Toon posts:

mediaplayer of..?

Pagina: 1
Acties:
  • 329 views

Anoniem: 411381

Topicstarter
Hallo,

Ik heb niet zoveel verstand van deze dingen maar graag zou ik advies willen krijgen over het volgende:

Wat heb ik:
- een playstation 3
- windows 7 pc
- 3d tv samsung type UE55C7700
- draadloos netwerk
- laptop windows xp

Ik wil:
- Mijn cd's, dvd's, blu rays en 3d blu rays rippen en al deze bestanden op 1 centrale plek zetten. Vanuit deze plek wil ik al deze bestanden kunnen gebruiken op mijn pc, laptop, playstation 3 en mijn 3d samsung tv met dnla.
- Vanaf deze centrale plek moeten ook de dvd en blu ray menu's af te spelen zijn en qua beeldkwaliteit wil ik zo min mogelijk inboeten.
- Daarnaast wil ik ook films en muziek kunnen downloaden, op deze centrale plek kunnen neerzetten en ook gebruiken op mijn pc, laptop, playstation 3 en tv.
- Tot slot wil ik daarna alle documenten vanaf mijn pc kunnen opslaan (op die centrale plek) zodat ik met mijn laptop weer bij die documenten kan komen. Alles wireless natuurlijk.
- En ik wil op die centrale plek automatisch gelijk een back-up hebben van al deze bestanden.

De AC Ryan playon HD2 ziet er wel goed uit, maar kan deze ook alle bovenstaande gevraagde functies aan?
Wat raden jullie mij aan om aan te schaffen? Alle hulp is welkom!

• GSlayer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-11-2020

GSlayer

PSN ID: Sc0rpi0n-4707

Ikzelf heb een NAS waarop alle gebruikers hun spul centraal opslaan en een mediaspeler die dit vervolgens op de TV toont vanuit de NAS.

Ideaal, althans voor mij dan.

PSN ID: Sc0rpi0n-4707

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Wat jij zoekt klinkt toch echt meer als een NAS. Je hebt geen budget genoemd, maar dat is de afweging die je moet maken. Er zijn mediaspelers die als NAS functioneren en die kunnen downloaden, maar dan zit je weer met het niet uitbreidbaar zijn van de opslagruimte omdat veel mediaplayers maar ruimte hebben voor één schijf.

En dat is dus géén backup, net zoals raid dat niet is. Zolang de backup op hetzelfde systeem staat als de originele data (laat staan dezelfde schijf), is het net zo goed als geen backup. Hetzelfde geldt eigenlijk voor een backup in dezelfde ruimte, maar daar ontkom je in sommige situaties niet aan.

Een losse NAS met een goedkope mediaplayer die kan streamen zou mij de ideale oplossing lijken in jouw geval, met daarbij dus nog een losse usb-harddisk voor de backup.

https://oneerlijkewoz.nl
I have these thoughts / so often I ought / to replace that slot / with what I once bought / 'cause somebody stole my car radio / and now I just sit in silence

Anoniem: 15758

Topicstarter
CodeCaster schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 14:36:
Wat jij zoekt klinkt toch echt meer als een NAS. Je hebt geen budget genoemd, maar dat is de afweging die je moet maken. Er zijn mediaspelers die als NAS functioneren en die kunnen downloaden, maar dan zit je weer met het niet uitbreidbaar zijn van de opslagruimte omdat veel mediaplayers maar ruimte hebben voor één schijf.
Er is geen budget, want ik wil gewoon dat het apparaat alle functies aankan en de kwaliteit goed is. Dus een mediaplayer is geen optie vanwege de opslagruimte?
En dat is dus géén backup, net zoals raid dat niet is. Zolang de backup op hetzelfde systeem staat als de originele data (laat staan dezelfde schijf), is het net zo goed als geen backup. Hetzelfde geldt eigenlijk voor een backup in dezelfde ruimte, maar daar ontkom je in sommige situaties niet aan.
Maar ik heb gelezen dat een raid-1 betrekkelijk veilig is en een raid-5 al helemaal, alleen heb je dan wel meerdere schijven. Ik snap wat je bedoelt met een back-up in dezelfde ruimte, maar zoals je zegt, daar ontkom ik zowiezo al niet aan. Is een NAS met raid-5 dan wel een optie?
Een losse NAS met een goedkope mediaplayer die kan streamen zou mij de ideale oplossing lijken in jouw geval, met daarbij dus nog een losse usb-harddisk voor de backup.
Welk merk NAS zou je aanbevelen? En wat zou je aanbevelen voor een goedkope mediaspeler? kan mijn playstation of de tv ook als deze mediaspeler fungeren?
En tot slot nog een vraag: boet ik dan in qua kwaliteit? Ik wil wel gewoon HD kwaliteit en de dvd en blu ray menu's kunnen blijven zien.
Alvast bedankt

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:19
Anoniem: 411381 schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 14:59:
[...]

Er is geen budget, want ik wil gewoon dat het apparaat alle functies aankan en de kwaliteit goed is. Dus een mediaplayer is geen optie vanwege de opslagruimte?

[...]

Maar ik heb gelezen dat een raid-1 betrekkelijk veilig is en een raid-5 al helemaal, alleen heb je dan wel meerdere schijven. Ik snap wat je bedoelt met een back-up in dezelfde ruimte, maar zoals je zegt, daar ontkom ik zowiezo al niet aan. Is een NAS met raid-5 dan wel een optie?

[...]

Welk merk NAS zou je aanbevelen? En wat zou je aanbevelen voor een goedkope mediaspeler? kan mijn playstation of de tv ook als deze mediaspeler fungeren?
En tot slot nog een vraag: boet ik dan in qua kwaliteit? Ik wil wel gewoon HD kwaliteit en de dvd en blu ray menu's kunnen blijven zien.
Alvast bedankt
ja je playstation kan dat, en nee niet alle files formaten.
En ja je TV kan dat maar niet alle files formaten.

Synology & Qnap maken helegoeie NAS modellen, en verder zijn er 100e mediaspelers.

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Anoniem: 411381 schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 14:59:
[...]

Nou ja, als je één schijf van 3 TB in een mediaplayer hangt kun je voorlopig weer vooruit en heb je in principe weer geen NAS nodig. Dan moet je mediaspeler wel 24/7 aan staan zodat je er vanaf andere apparaten bij kunt voor je media en documenten.
Niet zolang je originele data én je backup op dezelfde schijven staat. Wat als je NAS affikt, kortsluit, z'n array besluit te corrumperen, of wat dan ook waardoor de data verloren gaat? Daar moet je gewoon rekening mee houden, en de bestanden die je wil bewaren (en nee, dat zijn je films dus niet, want die kun je gewoon opnieuw downloaden) op z'n minst op een andere schijf in een andere behuizing opslaan. Hence de usb-schijf. Dan zit je alsnog met kortsluiting, blikseminslag, brand, koffie, enzovoorts, maar het is al íets veiliger dan op dezelfde schijf in hetzelfde kastje.
Welk merk NAS zou je aanbevelen? En wat zou je aanbevelen voor een goedkope mediaspeler?
Hangt volledig van voorkeur af. Als ik de reviews van de laatste tijd een beetje moet geloven dan is de AC Ryan Playon!HD Mini 2 een populaire mediaplayer en zijn alle NAS'en van QNap, Synology en Netgear wel aardig.
kan mijn playstation of de tv ook als deze mediaspeler fungeren?
Alvast bedankt
Er bestaat zoiets als DLNA, maar daar zou ik verre van blijven: het speelt niet alles af. En natuurlijk boet je niet in op kwaliteit, zo'n mediaspeler doet bit voor bit exact hetzelfde als je computer zolang je de uitvoer digitaal transporteert tot aan je tv en geluidsset.

[Voor 20% gewijzigd door CodeCaster op 18-06-2011 15:11]

I have these thoughts / so often I ought / to replace that slot / with what I once bought / 'cause somebody stole my car radio / and now I just sit in silence

Topicstarter
ok, thanks allemaal.
Ik heb dus nodig: een nas player voor het opslaan van alle cds, dvds etc. Ook voor het centraal opslaan van mijn bestanden en zodat ik vanaf een andere plek erbij kan.
een mediaspeler om die bestanden te kunnen streamen naar mijn tv omdat de tv / playstation niet alle formaten aan kan.
En een aparte externe harde schijf die als back up kan dienen.
Alleen nog 1 vraag (soms zie je echt door de bomen het bos niet meer): kan, bijv de AC Ryan Playon!HDmini 2 ook de menu's van de dvds en blu-rays streamen? En lever je dan niet in qua beeldkwaliteit, als in: is het hetzelfde kwaliteit als ik de blu-ray via mijn playstation 3 zou afspelen.

[Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 411381 op 18-06-2011 15:18]

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Een béétje meer inzet mag ook wel hoor. ;) Derde hit op [google=AC Ryan Playon!HDmini 2 dvd menu]:
Full HD
Ja
DVD Menu ondersteuning
Ja
Blu-Ray Menu ondersteuning
Ja

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:40

heuveltje

KoelkastFilosoof

CodeCaster schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 15:07:
[...]

Nou ja, als je één schijf van 3 TB in een mediaplayer hangt kun je voorlopig weer vooruit en heb je in principe weer geen NAS nodig. Dan moet je mediaspeler wel 24/7 aan staan zodat je er vanaf andere apparaten bij kunt voor je media en documenten.
maar das ook vaak niet alles.
Ik gebruik mijn popcornhour ook enigzins als NAS, maar met een max snelheid van 6MB/s is dat wel zeer beperkt in functionaliteit.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Topicstarter
CodeCaster schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 15:20:
Een béétje meer inzet mag ook wel hoor. ;) Derde hit op [google=AC Ryan Playon!HDmini 2 dvd menu]:

[...]
Haha sorry, zoals ik al zei, ik heb echt totaal geen verstand van dit soort zaken. Heb me wel geprobeerd in te lezen maar op een gegeven moment weet je het ook niet meer. Iedergeval erg bedankt, de AC Ryan klinkt er goed (niet al te duur). Nu alleen nog even kijken welke NAS ik wil gaan kopen.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-06 22:58

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Beste ts,

Of de speler de door jou genoemde functies aankan, is gewoon op te maken uit de specificaties en handleiding.

Daarnaast heb je een zgn. crosspost (dezelfde vraag op meer plaatsen).

Daarom een slotje.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee