Hoi,
Ik heb regelmatig last van bsod's tijdens het spelen van games of hd video kijken. Gemiddeld elke 2 a 3 uur wel een bsod. De errors die ik uit de minidump kan halen zijn: dxgmms1.sys , LUsbFilt.Sys , atikmdag.sys nvlddmkm.sys (dat zijn dus directx errors, een logitech driver error en videokaarten errors.
Mijn systeem:
CPU: AMD Phenom II X4 955 Black Edition
Motherboard: Asrock 870 EXTREME3
Memory 4GB Dual Channel DDR3-kit: GeIL GV34GB1333C9DC
Graphics Card: Club3D HD 5850 1GB
Sound Card: Onboard
PSU: Seasonic M12II 520W
Cooling: Scythe Mugen 2 Rev. B
Hier is nog een link voor dumbfiles
Wat heb ik al gedaan:
- memtest86 15 uur laten draaien en geen errors
- de geforce 9600gt van mijn broer geprobeerd
- een nieuwe PSU gekocht
- gebruik maken van alleen laatste drivers: alle randapparatuur, chipset,gfx, etc
- schone installaties van win 7 en xp geprobeerd
- alles van mijn computer los gemaakt wat ik niet nodig heb
- de c: schijf op fouten gecontroleerd
- nieuw moederbord gekocht van asus
- prime95 die errors geeft.
- temperaturen gechecked
- Met wat voltages in bios zitten testen maar ik ben daar niet heel erg in thuis (want overclocken doe ik nooit, alles is weer op default behalve de geheugen timings, die staan zoals de geheugen fabrikant adviseert)
Bij prime95 zijn er 3 tests met verschillende resultaten:
1 = Small FFTs (maximum FPU stress, data fits in L2 cache, RAM not tested
much). Mijn systeem heeft deze test 10 uur volgehouden zonder errors. CPU temperatuur tijdens deze test is max 63 graden en gewoon idle is ie 36 graden.
2 = In-place large FFTs (maximum heat and power consumption, some RAM
tested). Bij deze test krijg ik deze errors binnen 2 minuten, bij de eerste test al vaak een error: FATAL ERROR: Rounding was 0.5, expected less than 0.4
Hardware failure detected, consult stress.txt file.
3 = Blend (tests some of everything, lots of RAM tested).
Bij deze test geld het zelfde als de tweede test, heel snel errors vaak snel genoeg om mijn cpu nauwelijks warm te hoeven maken.
Ik denk zelf dus dat mijn CPU of geheugen niet goed is, aangezien ik een andere PSU, GFX en Moederbord heb geprobeerd. Wel vaag dat memtest niets ziet.
Heeft iemand ideeen wat de oorzaak zou kunnen zijn van deze irritante mega instabiele systeem?
Ik heb regelmatig last van bsod's tijdens het spelen van games of hd video kijken. Gemiddeld elke 2 a 3 uur wel een bsod. De errors die ik uit de minidump kan halen zijn: dxgmms1.sys , LUsbFilt.Sys , atikmdag.sys nvlddmkm.sys (dat zijn dus directx errors, een logitech driver error en videokaarten errors.
Mijn systeem:
CPU: AMD Phenom II X4 955 Black Edition
Motherboard: Asrock 870 EXTREME3
Memory 4GB Dual Channel DDR3-kit: GeIL GV34GB1333C9DC
Graphics Card: Club3D HD 5850 1GB
Sound Card: Onboard
PSU: Seasonic M12II 520W
Cooling: Scythe Mugen 2 Rev. B
Hier is nog een link voor dumbfiles
Wat heb ik al gedaan:
- memtest86 15 uur laten draaien en geen errors
- de geforce 9600gt van mijn broer geprobeerd
- een nieuwe PSU gekocht
- gebruik maken van alleen laatste drivers: alle randapparatuur, chipset,gfx, etc
- schone installaties van win 7 en xp geprobeerd
- alles van mijn computer los gemaakt wat ik niet nodig heb
- de c: schijf op fouten gecontroleerd
- nieuw moederbord gekocht van asus
- prime95 die errors geeft.
- temperaturen gechecked
- Met wat voltages in bios zitten testen maar ik ben daar niet heel erg in thuis (want overclocken doe ik nooit, alles is weer op default behalve de geheugen timings, die staan zoals de geheugen fabrikant adviseert)
Bij prime95 zijn er 3 tests met verschillende resultaten:
1 = Small FFTs (maximum FPU stress, data fits in L2 cache, RAM not tested
much). Mijn systeem heeft deze test 10 uur volgehouden zonder errors. CPU temperatuur tijdens deze test is max 63 graden en gewoon idle is ie 36 graden.
2 = In-place large FFTs (maximum heat and power consumption, some RAM
tested). Bij deze test krijg ik deze errors binnen 2 minuten, bij de eerste test al vaak een error: FATAL ERROR: Rounding was 0.5, expected less than 0.4
Hardware failure detected, consult stress.txt file.
3 = Blend (tests some of everything, lots of RAM tested).
Bij deze test geld het zelfde als de tweede test, heel snel errors vaak snel genoeg om mijn cpu nauwelijks warm te hoeven maken.
Ik denk zelf dus dat mijn CPU of geheugen niet goed is, aangezien ik een andere PSU, GFX en Moederbord heb geprobeerd. Wel vaag dat memtest niets ziet.
Heeft iemand ideeen wat de oorzaak zou kunnen zijn van deze irritante mega instabiele systeem?