Toon posts:

[Win7] Recovery Disc installeren zonder disk-drive

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 297745

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb een een Lenovo Thinkpad zonder disk-drive. De laptop kocht ik met Windows 7 Pro er op, waarvan ik de licentiecode nog heb, maar ben na een tijdje overgegaan naar Linux (Windows volledig afgehaald). Dat heb ik een aantal maanden gehad en nu wil ik graag weer terug switchen naar Windows 7.

Heb een Windows 7 pro iso bestand kunnen downloaden en op een USB kunnen zetten. Hij installeerde, maar hij herkende de licentiecode niet (die onderaan de laptop geplakt zit).

Heb toen contact opgenomen met Lenovo en daar hebben ze me uitgelegd dat de code niet compatibel is met de versie van Windows die ik gedownload had. Zij hebben me een Windows 7 Pro (32-bit) Recovery Disc opgestuurd. Maar mijn Thinkpad heeft nog steeds geen diskdrive en ik ben niet in het bezit van een externe.

Nu vraag ik me af of het mogelijk is dat ik deze disc niet via USB opgestart en geinstalleerd kan krijgen.
http://www.pc-active.nl/s...eren-vanaf-usb-stick.html
Ik heb deze stappen gevolgd, tot het punt dat ik de bootsector moet kopieren naar de USB stick.

De Windows 7 Recovery Disc heeft het programma "Bootsect.exe" niet. Nu is m'n vraag, is het mogelijk om het via een USB stick klaar te krijgen, of zal ik toch ergens een externe disk-drive aan moeten schaffen om deze disc te laden?

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:37
Welke versie van Win7 probeerde je te installeren vanaf USB?

Probeer hem eens te installeren zonder key (30 dagen trial) en probeer je serial dan telefonisch via MS te activeren. Op deze manier heb ik eenzelfde probleem ook al meermaals opgelost.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Topicstarter
De versie die ik eerst wilde proberen was een reguliere Windows 7 Pro programma. Maar de licentiecode die vastzit aan m'n laptop, zo zei meneer van de klantenservice, past alleen bij de Windows die op m'n laptop geinstalleerd zat, of dus zo via een Windows 7 Professional Recovery Disc die ze me hebben opgestuurd.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:37
Ik zou toch proberen te doen wat ik aangaf. Je bent echter wel een Win7 pro OEM installatie nodig. x86-32 of x86-64 maakt verder niet uit.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Topicstarter
Hoe kom ik aan zo'n installatie? Heb ik niet juist dat gekregen op m'n Recovery Disc?

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-04 13:15
Je hebt ook geen map "boot" op die recovery dvd zitten? Wat gebeurd er als je die bootsect.exe uit die iso trekt en het daarmee probeert?

Desktop | Server | Laptop

Topicstarter
Ik heb wel een map boot. Maar daar zit geen bootsect.exe in.

BCD
BOOT.SDI
BOOTFIX.BAK
ETFSBOOT [Bestandstype MS-DOS-toepassing (.COM)]

Dat zit er in de map.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-04 00:05
Het probleem is dat je een System Locked Preinstallation key hebt. Die is gebonden aan een 3-voudig offline authenticatie systeem.

Wat je nodig hebt is het publieke gedeelte, de digitale licentie. Die kan je op internet downloaden. Waarschijnlijk heet ie iets van IBMLENOVO-LENOVO-2.0.XRM-MS

De andere twee componenten heb je al, dat is een geheime key in je bios (SLIC 2.1 table). [ nouja, zo geheim is het dus niet ] En die key die je al had. Die key mag je trouwens ook vervangen door Lenovo's publieke sleutel. Dat is GEEN geheim, en compleet legaal om hier te posten (om dat het geen key is die je kan gebruiken voor niet-pre-geactiveerde systemen van lenovo) maar ik doe dat niet want misschien snappen de modjes het niet. Soms MOET je zelfs die publieke key gebruiken om dat je SLP key onderop je laptop op de sticker niet geldig is als install key,

Als je windows als 30 dagen trail geinstalleerd hebt, kan je daarna windows activeren met microsoft's ingebouwde software license manager (slmgr). Dat gaat als volgt:

open als admin een command prompt en type eerst:

slmgr.vbs /ilc <pad naar je XRM-MS certificaat>

als je dan een paar momenten later een confirmatie van windows hebt gehad doe je:

slmgr.vbs /ipk <je productsleutel of de publieke lenovo sleutel>

als je dan confirmatie hebt moet je in systeemeigenschappen je activatie status op OEM zien staan. Klaar!

Topicstarter
Ah, bedankt.

Ehm. Even stapsgewijs in m'n hoofd zetten dan. Ik ben hier niet zo goed in.

Ik zou die disc moeten laten liggen en op zoek gaan naar Windows 30 Dagen trial? En die op USB zetten?

En ehm, gekke vraag misschien. Maar die sleutel in m'n bios, die is niet verwijderd nadat ik m'n Windows partitie verwijderd heb? Zo niet, hoe vind ik die key en waar zal ik hem moeten invoeren?

• nickertNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:05
kan je niet even een andere computer lenen en van die DVD een bootable USB stick maken?

Topicstarter
Wel, ik heb wel een andere computer, maar ik weet niet hoe ik zo'n stick moet maken. Zie mijn boot map posts.

Maar johnkeates zegt dus dat ik beter een trial erop kan zetten. Maar ik weet niet wat een BIOS key is..

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-04 13:15
Ik kwam laatst dit tooltje tegen, heb het niet geprobeerd, maar hierbij hoef je in ieder geval geen stappen met de hand te doen. Geen idee of het werkt maar wellicht het proberen waard: http://www.askvg.com/a-bo...-vista-server-2008-and-7/

Of misschien dat de HP tool werkt: http://h20000.www2.hp.com...839&jumpid=reg_R1002_USEN

Daarnaast kan je ook nog proberen om even te googlen naar het maken van een bootable USB stick waar je vervoglens de gegevens dan de DVD naar toe kunt kopieren nadat je de DVD bootable hebt gemaakt. Misschien dat Rensz in "[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 4" je daarbij verder kan helpen.

Desktop | Server | Laptop

Topicstarter
Nou, ik denk dat die tools de stappen volgen die ze handmatig ook volgen. Dus 'bootsect' bestand vinden en kopieren om er zo een bootable USB van te maken. Maar die 'bootsect.exe', die staat niet op een herstel-CD.

Dat is dus m'n probleem. Weet iemand ongeveer wat Johnkeates bedoelde met een BIOS Key?

Topicstarter
Oke.

Ik heb gewoon alles van de CD gekopieerd naar een USB stick en gewoon via de blauwe knop op m'n Thinkpad ervoor gezorgd dat hij in de BOOT menu kwam. Daar koos ik dat hij de laptop via m'n USB moest starten en dat werkte. :P

"Windows is loading files" en Rescue and Recovery 4 startte. Ik moest de Taal aangeven en toen werd dit aangegeven:
Met het programma Product Recovery kunt u de inhoud van de vaste schijf terugzetten naar de staat direct na fabricage. U kunt het herstel zelfs uitvoeren als het besturingssyteem niet meer werkt.

Als u problemen hebt met afzonderelijke programma's, kunt u beter die programma's opnieuw installeren in plaats van het starten van Product Recovery. Of, als u een backup hebt gemaakt van de vaste schijf, kunt u overwegen de vaste schijf te herstellen met een back up in plaats van dit programma te gebruiken.
'Volgende' geeft:
Voorwaarden en bepalingen

Het Productherstelprogramma herstelt de oorspronkelijke software die bij uw computer is geleverd op de vaste schijf. U dient dit programma uitsluitend te gebruiken om de software op de vaste schijf te herstellen. Ander gebruik is uitdrukkelijk niet toegestaan. Na herstel gelden voor het gebruik van deze software, inclusief Microsoft(R) Windows(R_, de voorwaarden van de toepasselijke licenties die bij de computer zijn geleverd, inclusief de licentie voor eindgebruikers van Microsoft.
Als ik deze voorwaarden accepteer staat er dat ik het herstelmedium moet selecteren. Hij vindt E: USB Key/USB HDD DRive. Dus dat klopt.

Dan kan ik kiezen tussen

- Alleen de windows-partitie herstellen (Partitie C:)

en

- Fabrieksinhoud hestellen (Alle gegevens op vaste schijven van het systeem gaan verloren).

Heb beide eens geselecteerd, maar ik kom niet verder dan het laadproces.
Product REcovery herstelt het systeem. Even geduld a.u.b.

Voortgang:

vaste schijf wordt voorbereid...

/Voortangsbalkje/

Algehele voortgang:

/Voortgangsbalkje/
Het probleem is dat ik zo lang kan wachten als dat ik wil, maar het voortgangsbalkje blijft leeg. Hij blijft op 'vaste schijf wordt voorbereid' staan..

Ik raak er een beetje moedeloos van, omdat ik m'n laptop nog steeds niet kan gebruiken nu. Moet ik het allemaal vergeten en weer proberen terug naar Linux te gaan?
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee