Toon posts:

[Win7] Verplaatsen AppData locatie

Pagina: 1
Acties:

• joopworst
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-04 10:38
Ik heb een Intel SSD van 75Gb bedoelt als OS-disk en voor een aantal programma's. Ik gebruik Adobe Premiere en dit programma zet heel veel data in de AppData folder op de C-schijf. Zoveel dat zelfs de C-schijf vol raakt.
Nu wil ik de folder verplaatsen naar de D-schijf. Via het tabblad locatie in AppData heb ik geprobeerd de locatie te verplaatsen naar de D: maar dit lukt niet. Er komt die fout melding dat niet alle data verplaatst kan worden omdat het een en ander in gebruik is.

Verder heb ik nog deze commands uitgevoerd maar die resulteerde niet in het gewenste resultaat. http://www.windows-comman...cation-data-location.html
Ik heb keurig de doel folder in het commanda verwerkt maar helaas.
De rest, bijv Mijn Documenten heb ik wel succesvol verplaatst.

Heeft iemand enig idee?

*** Faal typo in de titel...***

Quid est fili?!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
<vewijderd>

[Voor 89% gewijzigd door Squ1zZy op 08-11-2020 17:28]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• UltimateB
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

UltimateB

Pomdiedom

Je kan bepaalde mappen waarschijnlijk wel op een andere plek zetten. Gebruik daarvoor junctions of hard links.

MSDN: Hard Links and Junctions (Windows)

Je zou het zelfde wat je nu deed ook even kunnen proberen in safe-mode, misschien dat bepaalde onderdelen dan niet in gebruik zijn.

"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
<vewijderd>

[Voor 97% gewijzigd door Squ1zZy op 08-11-2020 17:28]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• UltimateB
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

UltimateB

Pomdiedom

Zo een link laat het systeem denken dat je map daar staat. Maar het wordt dan ergens anders weggeschreven. Gebruik ik bijvoorbeeld om een specifiek steam spel op mijn ssd te krijgen, of My Documents om mijn normale harde schijf.

Volgens mij is het dus gewoon niet waar wat jij zegt.

"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-05 17:23
Is het niet makkelijker om gewoon even Adobe premier opnieuw te installeren op je D schijf?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• joopworst
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-04 10:38
Tc-Chub schreef op zondag 19 juni 2011 @ 18:29:
Is het niet makkelijker om gewoon even Adobe premier opnieuw te installeren op je D schijf?
Ik denk niet dat dit werkt aangezien de map AppData nog gewoon op C: staat en daar wordt naar geschreven. Volgens mij maakt het dan niet uit of Adobe Premier dan op C: of D: staat.

@UlitmateB: In principe dit al mogelijk door gewoon de locatie te wijzigen. Dit gaat goed voor andere mappen zoals Mijn Documenten etc. Maar niet bijAppdata omdat deze bestanden bevat die al in gebruik zijn door het systeem en dus niet verplaatst kunnen worden. Ik begrijp niet hoe hardlinks dat kan veranderen.

[Voor 25% gewijzigd door joopworst op 19-06-2011 18:50]

Quid est fili?!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Die Hardlink is net als bij *nix vergelijkbaar met een doorverwijzing naar een andere lokatie (voor jou dus een volume met voldoende ruimte). Wikipedia: Hard link
een andere optie is een Junction, die is wat algemener bekend onder Windows.

Die Documents & Settings folder die je nog steeds kan zien in Vista en hoger is een voorbeeld van zo'n junction.

Als je in Veilige modus zonder meestartende apps als MSN e.d. de link aanmaakt?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-05 22:43

Nessuno

io sono nessuno

http://help.adobe.com/en_...d8-9F49-6B56026087C8.html

Scratch disk verplaatsen :D
Voor de mensen die zich af vragen :? waar heeft Prodigy het over ....
Het ging dus alleen nog om adobe.

Groeten je Collega (alex)

[Voor 27% gewijzigd door Nessuno op 21-06-2011 15:07]

Na rose e cient spin

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee