Onlangs hebben wij een ESXi 4.1 server besteld bij Leaseweb. Bij de configuratie heb ik aangegeven dat de 4x1TB in Raid 5 geplaatst moeten worden (hardware raid). Nu is de ESXi server opgeleverd, maar als ik bij de datastores kijk dan zie ik 1 datastore "datastore1" met een capaciteit van 227GB.

Ik had verwacht hier een datastore te zien van ongeveer 3TB, maar iemand van Leaseweb zegt:
Als ik "Add Storage..." selecteer in de vSphere Client dan zie ik dit:

Rescanning van de datastores heeft geen zin, het venster blijft leeg.
Op extra hulp van Leaseweb hoef ik ook niet te rekenen ben ik bang:
Ik had verwacht hier een datastore te zien van ongeveer 3TB, maar iemand van Leaseweb zegt:
Hierna heb ik van alles geprobeerd, maar om eerlijk te zijn weet ik niet waar ik naar zoek. Moet ik via de raidcontroller een nieuwe array aanmaken? Moet ik in vSphere Client een nieuwe storage aanmaken? Moet ik doormiddel van PowerCLI een nieuwe partitie aanmaken? Kan iemand me de juiste weg wijzen misschien?Waarschijnlijk moet de array nog gepartitioneerd en geformateerd worden.
Onze provisioning afdeling installeert het OS op 2 aparte schijven.
Als ik "Add Storage..." selecteer in de vSphere Client dan zie ik dit:
Rescanning van de datastores heeft geen zin, het venster blijft leeg.
Op extra hulp van Leaseweb hoef ik ook niet te rekenen ben ik bang:
Hoewel ik de reactie prima begrijp hoor, met zoveel klanten is het onmogelijk om iedereen persoonlijke aandacht te geven bij zijn/haar problemen. Zou alleen zo fijn zijn als iemand me kan vertellen waar ik het moet zoeken :-)LeaseWeb levert enkel unmanaged servers, waarbij onze klanten het beheer
uitvoeren.