Toon posts:

Realtek 892

Pagina: 1
Acties:

• Slammed_a4
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 29-03 11:28
hallo,

zit met een (dom/eenvoudig) vraagje...

heb een msi p67a C45 mobo,onboard zit er een realtek 892 geluidskaart op,nu ben ik er achter gekomen dat ik hier geen drivers voor heb geinstalleerd en dat ik gewoon gebruik maak van de windows7 drivers (high definition audio apparaat)

nu wil ik de drivers installeren maar weet niet goed welke ik nu moet pakken,die van de msi website,als ik daar mijn mobo selecteer en dan onder downloads kijk?

of die van de realtek website?

die van de realtek website is wel up to date en die van de msi website is van begin maart ergens...maar die van msi is dus (denk ik) ''speciaal'' voor mijn mobo en die van realtek is gewoon voor alle types?kan daar ook geen 892 selecteren ofzo...

alleen driver voor win7-64bit...

iemand enig idee?

alvast bedankt

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-04 13:15
Heb je problemen met de standaard Windows drivers? Zo nee: lekker laten staan zoals je het nu hebt staan als je het mij vraagt.
Als je toch over wil naar andere drivers: kijk gewoon welke van de 2 er werkt.

Desktop | Server | Laptop

• Slammed_a4
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 29-03 11:28
neen totaal geen problemen mee,dacht dat het mss softwarematig iets zou uitmaken en dat door die drivers te installeren misschien ''betere'' geluidskwaliteit zou krijgen...

• FiRePaTH
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05:56

FiRePaTH

Xbox One - TheXS NL

De Realtek 892 driver werkt voor alle 892 chips, MSI (Net als Asus, Asrock, Gigabyte, etc) maakt zelf geen drivers, alles kopiëren ze van Realtek zelf.

Heb even gekeken, maar die Realtek driver op de MSI site is van 11 maart, en aangezien Realtek bijna iedere week een nieuwe drivers (met erg kleine fixes) uitbrengt, kan je gewoon de nieuwe driver downloaden van de Realtek website, als je dat wilt.

http://152.104.125.41/downloads/

> High Definition Audio Codecs (Software) - Dat is o.a. de Realtek 892 chip.
> Accept (Next)
> Kies de driver voor je operating system (XP-32/64 of VistaWin7-32 of VistaWin7-64)

Suc6! :)

Intel Core i7 SandyBridge 2600k - Asrock z68 Extreme 4 - 8GB G.Skill Ripjaws XF3 2133Mhz Cas9 - EVGA GTX750Ti FTW ACX - Eizo FORIS 23" 1080p IPS FS2332 6TByte Raid-0 Array - 1Gigabit Broadcom Netlink - Creative X-Fi Titanium - DTS ||| Xbox One - TheXS NL

• Gero71
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-06-2019
Als je een andere driver wil proberen gewoon de laatste versie pakken vanaf de Realtek site.
Met de drivers/config tool van Realtek kan je wel meer dingen instellen dan met de drivers van Windows, dus altijd het proberen waard.
http://www.realtek.com.tw...peID=3&GetDown=false#High Definition Audio Codecs

Misery and hate will kill us all.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee