Toon posts:

Kast open maken acer aspire z3100 ivm geheugen uitbreiden

Pagina: 1
Acties:

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-05 08:54
Oke een kennis van mij heeft een acer Aspire z3100 gekocht, doet het prima, alleen nu is het geheugen vrij goedkoop en wil hij dat uitbreiden...

Geen probleem maar we hebben nu beide gekeken maar hebben geen idee hoe de kast open moet, google. levert geen bruikbare informatie op.

Iemand enig idee hoe we de kast open krijgen (of kap van de monitor aan de achterkant er af ? ) want op zich moet het vervangen geen probleem zijn...

maar wij vinden geen goede pdf of andere info dus vraag ik nu jullie hulp !

Anoniem: 16328

Bel Acer op en vraag hoe het moet en waar je de handleiding kunt vinden.

• Gandalf68
gaan we maandag ook doen , maar het bevreemde ons dat we tot nu toe geen manier vinden om de kast open te maken ...

• Jo...
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:06
Hou er wel rekening mee dat Windows 32 bit max. 3GB RAM kan gebruiken. Dus denk er wel aan dat je dan Windows 64 bit nodig hebt.

• Justin013
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:49
Zit er niet ergens een hendeltje, schroeven of whatever? Post eens foto's van je kast, dan kunnen wij je veel beter helpen.

[Voor 0% gewijzigd door Justin013 op 18-06-2011 19:32. Reden: spellingsvout :/]

• Gandalf68
daarom wil mijn kennis ook uitbreiden , wat heb je namelijk aan een 64 bits systeem met slechts 3 Gig geheugen.. een vreemde keuze :)

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:42
Voor de goede orde: volgens de Acer website zit er al een 64-bits OS op, dus dat zou geen probleem moeten zijn.
Verder geldt: ga eens op zoek naar schroefjes/klepjes en haal deze voorzichtig los. Dan zou het al snel duidelijk moeten zijn. Bij laptops zit er een apart klepje meestal voor het RAM, misschien kun je die lokaliseren?

Je ziet bijvoorbeeld op onderstaande afbeelding dat er een soort van klepje zit (rechts, bij de steun), kun je daar wat mee

• Gandalf68
daar hebben we gekeken zit niks achter , maar ik gok dat we de oplossing hebben, waarschijnlijk kan je de kant waar de videaansluitingen zitten etc er uit trekken als een soort la :) nu verjaardagvisite dus hoop het later te laten weten !

zie foto op deze site !

http://www.nix.ru/include/view-photo.html?good_id=107130&pid=2321

• timleferink
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-05 15:07
Dat kan er vast niet uit ;-). Zo'n plaatje zit in elke pc en zit er voor de sier zodat je niet op het moederbord kijkt. Normaal ziet deze er ook van binnenaf in dacht ik, dus die krijg je er vast niet aan de voorkant uit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gandalf68
kwamen wij ook achter, kap moet er dus echt af,... gaan maandag dus Acer bellen !

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mr_Mellow
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-05 11:55

Mr_Mellow

Keep it simple

Oew... flashbacks hier ... echt... wat een drama dat ding. :(

Een paar weken geleden kreeg ik ook het verzoek zo'n gevaarte open te maken om de data van de HD te trekken. Systeem was (na 1 week!) overleden.

Ik heb toen wel een pdf gevonden... net druk aan het googlen geweest zonder resultaat. Ik zal het proberen te omschrijven.

Waar het op neer komt.. is de gehele kap achterop loshalen.

Begin met het kapje wat op de voet zit, hier vind je een paar schroeven. Losdraaien en de voet eraf halen.

Nu moet je langs de randen de kap los halen... de kap langs de rand indrukken en naar buiten proberen te schuiven in de hoop dat de 'haakjes/beugeltjes' los komen.

Ik ben halverwege gestopt in de angst de boel aan gort te trekken. :X
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee