Toon posts:

[Windows 7]Sluiten deksel notebook

Pagina: 1
Acties:

• One_Gandalf
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-06 17:54
Ik heb onder Energiebeheer ingesteld dat er geen actie wordt ondernomen (onder netstroom; ik gebruik geen accu) als ik de deksel van mijn notebook naar beneden doe. Ik heb via de VGA-poort een extra monitor aangesloten.

Wanneer ik het deksel naar beneden doe gebeuren er echter vreemde dingen op de monitor die is aangesloten op de VGA-poort.

Ik heb de volgende fenomenen waargenomen :
  • Resizen van de iconen op het bureaublad
  • Openen van programma's waarvan een icoon op de taakbalk staat
  • De cursor verandert in een vergrootglas en dat blijft zo. Het vergrootglas ziet er anders uit dan het vergrootglas van het toegankelijkheidscentrum in het configuratiescherm.
Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen? Blijkbaar wordt er door het naar beneden doen van het deksel iets getriggerd ondanks dat ik heb ingesteld dat er geen actie mag worden ondernomen.

Notebook : Acer Aspire 7740
Windows : 7 Home Premium OA

Aanvulling 1
Ik heb het nu opnieuw geprobeerd en nu gaat het goed. Er doen zich nu geen vreemde fenomenen voor. Ik heb onlangs de instellingen voor de accu aangepast naar 'geen actie ondernemen'. Mogelijk wordt er niet alleen gekeken naar de instellingen onder netstroom maar ook naar de instellingen onder accu. Achter de optie 'Actie als ik het deksel sluit'.

Aanvulling 2
Het zou wel eens aan het mousepad van de notebook kunnen liggen : http://h30434.www3.hp.com...ss/td-p/226887?aoid=35252

Als ik twee vingers naar elkaar of van elkaar beweeg op het mousepad dan verschijnt er een vergrootglas en resizen de iconen op de desktop. Mogelijk is het mousepad een beetje in de war als het deksel wordt gesloten.

Pad naar de instellingen voor het mousepad van de notebook :
Configuratiescherm - Hardware en geluiden - Muis onder Apparaten en printers - Tabblad Multiklikhandelingen (wat een woord)

In het tabblad multiklikhandelingen worden de volgende handelingen getoond :
  • Veegnavigatie (Swipe in het Engels)
  • Panscrollen (Pan in het Engels)
  • Knijpzoomen (Pinch/zoom in het Engels)
  • Draairotatie (Rotate in het Engels)
Het tabblad Multiklikhandelingen (multi-touch gestures) is schijnbaar geen standaard Windows tabblad maar afkomstig van de firma ALPS.

[Voor 53% gewijzigd door One_Gandalf op 18-06-2011 11:12]

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:26

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als je het nog steeds af en toe hebt, en je hebt de optie om je touchpad uit te schakelen, doe dat dan voordat je 't scherm dicht klapt. Het lijkt erop, dat de warmte van je scherm het touchpad triggert dingen te gaan doen die je normaal met je vingers doet.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• One_Gandalf
Hero Of Time schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 11:00:
Als je het nog steeds af en toe hebt, en je hebt de optie om je touchpad uit te schakelen, doe dat dan voordat je 't scherm dicht klapt. Het lijkt erop, dat de warmte van je scherm het touchpad triggert dingen te gaan doen die je normaal met je vingers doet.
Het zou inderdaad goed kunnen zijn dat het scherm het touchpad blijft bedienen. Daar had ik nog niet aan gedacht. Ik heb de multi-touch opties uitgeschakeld via het configuratiescherm. Nu kijken of het probleem zich in de toekomst nogmaals voordoet.

[Voor 7% gewijzigd door One_Gandalf op 18-06-2011 11:16]

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

En anders touchpad zelf uitschakelen of een blaadje er tussen leggen.

• One_Gandalf
Hero Of Time schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 16:58:
En anders touchpad zelf uitschakelen of een blaadje er tussen leggen.
Die ideeën zijn ook bij mij opgekomen. Onder het tabblad 'USB-muis aansluiten' heb ik de optie 'Tegelijk met de USB-muis gebruiken' gedeselecteerd en de optie 'TouchPad wordt automatisch uitgeschakeld' geselecteerd.

Als dit nog geen oplossing is kan ik altijd nog de optie 'TouchPad wordt nooit gebruikt' selecteren.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Heb je geen sneltoets in de vorm van Fn + Fx om het touchpad snel uit en in te schakelen? Of een knopje net boven het touchpad ervoor? Wat je noemt is alleen van toepassing als je ook daadwerkelijk een externe muis gebruikt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• One_Gandalf
Hero Of Time schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 23:53:
Heb je geen sneltoets in de vorm van Fn + Fx om het touchpad snel uit en in te schakelen? Of een knopje net boven het touchpad ervoor? Wat je noemt is alleen van toepassing als je ook daadwerkelijk een externe muis gebruikt.
Ik gebruik een draadloze muis via een USB-poort. Ik vind het touchpad sowieso te lastig. Er zit inderdaad ook een knopje rechts van het touchpad. Na een controle in de handleiding is dat knopje inderdaad bedoeld om het touchpad aan- en uit te schakelen. Dus voor iemand die het touchpad wel gebruikt zou dat een betere oplossing zijn. Stom dat ik zelf niet aan dat knopje heb gedacht. Dat komt denk ik ook omdat ik het touchpad nooit gebruik.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee