjes..
:P

• tjAb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-10-2025
wel eens van de search gehoord? |:(

maar ff serieus als je niet van plan bent om spellen te gaan doen kan je beter een pentium nemen

Don't put your mouth into motion, before your brain is in gear!

Verwijderd

zorg dat je een goed stabiel moederbord pakt, daar schort het nogal aan.
IDD Als amd is serieus zelf met chipset kwam. Niet dat gekloot wat ze nu doen beetje expirimenteren en zich vooral/alleen richten op hun processoren.

Zou ik een AMD aan kunnen aanraden. Zelfs me icoon veranderen.*D Maar ik zie het somber in :)

[Edit]spelvautje

• alvv
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-07-2025

alvv

niet zeiken gewoon een Cyrix nemen man
er zijn er duizenden topics hierover, mensen stellen hier zoveel onnodigre vragen...
mja als je de revieuws heb gelezen dan zou je moeten weten dat een Tbird iets sneller is al een PIII op dezlefde kloksnelheid

Tbird 1,2 is toch veel beter dan een PIII 1 gig
denk eerst na voordat je iets gaat vragen

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:26

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Grr, tis maar dat ik geen zak beter te doen heb...

AMD (met een fatsoenlijke ASUS, ABIT, MSI of vergelijkbare mobo) is even betrouwbaar en presteert erg vergelijkbaar met een PIII op gelijke snelheid.

Duus... ff kijken wat een PIII 1GHz kost en een Tbird 1GHz. Juist ja. Daarom heb je een reden om AMD te kopen. Scheelt minimaal 33%. Sterker nog, een Tbird 1,2 is goedkoper dan een PIII 1,0.

Lagen de prijzen anders, dan zou het andersom zijn. Ik heb zelf een PIII waar ik erg blij mee ben, maar zou als ik nu een nieuw sys ging halen voor AMD gaan omwille van de prijs (en de betere OCbaarheid>:))

Oslik blyat! Oslik!

• packman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-12-2024
rarara, wat zou het beste zijn, een 1Ghz of een 1.2Ghz?

Fijn raadselje, kan je daar echt zelf het antwoord niet op verzinnen?

edit:

Oeps, P4 1.5 is soms trager dan een TB1.2

I heard if you play the XP CD backwards, you get a satanic message. Thats nothing compared to what happens if you play it forward, then it installs Windows XP born2oc.be - Facts Of Life

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:23
Ik weet nog steeds nie hoe zo'n quote werkt, maar die "rara een 1,2 Ghz of een 1,0 Ghz, wat zou je doen?" hierboven gaat natuurlijk nergens over....
Ik heb nog altijd liever een 1,0 Ghz TB dan een 1,2 Ghz Intel, a) die TB 1 loopt de I 1,2 er wel uit en b) hij is ook nog stukken goedkoper. Kortom, een kloksnelheid zegt niet altijd alles: een P 233 rekent ook minder dan een PII 233, toch?

:( P.S. Als je je irriteert aan een vraag, reageer er dan niet op.... en als je dan reageert doe dat dan on-topic. Dat is toch de filosofie achter dit forum....:(

Regeren is vooruitschuiven

Pagina: 1