Ik heb een probleem met een programma dat ik aan het schrijven ben.
Ik gebruik Allok Video to MP4 Converter om video's te converteren.
Allok veranderd hierbij (soms) de naam van het bestand.
Voorbeeld:
voorbeeld.(extensie) --> voorbeeld_creative0.avi
Dit gebeurt ook met _archos0.avi / _iriver0.avi / _ps3avc0.mp4
Ik ben nu een programma aan het schrijven dat deze toevoegingen uit de naam haalt.
Het stuk van de code dat de toevoeging verwijdert heb ik al geschreven en het werkt.
Nu wil ik een stuk schrijven dat automatisch controleert of er bestanden aangemaakt zijn met die toevoeging.
Dit doe ik door middel van een FileSystemWatcher.
Ik wil dat de FileSystemWatcher kijkt of een bestand dat is aangemaakt 1 van de 4 toevoegingen heeft.
Daarna moet de volledige naam in een array komen.
Die array wordt dan later doorgewerkt en alle namen daar in worden hernoemt.
Het stuk code dat de array gaat doorlopen heb ik al geschreven, maar de array blijft een foutmelding geven op het moment dat de naam toegevoegd moet worden.
Dit zijn de variabelen:
Dit is de sub waar het mis gaat.
Ter informatie:
Regel 6 start een proces voor het doorlopen van de array Rerun()
Hier hoef ik geen tips of informatie over...
Met breakpoints heb ik achterhaald waar de foutmelding vandaan kwam.
De foutmelding kwam van regel 5 af.
In mijn poging om jullie de informatie te geven die er in de foutmelding stond, heb ik nogmaals geprobeerd hem te triggeren.
Vreemd genoeg gebeurde er nu niets, maar deed het programma ook niets (geen freeze up, maar er gebeurde niets wat volgens de code zou moeten gaan lopen...).
Wat ik nog weet is dat er iets was met een Inner Exception error.
Ik vermoed dat het komt doordat ik de lengte opvroeg van de array Rerun(), zonder dat er iets mee is gebeurt na het dimmen.
Maar dat zou niet verklaren waarom dezelfde situatie zojuist geen foutmelding meer gaf.
In de Immediate Window stond nog wel het volgende:
Ik gebruik Allok Video to MP4 Converter om video's te converteren.
Allok veranderd hierbij (soms) de naam van het bestand.
Voorbeeld:
voorbeeld.(extensie) --> voorbeeld_creative0.avi
Dit gebeurt ook met _archos0.avi / _iriver0.avi / _ps3avc0.mp4
Ik ben nu een programma aan het schrijven dat deze toevoegingen uit de naam haalt.
Het stuk van de code dat de toevoeging verwijdert heb ik al geschreven en het werkt.
Nu wil ik een stuk schrijven dat automatisch controleert of er bestanden aangemaakt zijn met die toevoeging.
Dit doe ik door middel van een FileSystemWatcher.
Ik wil dat de FileSystemWatcher kijkt of een bestand dat is aangemaakt 1 van de 4 toevoegingen heeft.
Daarna moet de volledige naam in een array komen.
Die array wordt dan later doorgewerkt en alle namen daar in worden hernoemt.
Het stuk code dat de array gaat doorlopen heb ik al geschreven, maar de array blijft een foutmelding geven op het moment dat de naam toegevoegd moet worden.
Dit zijn de variabelen:
Visual Basic .NET:
1
2
3
| Public Rerun() As String Public TempRerun() As String Public x As Integer |
Dit is de sub waar het mis gaat.
Visual Basic .NET:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| Private Sub FileSystemWatcher_Created(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.IO.FileSystemEventArgs) Handles FileSystemWatcher.Created If e.Name.Contains("_archos0.avi") Or e.Name.Contains("_creative0.avi") Or e.Name.Contains("_iriver0.avi") Or e.Name.Contains("_ps3avc0.mp4") Then If PluginControl.Checked = True Then If Rerun.Length = 0 Then Rerun(Rerun.Length) = e.FullPath PluginTimer.Start() Else Rerun(Rerun.Length) = e.FullPath End If End If End If End Sub |
Ter informatie:
Regel 6 start een proces voor het doorlopen van de array Rerun()
Hier hoef ik geen tips of informatie over...
Met breakpoints heb ik achterhaald waar de foutmelding vandaan kwam.
De foutmelding kwam van regel 5 af.
In mijn poging om jullie de informatie te geven die er in de foutmelding stond, heb ik nogmaals geprobeerd hem te triggeren.
Vreemd genoeg gebeurde er nu niets, maar deed het programma ook niets (geen freeze up, maar er gebeurde niets wat volgens de code zou moeten gaan lopen...).
Wat ik nog weet is dat er iets was met een Inner Exception error.
Ik vermoed dat het komt doordat ik de lengte opvroeg van de array Rerun(), zonder dat er iets mee is gebeurt na het dimmen.
Maar dat zou niet verklaren waarom dezelfde situatie zojuist geen foutmelding meer gaf.
In de Immediate Window stond nog wel het volgende:
Kan iemand mij uitleggen of verklaren wat er is gebeurt of waarom er een foutmelding was?A first chance exception of type 'System.NullReferenceException' occurred in (project naam)