Toon posts:

Pc voor 4e keer kapot...

Pagina: 1
Acties:

• Sakke1994
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-05 12:29
Dus ik heb ongeveer anderhalf jaar, 2 jaar geleden een pc gekocht bij Euro Pc in Roermond. Nieuwprijs was 1200 euro met scherm erbij.

In die tijd is mijn pc 3 keer terug naar Holland gemoeten, elke keer een ritje van 150 km heen-terug (+- 60 euro aan benzine)

1e keer voor moederbord (P5Q), vervangen voor P5Q deluxe, wat weer 20 euro kostte.
2e keer voor grafische kaart (9800GTX+), vervangen voor ATI 5770, wat weer 80 euro kostte.
3e keer voor ram geheugen, vervangen door hetzelfde type, gratis
In totaal dus +-160 euro kwijt en 3 maanden mijn pc niet gehad...

Nu zit ik alweer aan de 4e keer, ik heb hem nog niet binnengedaan aangezien het stillekesaan serieus mijn voeten begint uit te hangen en ik mij serieus bedrogen voel.

Wat zijn mijn rechten in dit geval? (bv vervangtoestel, geld terug...)

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Hoezo voel je je bedrogen? Je kan gewoon pech hebben, dat komt wel vaker voor. Daarnaast kies je er zelf voor een pc te halen bij een winkel waar je ver heen moet rijden en kies je er zelf voor telkens duurdere producten te nemen. Dus die 160 euro kies je zelf voor.
Verder tja, telkens een ander onderdeel stuk kan gewoon gebeuren. Misschien ligt het aan een niet zo'n goede voeding, kan je verder niet veel aan doen. Je kan vervanging vragen maar of ze dat doen, wettelijk gezien hoeven ze hem enkel voor je te repareren.

Geld terug kan je sowieso wel vergeten, je hebt hem vaak genoeg kunnen gebruiken.

[Voor 7% gewijzigd door Tsurany op 17-06-2011 20:16]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• NimRod1337
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:19
Sakke1994 schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 20:13:
In die tijd is mijn pc 3 keer terug naar Holland gemoeten, elke keer een ritje van 150 km heen-terug (+- 60 euro aan benzine
Wat voor auto rij jij dan?
1e keer voor moederbord (P5Q), vervangen voor P5Q deluxe, wat weer 20 euro kostte.
2e keer voor grafische kaart (9800GTX+), vervangen voor ATI 5770, wat weer 80 euro kostte.
3e keer voor ram geheugen, vervangen door hetzelfde type, gratis
In totaal dus +-160 euro kwijt en 3 maanden mijn pc niet gehad...

Nu zit ik alweer aan de 4e keer, ik heb hem nog niet binnengedaan aangezien het stillekesaan serieus mijn voeten begint uit te hangen en ik mij serieus bedrogen voel.

Wat zijn mijn rechten in dit geval? (bv vervangtoestel, geld terug...)
Wat mankeerde er precies, en wat was de reactie van de winkel, dat lees ik nergens.

• Mandera
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-05 09:50
Nooit garantie gehad op dat moederbord en die grafische kaart??? Gek als hij nog geen 2 jaar oud is.... Geld terug lijkt me geen optie. Daar kun je meestal maar 30 dagen beroep op doen (in onze winkel dan toch :)) Maarja inderdaad 150km op en neer elke keer, had je geen pc bij de lokale pc boer kunnen kopen?

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
Ik zie hier eigenlijk weinig problemen. Ze vervangen iedere keer gewoon netjes je onderdelen.

• Sakke1994
Hier in België kopen was ongeveer 200-300 euro duurder...

Ik weet dat hardware soms geluk/ongeluk is maar 4 keer is me toch echt wel te veel...
Er was nog garantie op die onderdelen maar anders was het in terugsturen naar de fabrikant en konden we nog eens 2 keer terugrijden, was het toch weggesmeten geld geweest.

Meestal is het toch de bedoeling dat je pc werkt ipv dat er 4 keer onderdelen gewisseld moeten worden.

[Voor 14% gewijzigd door Sakke1994 op 17-06-2011 20:22]

• Mandera
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-05 09:50
Sakke1994 schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 20:19:

Ik weet dat hardware soms geluk/ongeluk is maar 4 keer is me toch echt wel te veel...
Er was nog garantie op die onderdelen maar anders was het in terugsturen naar de fabrikant en konden we nog eens 2 keer terugrijden, was het toch weggesmeten geld geweest.
De winkel moet je moederbord gewoon vervangen door een exemplaar uit de winkel zelf en het kapotte bord RMA sturen aan de leverancier, zo werkt dat. Geldt ook voor je grafische kaart, wij donderen die dingen gewoon in een bak per leverancier en eens in de paar maanden sturen we alles in 1x terug. Gekke winkel hoor.

• danielkraak
  • Nu online
Sakke1994 schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 20:19:

Tja, dat is het risico van een PC in onderdelen kopen. De winkel vervangt iedere keer alles gewoon netjes. Wees blij dat je niet vier weken hoeft te wachten voor een reparatie.

@Mandera: volgens mij hoeft dat niet per see hoor. De winkel moet het gewoon binnen een redelijke termijn repareren/vervangen.

[Voor 10% gewijzigd door danielkraak op 17-06-2011 20:23]

• Sakke1994
danielkraak schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 20:22:
[...]

Tja, dat is het risico van een PC in onderdelen kopen. De winkel vervangt iedere keer alles gewoon netjes. Wees blij dat je niet vier weken hoeft te wachten voor een reparatie.
RAM geheugen was anderhalve maand wachten, pc is in zijn geheel gekocht geweest en door hun samengesteld.

• danielkraak
  • Nu online
Sakke1994 schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 20:23:
[...]

RAM geheugen was anderhalve maand wachten, pc is in zijn geheel gekocht geweest en door hun samengesteld.
Dan nog krijg je niet zomaar je geld terug.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Je hebt gewoon recht op reparatie binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast, zo staat het in de wet. Dat ervoor moeten rijden zou je wellicht als ernstige overlast kunnen bestempelen maar in dit geval heb je daar zelf voor gekozen. Immers jij bent (als ik het goed begrijp) naar de fysieke winkel gegaan en hebt daar de pc gekocht, de winkel kan niet verantwoordelijk gehouden worden voor die keuze van jou. Als je via internet besteld had en de winkel had het naar jou opgestuurd dan zou de winkel wel de transportkosten (heen en terug) moeten vergoeden.

Kortom de winkel doet het prima, dat jij uit kostenoverwegingen besluit de pc ver van huis te kopen is volledig jour risico en daarmee krijg je geen extra rechten.

• Sakke1994
En de actuele waarde van de pc terugkrijgen? Gok dat dat ongeveer een 400 euro is.

• danielkraak
  • Nu online
Sakke1994 schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 20:31:
En de actuele waarde van de pc terugkrijgen? Gok dat dat ongeveer een 400 euro is.
Dat kun je proberen, maar daar hoeven ze niet akkoord mee te gaan.

• ik222
  • Niet online
Sakke1994 schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 20:31:
Ook daar heb je geen recht op, nogmaals je hebt enkel recht op reparatie.

• Sakke1994
Mooi, weer een maand zonder pc, komt net goed uit met de vakantie dan.

• Floppus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:25

Floppus

Customer Experience matters

Als je nu eens kijkt of je op afstand met ze kan vaststellen wat precies het probleem is, ze zorgen dat vervangende onderdelen aanwezig zijn, en ze het direct oppakken terwijl jij ergens koffie gaat drinken en de omgeving bekijkt?

Het is meestal een kwestie van communicatie. Jij ergert je aan lange ritten, terwijl de winkel misschien niet eens weet van je situatie. Ze hebben tot dusverre vervangende mogelijkheden geboden met een redelijke bijbetaling voor slechts het onderdeel - het is ook niet alsof het steeds hetzelfde probleem was. Klinkt niet als een winkel die je probeert een loer te draaien.

Denk je niet dat je misschien zelf enigszins onredelijk tegen de situatie aankijkt? Ga nou eerst maar eens overleggen. Na bijna 2 jaar binnenkomen en je geld terugeisen is over het algemeen niet de beste manier om flexibiliteit te krijgen.

Het feit dat ze ver weg zitten is eigen keuze (fysieke aankoop). Je gokt op een voordeel en gaat ervan uit dat het risico op problemen klein is. Als je gokt en pech hebt, kan je dát moeilijk als argument aandragen om een andere service te mogen verwachten.

[Voor 16% gewijzigd door Floppus op 18-06-2011 01:05]

Download the most extensive Market Analysis on Customer Communication and Experience available anywhere (free, no sign up needed)

• Sakke1994
Je moet ook begrijpen dat ik dit stilaan beu begin te worden he, elke 6 maand sta ik daar weer, alsof ik niks beters te doen heb, een pc moet werken niet elk halfjaar weer kapot gaan.

• Anoniem: 315662
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
naast wat je rechten zijn lijkt het me eerst interessant om uit te zoeken wat het probleem is, dat kan natuurlijk wel een verschil maken in je recht. heeft die pc-zaak hem in elkaar gezet en verkeerd aangesloten dan lijkt het me logisch dat het hun schuld is. maar als je pc 4x in 2 jaar kapot gaat dan is er iets mis mee.

• Sakke1994
Anoniem: 315662 schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 09:49:
naast wat je rechten zijn lijkt het me eerst interessant om uit te zoeken wat het probleem is, dat kan natuurlijk wel een verschil maken in je recht. heeft die pc-zaak hem in elkaar gezet en verkeerd aangesloten dan lijkt het me logisch dat het hun schuld is. maar als je pc 4x in 2 jaar kapot gaat dan is er iets mis mee.
Inderdaad, ik voel me op die manier bedrogen want dan zeggen ze wel van dit onderdeel is kapot, dan kunnen we voor X-aantal euro er een nieuw insteken maarja, is dat dan ook het onderdeel dat stuk is of is het gewoon geldklopperij vraag ik me dan af...

• Anoniem: 315662
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Sakke1994 schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 09:53:
[...]

Inderdaad, ik voel me op die manier bedrogen want dan zeggen ze wel van dit onderdeel is kapot, dan kunnen we voor X-aantal euro er een nieuw insteken maarja, is dat dan ook het onderdeel dat stuk is of is het gewoon geldklopperij vraag ik me dan af...
ik zou er maar van uitgaan dat het onderdeel dat ze vervangen ook echt kapot is als hij het daarna weer doet, en eigen initiatief tonen is in dit soort situaties wel handig, wel gewoon eens een keer naar de zaak en zeg gewoon: mijn pc is nu al 4x kapot gegaan en ik wil toch wel weten wat de oorzaak is. het is in die zin niet echt bedriegen want zij weten ook niet of er iets anders kapot is en de pc doet het weer nadat het onderdeel is vervangen.

• Floppus

Floppus

Sakke1994 schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 09:53:
[...]

Tjonge, als ik een winkel zou hebben, zou ik jou toch echt niet als klant willen hebben zeg... Bedrogen ... Geldklopperij... En dan heb je ze nog niet eens gebeld :X

Hij is voor de 4e keer kapot en het is steeds iets anders. PC onderdelen zijn vrij standaard spul, en zelfs als je zou *willen* proberen een PC te bouwen die zo'n defectenpatroon volgt dan is dat vrijwel onmogelijk. Misschien moet je ook eens kijken naar andere factoren, zoals een slechte elektrische installatie, een vloer die veel statische elektriciteit genereert of gebrek aan aarding. Zelfs met een kwaliteitsvoeding ondervang je dat niet per sé.

Download the most extensive Market Analysis on Customer Communication and Experience available anywhere (free, no sign up needed)

• Sakke1994
Een pc van 1200 euro mag toch wel werken imo, heb daar toen zelf een aantal jaar voor gespaard en de rest laten bijbetalen door mijn ouders.

Elektriciteit ligt hier nieuw van vorig jaar, pc staat op kurken vloer en het is een recom voeding.

Maar standaard is het toch niet dat je pc 4x stuk gaat, of heb ik dan zoveel pech met mijn onderdelen?

• Navi
  • Laatst online: 14:07
Is wel heel apart idd. Weet je wat ik zou doen, je de ergernis besparen, ding wegzetten en een complete andere kopen. Leuke Dell heb je al vanaf 600 euro.

• Sakke1994
Best lijkt me deze te verkopen, maar dan wel duidelijk maken dat er een onderdeel stuk is en dat het onderdeel dat stuk is wordt terugbetaald aan de koper...

Kan online op Azerty.nl een i5-2500k, mobo, 4gb ram, ATI 6870 samenstellen voor 530 euro.

Iemand een idee hoeveel waarde dit systeem nog heeft (losstaande van een kapot onderdeel) :

Intel Q9550 - nooit OC'ed
Asus P5Q Deluxe (jaartje oud)
ATI 5770 (Van in augustus vorig jaar)
4GB Corsair ram 1066Mhz DDRII (vervangen in April)

Case en voeding zou ik dan houden voor ander systeem

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-05 10:17
Tip:

Als alles in je pc om de haverklap kapot gaat heb je waarschijnlijk een probleem met je temperatuur of stroomvoorziening.
  • Overweeg een nieuwe en degelijke voeding.
  • Stekkerblok met overspanningsbeveiliging, bliksembeveiliging, aarding en filters (sowieso je inboedel keert wel uit bij blikseminslag maar je pc+bestanden is toch kapot)
  • Houd met monitoringsoftware je temps in de gaten.

http://axrotterdam.blogspot.nl

• mukkel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-04-2021

mukkel

Dus..... Zodoende

Ik snap uberhaupt niet dat je dat gepikt hebt..
Als iets defect is in de garantie periode moeten ze dat gewoon vervangen.

Is het product niet meer leverbaar dan hoor je een vervangend product te krijgen, ZONDER EXTRA KOSTEN
Je bent we degelijk gen**id.

Kijk even wat voor voeding je hebt.

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09:52
Wat is er nu trouwens kapot?

• Sakke1994
Nu gaf hij bij het booten 1x de standaardbiep en een tijdje daarna nog een biep dus 2x long (gok ik), had nog mooi beeld maar bleef hangen bij het moederbord dus waar je kan kiezen voor BIOS/Setup. Ik druk op de reset knop, hij geeft de standaardbiep en geeft geen beeld meer.

Het is een Recom 550W voeding, staat beneden nog een oude packard bell maar die voeding voldoet waarschijnlijk niet om te testen (P4, 1Gb ram etc)

• Dekaasboer
mukkel schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 12:00:

Is het product niet meer leverbaar dan hoor je een vervangend product te krijgen, ZONDER EXTRA KOSTEN

Nee hoor. Ze moeten een vergelijkbaar product leveren. Dus iets dat ongeveer gelijke prestaties levert. Als je dan zelf een andere kaart kiest en je legt de meerwaarde bij is dat gewoon netjes vind ik.

• Dekaasboer
Sakke1994 schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 12:04:
Nu gaf hij bij het booten 1x de standaardbiep en een tijdje daarna nog een biep dus 2x long (gok ik), had nog mooi beeld maar bleef hangen bij het moederbord dus waar je kan kiezen voor BIOS/Setup. Ik druk op de reset knop, hij geeft de standaardbiep en geeft geen beeld meer.

Het is een Recom 550W voeding, staat beneden nog een oude packard bell maar die voeding voldoet waarschijnlijk niet om te testen (P4, 1Gb ram etc)
Hang dan eens een multimeter aan je voeding om te testen. Die dingen heb je al voor minder dat 10 euro. En reset je bios volledig.

• Floppus

Floppus

mukkel schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 12:00:

Hij heeft dit nieuwe defect nog niet eens voorgelegd aan de winkel... En in de andere gevallen heeft hij *zelf* voor een upgrade gekozen met een kleine bijdrage omdat dat sneller ging dan wachten op reparatie / vervangen voor zelfde onderdeel.

• Sakke1994
Dekaasboer schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 12:06:
[...]

Hang dan eens een multimeter aan je voeding om te testen. Die dingen heb je al voor minder dat 10 euro. En reset je bios volledig.
Zijn daar enige tutorials voor, heb zo eentje liggen hier thuis.

• mukkel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-04-2021

mukkel

Dus..... Zodoende

Ik heb het topic nog eens doorgelezen, maar zie nergens staan dat de TS zelf gekozen heeft voor andere hardware.

Tevens vind ik bv een 9800GTX+ naar een 5770 nou niet een echte "upgrade".
Een degelijke winkel had de klant beter geholpen in z'n eventuele zelf gemaakte keuzes...

Ook is de TS zijn pctje 3 maanden kwijt geweest, een maand per defect
Dus niet vervangen waar je bijstaat.
Waarom dan geen gelijkwaardig product. Normaliter heb je binnen 2 weekjes een RMA terug.

Spullen blind vervangen schiet niet op, dan heb je de oorzaak nog niet.

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:27
Sakke1994 ik zie het als volgende, Je besteld het ver weg, je kiest zelf om te rijden. Je kon het versturen waardoor de kosten lager uitvallen. Ook vergeet je dat de winkel telkens onderzoek moet doen wat er defect is (dat kost tijd en geld). Voor een snelle afhandeling kies je zelf of bieden hun een alternatief onderdeel aan. Ik vind het normaal wat er gebeurd is. Je hoefde niet eens akkoord te gaan met de reparaties als ze een alternatief onderdeel aanbieden. Dat er een onderdelen stuk gaan, komt vaker voor zoals de andere aangaven en kan het vele oorzaken hebben (Matige voeding, instabiele spanningsnet, hoge temperaturen e.d.).

Ik gok dat je een probleem heb met je geheugen. Heb je meerdere geheugen modules op het moederbord zitten?

• Sakke1994
2 x 2 RAM stick van corsair, zitten in de gele dimm slotjes (dichtste bij cpu), heb ze net verstoken van de zwarte, helpt niet. Deze latjes zijn in april vervangen, zou wel raar zijn moesten daar nu al problemen mee zijn.

Heb eens gekeken, als ik uit dit systeem nog 300-400 euro kan krijgen (eerst binnendoen voor reparatie) heb ik voor 837 euro een beest van een pc (moet dan nog wel de 300-400eu eraf trekken = 437/537eu)

--

Zo ben ik de laatste keer geweest voor RAM geheugen (dat een maand duurde +-), terwijl ik daar gewoon hetzelfde type DDRII 1066MHz in een kit daar zag hangen in de rekken.. Uiteindelijk is het voor hun een kwestie van die erin te steken en die van RMA dan eventueel verder te verkopen niet?

[Voor 4% gewijzigd door Sakke1994 op 18-06-2011 13:16]

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:21
Ja en nee.

Het valt me nog steeds op er nog niet verteld is wat er nou mis is met de computer, het is echt geen rocket sience om te ondekken als winkel zijnde waar het defect ligt.
Dat je er elke keer heen moet wist je vante voren als er een defect is, helaas is elecktronica gevoelig en kan elk iets al kapot zijn uit de doos nieuw.

Laatst zelf nog 5 laptops van package van 25 waar bij alle 5 de accu al defect was nieuw.
Verder lijkt het er op dat er gewoon iets in de configuratie niet goed gaat en dat ze dat inderdaad best kunnen oplossen maar het tijd kost.
Verder weet ik niet in hoeverre je zelf kaas ervan gegeten heb.

Maar je zou een second opinion kunnen doen bij een andere lokalere computer toko ?, en die het laten bekijken.
Een Memtest en harddisk drive test en andere componenten testen duurt geen jaren en kost ook geen berg.
Maar dan weetje wel hoe en wat.

• Sakke1994
Bedankt voor al jullie meningen, denk dat ik deze binnen ga doen, laten reparen en verkopen en mezelf een nieuw systeem koop (hier in België zonder een hele hoop problemen).

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-05 22:02

Gé Brander

MS SQL Server

Maar neem de tip van een overspanningsbeveiliging maar ter harte. Het zou heel goed mogelijk zijn dat er in de stroomvoorziening iets niet helemaal in orde is. Dat hoeft helemaal niet in jullie huis verkeerd te zijn, stroomstoring kan ook buiten jullie huis veroorzaakt worden.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Sakke1994
c70070540 schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 13:33:
Maar neem de tip van een overspanningsbeveiliging maar ter harte. Het zou heel goed mogelijk zijn dat er in de stroomvoorziening iets niet helemaal in orde is. Dat hoeft helemaal niet in jullie huis verkeerd te zijn, stroomstoring kan ook buiten jullie huis veroorzaakt worden.
Zal daar eens achter kijken, dat is dus eigenlijk gewoon nog een extra zekering in je stopcontact dan?

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Wat ik heb gedaan is een UPS aangesloten tussen mijn systemen en het lichtnet. De meeste zijn ook tegen overspannings en andere pieken beveiligd, en omdat er dus een scheiding tussen ingang en uitgang zit, komt een blikseminslag niet meer via het lichtnet binnen... Echter via een switch/router kan de blikseminslag alsnog mijn moederbord en/of onderdelen naggelen. Dus je maakt de kans op schade door kleine overspanningspieken kleiner. En daar gaat het om. Vroeger ging er bij mij regelmatig wat kapot, en na het toepassen van de UPS, geen problemen meer gehad.

Het grote voordeel van een UPS is dat een systeem nog netjes afgesloten kan worden in geval van een stroomstoring en niet zomaar alles uit is.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Sakke1994
Gok dat dat vrij duur is maar ziet er wel handig uit :O

Zou dit al niet goed genoeg zijn :p :
http://www.google.be/imgr...r:21,s:0&biw=1280&bih=693

[Voor 85% gewijzigd door Sakke1994 op 18-06-2011 14:19]

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee