Toon posts:

[Gezocht] Tool voor netwerkstats + web

Pagina: 1
Acties:
Hey Tweakers,

Ik ben al een hele tijd op zoek naar een goed Windows tooltje wat mijn dataverkeer bij kan houden, dus per maand of per week kan weergeven hoeveel GB/TB ik door m'n server slurp.
BWMeter doet dat prima. Maar ik wil graag dat het ook via een webpagina te zien is.

Ik heb heel Google al gezien omtrent deze wens maar kan echt geen tool vinden die zoiets aanbied. Heeft iemand hier ervaring met zo'n tooltje?

Ik hoop dat iemand me aan zo'n tooltje kan helpen :D

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-05 19:18

DJSmiley

Moderator Internet & Netwerken
Cacti?

snmp op je switch aanzetten en gaan. Als je switch geen snmp ondersteunt, dan snmp op je server inschakelen. Dan heb je webbbased grafiekjes van je dataverkeer, mem, cpu load, disk space, whatever je allemaal wilt. En met wat addons volgens mij ook mobo voltages, fan rpms enz

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:27

donny007

Try the Nether!

Ik heb op mijn Linux server een tooltje genaamd Munin, Munin is ook beschikbaar voor Windows, vanuit een pagina kun je dan meerdere servers monitoren. Je kunt er zelfs je fans en temperaturen mee monitoren.

Bij mij ziet het er dan zo uit: http://munin.killerx.eu/local/WEB01.local/index.html

/dev/null

donny007 schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 12:28:
Ik heb op mijn Linux server een tooltje genaamd Munin, Munin is ook beschikbaar voor Windows, vanuit een pagina kun je dan meerdere servers monitoren. Je kunt er zelfs je fans en temperaturen mee monitoren.

Bij mij ziet het er dan zo uit: http://munin.killerx.eu/local/WEB01.local/index.html
Jah dit heb ik al wel eens gedraaid, evenals Cacti. Leuk, maar het houd niet "echt" bij hoeveel ik per week/maand/jaar/dag verbruik op m'n server. BWMeter doet dat wel! :(

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-05 20:18

Spacecowboy

XBL: Biggmans

DennusB schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 11:37:
Hey Tweakers,

Ik ben al een hele tijd op zoek naar een goed Windows tooltje wat mijn dataverkeer bij kan houden, dus per maand of per week kan weergeven hoeveel GB/TB ik door m'n server slurp.
BWMeter doet dat prima. Maar ik wil graag dat het ook via een webpagina te zien is.
Zoek jij als DU meter? Dat kan automated reports draaien en deze wegschrijven naar een webpagina. Voorbeeldje: http://data.boumanvanderlinden.nl

Hier te halen: http://www.hageltech.com/dumeter/about. Kost $22, maar dat zijn nou ook weer geen onoverkomelijke prijzen voor een stukje software. Je kan een 30 dagen fully funtional trial proberen.

[Voor 15% gewijzigd door Spacecowboy op 18-06-2011 12:38]

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:27

donny007

Try the Nether!

/dev/null

• mookie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-11-2022

mookie

Heerlijk Helder

bitmeter os werkt bij mij naar tevredenheid...

mookie

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee