Toon posts:

Nieuwe laptop -"Setup preparing your computer for first use"

Pagina: 1
Acties:

• Don Juansen
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-05 09:52
Gisteren deze Asus besteld en vandaag om 17u geleverd gekregen via Komplett.nl!
Heb de batterij + oplader aangesloten en de laptop aangezet, maar er is een probleem.
De laptop blijft nu al langer dan 20 minuten in "Setup is preparing your computer for first use" zitten.
De balk onderin beeld loopt nog, soms knippert een lampje nog om aan te geven dat er iets gebeurd, maar ik zie geen progressie... Is dit normaal?

Er zit ook geen Windows 7-CD bij, enkel de laptop in het pakketje..
Iemand hier ervaring mee of tips voor me?

Anoniem: 399892

Aangezien je hem net binnen hebt, in pakken en terug sturen en niet zelf klooien.

Er zit sws geen dvd meer bij laptops, er zit waarschijnlijk wel een recovery partitie op.

Heb je al eens geprobeerd op hem uit te zetten en dan weer aan ?

EDIT: Het kan natuurlijk zijn dat TNT hem heeft laten stuiteren en dat er nu iets stuk is, vandaar inpakken en terug sturen.

[Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 399892 op 17-06-2011 19:24]

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Don Juansen schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 19:06:
Gisteren deze Asus besteld en vandaag om 17u geleverd gekregen via Komplett.nl!
Heb de batterij + oplader aangesloten en de laptop aangezet, maar er is een probleem.
De laptop blijft nu al langer dan 20 minuten in "Setup is preparing your computer for first use" zitten.
De balk onderin beeld loopt nog, soms knippert een lampje nog om aan te geven dat er iets gebeurd, maar ik zie geen progressie... Is dit normaal?

Er zit ook geen Windows 7-CD bij, enkel de laptop in het pakketje..
Iemand hier ervaring mee of tips voor me?
Gezien de ladingen bagger die altijd mee worden geleverd en geïnstalleerd moeten worden op dat arme laptopschijfje kan dat opstarten inderdaad erg lang duren ja. Laat 'm rustig staan, drink een biertje, kijk na een uurtje hoe het ervoor staat. Als er dan nog geen verandering is proberen te rebooten, doet ie het dan nog steeds morgen terugsturen.

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Laatst een sony vaio klaar gemaakt voor iemand, dit duurde ook meer dan een uur.

• Don Juansen
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-05 09:52
rodie83 schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 19:27:
[...]

Gezien de ladingen bagger die altijd mee worden geleverd en geïnstalleerd moeten worden op dat arme laptopschijfje kan dat opstarten inderdaad erg lang duren ja. Laat 'm rustig staan, drink een biertje, kijk na een uurtje hoe het ervoor staat. Als er dan nog geen verandering is proberen te rebooten, doet ie het dan nog steeds morgen terugsturen.
In plaats van dat biertje ben ik maar uit eten geweest en heb ik de laptop na een herstart 2u laten draaien. Was geen progressie. Aangezien ik toch een schone W7-installatie erop wilde hebben, besloten te booten met een W7-cd en alles eraf te knallen. Gok dat er toch niets bijzonders op stond.

Nu staat er een schone W7 64-bit op, maar ben ik vergeten en een aparte partitie te maken hiervoor. Maakt dit veel uit of is dit verwaarloosbaar? Anders dan installeer ik het gewoon nog een keer!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Don Juansen schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 10:40:
[...]

In plaats van dat biertje ben ik maar uit eten geweest en heb ik de laptop na een herstart 2u laten draaien. Was geen progressie. Aangezien ik toch een schone W7-installatie erop wilde hebben, besloten te booten met een W7-cd en alles eraf te knallen. Gok dat er toch niets bijzonders op stond.

Nu staat er een schone W7 64-bit op, maar ben ik vergeten en een aparte partitie te maken hiervoor. Maakt dit veel uit of is dit verwaarloosbaar? Anders dan installeer ik het gewoon nog een keer!
Ik zou hem wel even helemaal goed installeren als je toch bezig bent. Wel zou ik de recovery partitie zo laten als die is, als er na installatie van je eigen Windows 7 nog steeds problemen zijn (vanwege hardware falen) kan je in elk geval nog snel de fabrieksimage terugzetten (om gezeik met garantie te voorkomen).
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee