Toon posts:

Samsung + CI+ module ineens kapot ?

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 404687

Topicstarter
Ik zit zojuist Veronica te kijken en ineens zwart beeld niks meer. Zappen maar niks. Nl 1 t'm Verzonica (8) heb ik geen beeld meer. 9 t'm de rest werkt gewoon. Ja gewoon begint blokkerig beeld etc. te geven.

Er loopt ook gewoon een coax kabel van beneden naar boven daar een versterker en die splits ook direct naar 2 andere tv's. De andere tv heeft wel gewoon beeld (kabel)

Beneden hebben ze een normaal kastje ook van Ziggo en daar gaf mijn kaart eerst defect aan. Naar opnieuw erin doen werkte die wel beneden ook zenders 1 t/m 9. Ik dus de kaart van beneden boven gepakt en geen beeld. Heeeel soms kwam NL1 ertussen met zeer storrend en blokkerig beeld.

Waar zou het aan kunnen liggen ? Zou de CI+ modullen kapot zijn of iets anders ? (TV is 8 maanden oud, CI+ module 6 maanden en kaart een jaar of 6 (Oude kaart van beneden)

Zojuist heb ik ook nog even naar me coax kabel gekeken en die moet ik dubbel vouwen om beeld te krijgen (Met geluk) Zodra ik mijn afdek plank op de kast leg waar de versterker in licht krijg ik gelijk blokkerig beeld of geen beeld meer. (Met de plank schuif ik automatich een paar kabels een paar cm op (Kan niet anders) Ik vermoed dat er eventueel een kabelbreuk in zit of de connector kapot is.

p.s. Versterker is een cheap-ass van 18 euro.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:41
NL1 moet ook zonder de cam beeld geven.
Heb je bij NL1 ook blokken, dan is het of je tv, of het signaal is te zwak. Kijk dus ook naar de signaal waarden en trek je conclusie.

Topicstarter
NL1 en heeel soms NL2 wilt wel eens beeld geven maar dan is het blokken.

Gisteren had ik er de heledag een last van tot gisteren avond ik veronica aan het kijken was (Top Gear) en ineens beeld weg viel. Ik dus de plaat eraf gehaald en zag dat de kabel wel wat losjes zat. Terug gedaan maar geen beeld.

Hoe kan ik de signaal waarden meten ? Ik zelf vermoed dat het aan de kabel/connector/versterker licht aangezien ik de kabel echt dubbel moet vouwen om enig signaal te krijgen nu.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

nou vervang/fix die kabel dan maar eerst

Iperf

Topicstarter
Dat ga ik zodirect doen. Ik ga zo even langs de Gamma om dat eens te gaan vervangen. Mocht dat niet baten dan de versterker. Mocht dat ook niet werken dan is er nog een kans op de CI+ module.

• Jaeder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Kijk ook even voor goede stekkers, dus niet van die goedkope met wit plastic. Maar degelijke stekkers. Dat scheelde bij mijn (analago) TV een hoop ruis.

Ik heb nu ook een Samsung met CI+, als die een tijdje niet gebruikt is duurt het soms iets langer om het signaal te decoderen (minuutje of zo). Maar als die een keer weer gebruikt is dan is dat snel voorbij.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:41
Anoniem: 404687 schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 12:12:
NL1 en heeel soms NL2 wilt wel eens beeld geven maar dan is het blokken.
Dan ligt het aan het signaal of aan je tv.
Hoe kan ik de signaal waarden meten?
Dat kan je samsung gewoon weergeven (zie desnoods de handleiding). Belangrijk is dat je ber 0 is.
Ik zelf vermoed dat het aan de kabel/connector/versterker licht aangezien ik de kabel echt dubbel moet vouwen om enig signaal te krijgen nu.
Eerst de bekabeling maar eens vervangen dus.

[Voor 21% gewijzigd door job op 18-06-2011 12:21]

Topicstarter
Heb zojuist een nieuwe kabel gehaald A-kwaliteit van gamma (Duurste die er was 5M 10 euro)

Heb gelijk beeld dus dat is al verholpen. Alleen heb ik soms nog dat blokken word. Heb even naar bitfoutfrequentie gekeken en die springt tussen 0 en 500. Hij is op 0 zodra ik de aansluiting van beneden een beetje schuin houd. Als die weer recht is krijg ik was blokken.

Zou dat eventueel de versterker kunnen zijn ?

p.s. Heb net ook om te testen een spliter gekocht maar dan krijg ik totaal gene beeld boven. Versterker is dus echt nodig.

Topicstarter
Heb nu beneden de versterker geplaatst en boven een splitser. Nu op alle TV's helder beeld zonder digitaal TV. En op mijn TV een andere kabel. Met de oude kabel nog slecht beeld. Thanks!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Goedzo, het meeste heb je gewoon zelf gedaan hoor.
We hebben je enkel wat bevestiging gegeven ;)

Iperf

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee