Toon posts:

windows crash na usb3.0 hub

Pagina: 1
Acties:

• super27
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-04 14:41
HTPC systeem draait win7 ultimate en maakt gebruik van een ASUS M4A88TD-M mobo.
Alles werkte prima totdat ik er een usb 3.0 hub ( http://www.trust.com/products/product.aspx?artnr=17320 ) op aansluite, om de 2 usb3.0 poorten die achteraan staan, beter bereikbaarder te maken. Had de hub aangesloten, en alles werkte prima, totdat ik een restart van het systeem deed. Op het moment dat je, in de opstartprocedure, de keuze krijgt om in de bios te gaan, bootmenu te kiezen, enz... , blijft de pc nu hangen en lijkt het erop of de overige usb poorten niet meer werken geen reactie meer van keyboard).... Wanneer de hub wordt uitgetrokken en systeem herstart, werkt alle sweer normaal.

Iemand enig idee hoe dit op te lossen ?
Ik vermoed dat het iet smet de controller van de usb poorten heeft te maken , maar ben daar helemaal niet in thuis...

[Voor 4% gewijzigd door super27 op 18-06-2011 00:42. Reden: link]

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-06 11:36
Niet heel flauw bedoelt maar: Trust 7(8)7 .

Ga eens naar de BIOS en zet Legacy USB support uit. Werkt het dan wel?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• super27
D4NG3R schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 00:44:
Niet heel flauw bedoelt maar: Trust 7(8)7 .

tja .... dacht met een usb hubje geen miskoop te kunnen doen...

Zal bios is uitpluizen zodra kopieren van films gedaan is 750Gb ... >:)

[Voor 14% gewijzigd door super27 op 18-06-2011 01:05]

• super27
Legacy USB op AUTO - ENABLED - DISABLED heef geen invloed op het opstarten...
Zodra de usb hub ingeplugd is, en de htpc moet (her)opstarten blijft deze hangen...

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-06 01:28

Swordlord

Act first, think never

Het is een powered HUB, veel moederborden hebben hier wel eens ruzie mee.
Heeft te maken met de stromen die soms terug vloeien dan, haal je hub van de stroom af en boot dan eens.

Edit:
In mijn ogen weinig aan op te lossen... Zoek een andere.

[Voor 20% gewijzigd door Swordlord op 18-06-2011 10:55]

• super27
Idd... met stroom eraf en USB Legacy op DISABLE start hij wel op .... 8)7
Maar dan werkt hub niet goed... Hij herkent bvb de externe HDD dan niet meer :-(

En een andere zoeken ?.. Hoe weet je dan welke niet in conflict zal treden met je mobo ?
Bedankt alvast voor de tip!

• KeDeShCh
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-04-2013
Dit probleem heb ik dus op een bepaald mobo hier met externe schijven. Als ik de externe schijf aan laat staan, krijg ik het systeem met geen mogelijkheid meer opgestart. Zet ik de externe schijf uit, dan start het systeem zonder problemen. Zelfde gevalletje als met jouw hub dus.

Wat kan je er aan doen? Bijvoorbeeld een non-powered hub aanschaffen, dus zonder eigen voeding, deze zou gewoon moeten werken. Je hebt namelijk in jouw geval geen powered hub nodig, aangezien je externe schijven hun eigen voeding hebben. Er is alleen een kans, dat als je je externe schijven aan laat staan, hetzelfde krijgt als ik net omschreven heb.

• super27
Niet echt een oplossing, een unpowered hub, want alle schijven die ik heb zijn unpowered....
Krijgen dus steeds hun voeding via USB...

Ivm je mobo, is dat ook een ASUS? Want het lijkt me sterk dat dit A-merk zich aan zoiets laat vangen....

[Voor 28% gewijzigd door super27 op 18-06-2011 14:49. Reden: mobo]

• KeDeShCh
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-04-2013
Ok, ik dacht dat je externe schijven een eigen voeding hadden, daar heb ik me dus vergist. Dan zou je dus eerst je pc moeten opstarten en dan je hub van stroom moeten voorzien. Een andere mogelijkheid zie ik dan niet, tenzij je de schijven op een andere manier gaat voeden.

Ja, dat is ook een Asus, de A8V Deluxe (S939), oud mobootje uit 2005. Met de Asus M2N32 WS PRO (AM2, 2007) heb ik het probleem niet.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee