Toon posts:

Duur knopje

Pagina: 1
Acties:

• Peetz0r
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-05 15:50
Hoi, ik heb een laptop met een kapotte aan/uit knop. Een stukje plastic is stuk.
Het is een Packard Bell EasyNote TJ61, dus ik zoeken...
Onderdelen en sloopgids
Daarin vindt ik dat het stukje plastic onderdeel is van de achterkant van het scherm. Artikelnummer 60.B6101.003 (of 60.B6101.004). Als ik daar naar zoek vindt ik prijzen van €50 en meer. Voor een stukje plastic! Maar je moet wel het hele ding met twee wifi antennes kopen, en dat is duur.

Is er een manier om aan zo'n stukje plastic te komen zonder de rest te kopen?
Het gaat over het rood omcirkelde dingetje:

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:57

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat daar rood omcirkeld is, is een metalen scharnier, niet een plastic knopje. Klopt het plaatje wat je gepost hebt wel met wat je bedoelt?

Soittakaa Paranoid!

• Peetz0r
Wat daar rood omcirceld is is echt plastic. Daarin zit o.a. een metalen scharnier en de schakelaar zelf. Foto van de laptop zoals hij er nu bij ligt:
http://i.imgur.com/GXPCls.jpg

• Anoniem: 303530
  • Niet online
Kan je dan niet beter zelf iets in elkaar knutselen? Het enige wat die knop doet is 2 draadjes tijdelijk met elkaar verbinden.

• Peetz0r
Dat wil ik best proberen, maar het moet wel op precies die plek passen. En ik heb (nog) geen 3d-printer staan helaas... En met econdelijm dat dingetje proberen te fixen gaat niet. Dat plastic is zo slap als papier, zeker na een jaar dagelijks gebruik...

Mijn volgende laptop heeft z'n aan/uit knop gewoon naast het toetsenbord! Maar deze moet nog een tijdje mee ;)

Anoniem: 16328

P.E.T.E.R. schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 14:43:
Dat wil ik best proberen, maar het moet wel op precies die plek passen. En ik heb (nog) geen 3d-printer staan helaas... En met econdelijm dat dingetje proberen te fixen gaat niet. Dat plastic is zo slap als papier, zeker na een jaar dagelijks gebruik...

Mijn volgende laptop heeft z'n aan/uit knop gewoon naast het toetsenbord! Maar deze moet nog een tijdje mee ;)
Kun je dat ding niet gewoon opmeten of de maten uit die onderdelenlijst overnemen en het dan uit hout maken?

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:31
Ziet er uit als 1x1cm ongeveer? Gewoon een standaard druk knop van bijvoorbeeld de Conrad op die plek lijmen...

"At vindicta bonum vita jucundius ipsa nempe hoc indocti." | Intel I5-3570K @3.9 Ghz | Samsung EVO 120GB | Strix GTX1070 8GB | 20GB DDR3 | Windows 10.1 |

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:10
NoFearCreations schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 20:29:
Ziet er uit als 1x1cm ongeveer? Gewoon een standaard druk knop van bijvoorbeeld de Conrad op die plek lijmen...
My thoughts exactly.

http://cgi.ebay.co.uk/PAC...BOARD-CABLE-/320679477906
Deze ? :)

[Voor 16% gewijzigd door Mektheb op 18-06-2011 20:31]

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Als de laptop maar een jaar gebruikt is en dan al kuren vertoond heb je toch gewoon garantie? Of is de leeftijd van de laptop ouder? :) Al snap ik het aan de andere kant ook wel, maar zolang zoiets in de garantie zit, zou ik niet al te moeilijk gaan doen.

[Voor 30% gewijzigd door CH4OS op 18-06-2011 20:37]

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:10
CptChaos schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 20:36:
Als de laptop maar een jaar gebruikt is en dan al kuren vertoond heb je toch gewoon garantie? Of is de leeftijd van de laptop ouder? :)
Zullen ze het A op gebruiksschade gooien en B hij heeft er zelf aan zitten vroeten.
Kortom ze zullen het niet vergoeden voor niks.

Als hij inderdaad 1 jaar oud is en de knop begeeft het al, had je inderdaad beter garantie kunnen claimen.

• Peetz0r
Dit ding is al eerder stuk gegaan (toen was dat ding twee weken oud) en toen deden ze al moeilijk over de garantie. En daar ga ik niet weer aan beginnen. Als ik voor minder dan €10 zelf een oplossing kan vinden is dat beter.
This listing has ended.
Nee dus. Het stukje plastic wat zat "vast" aan de achterkant van het scherm, en dat onderdeel (60.B6101.003) kost €50 of meer op allerlei random sites, omdat er ook twee wifi antennes inzitten (niet gevonden op ebay/marktplaats).

Maar ik heb waarschijnlijk dinsdagavond een oplossing!
Wordt vervolgd...

edit:
Oh, en de laptop is 1,5 jaar oud, uit januari 2010

[Voor 60% gewijzigd door Peetz0r op 18-06-2011 20:54]

• Peetz0r
Men neme een heleboel lijm...
http://i.imgur.com/aSnzqs.jpg http://i.imgur.com/LvxtRs.jpg
Probleem opgelost!

Maar het blijft een zwakke constructie. Hopelijk haalt hij het einde van dit jaar nog.

• MrFax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-05 14:41
Anoniem: 303530 schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 14:39:
Kan je dan niet beter zelf iets in elkaar knutselen? Het enige wat die knop doet is 2 draadjes tijdelijk met elkaar verbinden.
Ja probeer dat heb ik ook wel eens gedaan ^^

That's it, I'm done.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee