Ik wil de fan die op deze cooler zit vervangen het is een 70mm met pwm aanluiting ik zoek een fan die stil is maar wel goed iemand hier die mij kan helpen
Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)
Waarom geen nieuwe cpu koeler? Bijv een Arctic Cooling Freezer 13 is lekker stil
de fan van de stockcooler is net een straaljager!
Ik heb het geheel vervangen door Scythe Mugen 2 Rev B, lekker stil...maar die moet natuurlijk wel in je kast passen.
Ik heb het geheel vervangen door Scythe Mugen 2 Rev B, lekker stil...maar die moet natuurlijk wel in je kast passen.
Kennis maakt macht, kennis delen maakt machtige vriendschappen.
De stockcooler is sowieso al waardeloos... Koop een nieuwe koeler, hoeft niet veel te kosten.
De stockcooler is niet waardeloos.
Maar als je een stillere pc wilt moet je echt een andere koeler hebben, anders zijn er te veel andere factoren.
Maar als je een stillere pc wilt moet je echt een andere koeler hebben, anders zijn er te veel andere factoren.
stockcoolers vallen onder de slechtste coolers dus kun je ze zien als waardeloos. bijna elke aftermarket cooler is wel beter.
een andere fan is mogelijk (hoeft niet precies 70 mm te zijn, je mag ook groter nemen en erop zetten met tie raps oid.) en verbeterd een klein beetje de koelprestaties en is eventueel wat stiller.
maar als je bereid bent om meer dan 20 euro uit te geven, zou ik een nieuwe cooler halen
een andere fan is mogelijk (hoeft niet precies 70 mm te zijn, je mag ook groter nemen en erop zetten met tie raps oid.) en verbeterd een klein beetje de koelprestaties en is eventueel wat stiller.
maar als je bereid bent om meer dan 20 euro uit te geven, zou ik een nieuwe cooler halen
*Geschreven door een electronics engineer die soms iets teveel nadenkt. Speccies: 3700x, ASUS TUF 3080, Silverstone RL-08
Stock coolers moeten voldoen aan de eisen die AMD en intel stellen aan hun temperaturen.Fordox schreef op maandag 20 juni 2011 @ 21:11:
stockcoolers vallen onder de slechtste coolers dus kun je ze zien als waardeloos. bijna elke aftermarket cooler is wel beter.
De meeste computers staan meestal in idle stand en de stock coolers zijn dan ook vrij stil. Stil genoeg voor de eisen van een normale computer gebruiker, want we zijn immers vanuit het verleden stofzuigers gewend.
Ontopic, je kunt ook een fanduct toepassen om een grotere fan te monteren.
Pagina: 1