Toon posts:

SD kaarten worden niet meer herkend

Pagina: 1
Acties:

• Anoniem: 239880
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Ik heb nu 1,5 jaar een laptop met ingebouwde geheugenkaartlezer.
In het begin werkte deze naar behoren, maar plots kreeg ik eens een melding dat ik de kaart moest formatteren om hem te kunnen lezen. Dit gebeurde eerst af en toe, keertje erin en eruit en dan pakte ie m wel soms.
Nu is het inmiddels zo dat windows dit bij elke kaart vraagt en paar keer proberen helpt niet.

Nog frapanter, als ik dan een kaart pak, hem formatteer en er wat bestandjes opzet. Vervolgens de kaart veilig verwijder en vervolgens weer in de computer stop. Hij weer enkel alleen wil formatteren. Dus daar klopt iets niet.

Ik heb geprobeerd om oudere en nieuwere drivers erop te zetten, maar dit verhielp het probleem niet.

Ik heb ook wat forums afgezocht,
oorzaken die ik daar vond:
- Drivers (al geprobeerd)
- Kaart kapot (onmogelijk, gebeurt met meerdere kaarten)
- card reader stuk (dan zou ie helemaal niks meer moeten lezen, ook niet dat er eentje in zit)

Ander type kaarten gebeurt hetzelfde mee. Ik heb zowel SDkaart als memorystick geprobeerd, beiden zelfde probleem.

Iemand die een idee heeft waar dit aan kan liggen en hoe ik het wellicht kan oplossen?
ik heb t ding vaak nodig, dus vandaar

gaat om een HP pavilion DV6 1215sd laptop

Anoniem: 269504

Kom op dit uit met de vraag of je die kaarten wel in een pc mag formateren en beschrijven .
Zou het woord cardreader niet letterlijk genomenen moeten worden :)

http://memorystickrecovery.com/faqs.html

Never use your computer to "format" your memory stick. Computers use a different form of file allocation table (FAT) than do digital cameras. Formatting your memory stick with your computer can make part of the memory unavailable for storing photographs or can corrupt your card to where you can't view or read the pictures already stored on the memory stick. Always format your memory stick, in your camera, using the camera's built in software.

En deze

http://www.sdcard.org/consumers/formatter_3

The SD Formatter was created specifically for memory cards using the SD/SDHC/SDXC standards. It is strongly recommended to use the SD Formatter instead of formatting utilities provided with operating systems that format various types of storage media. Using generic formatting utilities may result in less than optimal performance for your memory cards.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-06 15:08

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Anoniem: 239880 schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 23:51:

- card reader stuk (dan zou ie helemaal niks meer moeten lezen, ook niet dat er eentje in zit)
Beetje stuk kan ook he? Maar om dit uit te sluiten zou je eens een andere cardreader bij iemand anders moeten proberen. Usb cardreaders zijn ook erg goedkoop....

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee