Toon posts:

remote desktop voor lightroom

Pagina: 1
Acties:

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:51
Omdat mijn vrouw graag in de woonkamer aan lightroom/videobewerking zou kunnen, was ik aan het denken om daar een pc te zetten met een remote desktop connectie naar haar vaste pc beneden. Nu zit ik met de volgende vragen:

1. bij vroegere versies van lightroom scheen dat moeilijk te zijn om remote desktop te gebruiken (nu: lightroom 3.x + win 7). Heeft iemand ervaring met de huidige combinatie? Zou ik gewoon de standaard windows remote desktop gebruiken, of is een ander programma interessanter.
2. remote desktop gaat via wifi -> DIR-655 -> gigabit. Ik vermoed dat performance goed gaat zijn voor lightroom, ik vroeg me alleen af hoe het zit met video over een remote desktop. Wireless gaat daar een bottleneck zijn? Bedraad is helaas geen optie, de enige connectie daar zit niet binnen mijn netwerk (Telenet... eist directe toegang tot zijn digibox voor digitale tv snif)

PC van beneden verhuizen is geen optie (te groot, te zwaar, en teveel kabels). Lightroom boven op pc/laptop ook niet (pc: perc 5i + raid 5, automatische backups en een q6600 met 8 GB ram + 280 GTX voor cuda - moeilijk om die performance en databescherming te halen in laptop).

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19:50

allure

Titaan fase 2/3

Waarom zou lightroom problemen hebben met RDP? Ik zie hier geen probleem in, dit moet gewoon kunnen werken, als wifi voldoende signaal heeft natuurlijk.
Anders zou je een switch kunnen plaatsen na je router/modem?

Kun je het niet een keer testen met een laptop?

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online
Ik heb wel eens geprobeerd film te kijken laptop -> wireless -> vaste pc. Ging prima! Volgens mij zelfs hd.

Let alleen even op welke instellingen je gebruikt met rdp. Misschien dat lightroom dat niet leuk vind. Full colour iig. en even spelen met weergave instellingen (visuele stijlen, animaties enz. enz,.)

http://axrotterdam.blogspot.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• romanotjonfo
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-03 12:40
Videobewerking via Rdp zou over een gigabit LAN verbinding inderdaad te doen moeten zijn. Mocht het niet optimaal zijn, dan zou je ten alle tijden het programma ericom blaze kunnen uitproberen.

Ik ben enorm verbaast over de performance boost hiervan.
Ik had dit is een keer nodig voor terminal sessies over ipsec vpn.
De latency van de verbinding was enorm hoog. Met ericom blaze had ik geen last van deze latency, en ik kon zo op afstand hd videobeelden bekijken.

[Voor 0% gewijzigd door romanotjonfo op 11-04-2016 05:39. Reden: type fout :)]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Appel
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-05 19:13
In mijn ervaring gaan GPU intensieve programma's gewoon slecht over RDP. Dit merk je op een dun lijntje zelfs al met PDF bestanden, dit omdat de compressie van het RDP protocol er gewoon moeite mee heeft.

Als je hier echt serieus naar wilt kijken dan moet je het gewoon eerst zelf proberen, mocht het niet helpen dan zou je een Server 2008R2 + RemoteFX kunnen proberen. Deze Windows versie is een periode als trial beschikbaar.

Zorg in ieder geval voor een snelle gigabit (bekabelde) verbinding, dan zou je eventueel zonder compressie kunnen werken.

Maar mijn algehele ervaring met video en RDP is gewoon slecht.

offtopic:
Het voordeel van het type vrouw wat jij gebruikt is dat ze wellicht verplaatsbaar is naar de plek waar de computer staat. Dit zal je heel veel technische hordes voorkomen, met als bijkomend effect dat je in de huiskamer je favoriete sport kan volgen op de tv.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee