Toon posts:

Schone installatie ASUS laptop

Pagina: 1
Acties:

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:05
Heb net mijn mooie nieuwe Asus laptop binnengekregen en je raad het al... Vol allerlei voor geïnstalleerde shit en er zit geen standaard windows CD bij. Hoe krijg ik dit in een beetje op geschoond ?. Ik dacht gewoon een Windows 7 premium te downloaden en dan de Key van onder de laptop in te vullen. Gaat dit werken of zijn er nog andere mogelijkheden om via ASUS een schone installatie te draaien ?

Hij vraagt nu of ik een kopie van de oorspronkelijke windows wil maken.. Is dit dan de schone pure versie ?

[Voor 12% gewijzigd door Roderiktweaker op 17-06-2011 18:18]

Anoniem: 16328

Roderiktweaker schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 18:15:
Heb net mijn mooie nieuwe Asus laptop binnengekregen en je raad het al... Vol allerlei voor geïnstalleerde shit en er zit geen standaard windows CD bij. Hoe krijg ik dit in een beetje op geschoond ?. Ik dacht gewoon een Windows 7 premium te downloaden en dan de Key van onder de laptop in te vullen. Gaat dit werken of zijn er nog andere mogelijkheden om via ASUS een schone installatie te draaien ?
Je hebt een Windows 7 CD/DVD nodig :). Volgens mij kun je met elke willekeurige cd jouw sleutel gebruiken dus of je die nu download of van iemand leent dat maakt niet uit. Wel moet je dezelfde taalversie hebben geloof ik.

Bij opstarten notebook. Je zult nu een backup kunnen maken van je huidige installatie dat is inclusief alle voorgeïnstalleerde software.

[Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 16328 op 17-06-2011 18:21]

• Anoniem: 286128
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Inderdaad een oem DVD gebruiken, dan kun je de code aan de onderkant van je laptop
gebruiken. Weet niet of je iemand met een Dell in de buurt hebt die ook Windows 7 heeft?
Die persoon heeft waarschijnlijk een mooie oem DVD voor je ;).

Of als laatste redmiddels zo'n all-in-one uit verboden bronnen halen, die branden en dan
de versie kiezen die JIJ hebt en JOUW sleutel gebruiken.

Weet het anders ook niet. Of je moet ASUS even lief aankijken.

• Roderiktweaker
Neem wel aan dat ik dan dezelfde versie moet downloaden. De asus geeft zelf ook aan dat hij een kan branden alleen weet niet of dit met of zonder die shit is... In ieder geval maar even DVD's halen...

'' Bij opstarten notebook. Je zult nu een backup kunnen maken van je huidige installatie dat is inclusief alle voorgeïnstalleerde software.'' Dank u

[Voor 27% gewijzigd door Roderiktweaker op 17-06-2011 18:23]

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-05 21:44
Die backup zou ik maken. Dat zijn een stuk of 4 DVD's. Als je garantie moet gebruiken, dan vragen ze je vaak om een recovery uit te voeren. Dan heb je die dvd's nodig. Maar dat is dus geen schone Windows install. Dus idd even een reguliere Windows DVD ergens zien te regelen.

• Roderiktweaker
De recovery ga ik eerst draaien en dan van niet legitime bronnen een schone installatie weten te krijgen. Maakt het nog uit of dat een OEM of Retail is...

*** sorry hoor alleen iemand moet ze echt eens aanklagen voor al die shit die standaard word meegeleverd***

[Voor 26% gewijzigd door Roderiktweaker op 17-06-2011 18:47]

• Anoniem: 286128
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Ik weet hoe irritant het is! ;)

En levert snel problemen voor de eindgebruiker op!

• Roderiktweaker
Ik weet dat dit allicht de grens van het Forum opzoekt alleen als ik gewoon een Windows 7 home premium Dutch ophaal zou die code gewoon moeten werken ?, Of moet ik zo'n alles in een ding hebben.. Wil altijd alles legaal alleen nu staat er standaard 91 processen open. Dat spoort echt niet !

• Anoniem: 303530
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Grens?

Windows 7, helemaal legaal: http://www.mydigitallife....ssional-and-home-premium/.

55 processen hier trouwens met een hele lading programma's open...

[Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 17-06-2011 19:40]

• Roderiktweaker
Volgens mij is dit wel een goede versie alleen wel zonder service pack 1 dus dat word enorm veel downloaden. Deze is in engels alleen kan ik daar gewoon mijn key voor gebruiken ?. Engels is trouwens ook beter gezien mijn gehele opleiding dat ook al is (is handig als andere mensen aan je PC werken)

• Anoniem: 303530
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Engels. Je hebt ook http://www.froggie.sk/ om de taal achteraf te veranderen.

• Roderiktweaker
Bedankt voor de hulp en ik ben nu de originele aan het back uppen met 6 DVD's !. Ga toch voor een versie met SP1 al geïnstalleerd anders duurt het wel erg lang voordat de update's binnen zijn. Hoop dat het lukt met die Key want ik wil wil het volle potentiaal van mijn I5...

Even offtopic : Wat een prachtige laptop zo'n Asus 15,6" N53SV-SZ507V

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Roderiktweaker schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 20:36:
Bedankt voor de hulp en ik ben nu de originele aan het back uppen met 6 DVD's !. Ga toch voor een versie met SP1 al geïnstalleerd anders duurt het wel erg lang voordat de update's binnen zijn. Hoop dat het lukt met die Key want ik wil wil het volle potentiaal van mijn I5...

Je kan ook servicepack 1 downloaden en naderhand als compleet pakket installeren via deze link http://www.microsoft.com/...56-4059-8a1b-3a9b77cdfdda en dan kiezen voor het pakket windows6.1-KB976932-X64.exe

Oftopic : ik heb dezelfde Asus maar dan in 17,3 inch uitvoering met een I7 2630 erin maar ook zeer tevreden ermee.

[Voor 7% gewijzigd door Roel1966 op 17-06-2011 20:55]

• Roderiktweaker
Bedankt voor de link. Ik ga eerst kijken of mijn torrent werkt het is wel een retail dus dat is even afwachten. Heb jij ook een schone installatie gedaan ?. Dit loopt namelijk echt de spuigaten uit !.

Help soms wel andere mensen met computer problemen en die denken altijd een snelle laptop gekocht te hebben terwijl die standaard gewoon langzaam gemaakt word!. Trouwens viel het met een i5 en 4GB wel mee maar het gaat om het principe. Bent gewoon 3 uur bezig om dat ding werkend te krijgen.

[Voor 5% gewijzigd door Roderiktweaker op 17-06-2011 21:03]

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Roderiktweaker schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 21:02:
Bedankt voor de link. Ik ga eerst kijken of mijn torrent werkt het is wel een retail dus dat is even afwachten. Heb jij ook een schone installatie gedaan ?. Dit loopt namelijk echt de spuigaten uit !.

Help soms wel andere mensen met computer problemen en die denken altijd een snelle laptop gekocht te hebben terwijl die standaard gewoon langzaam gemaakt word!. Trouwens viel het met een i5 en 4GB wel mee maar het gaat om het principe. Bent gewoon 3 uur bezig om dat ding werkend te krijgen.
Zelf doe ik al tegenwoordig standaard bij laptops die ik wel eens binnen krijg voor herinstallatie een clean install omdat 9 van de 10 keer al die extra software problemen op leverd, en dus ook bij mijn eigen nieuwe laptop ook meteen clean install gedaan. Wel doe ik altijd bij de 1ste opstart die serie hersteldvd's maken en vervolgens pak ik dan mijn Windows7 dvd van het gewone systeem en daarmee dan een nieuwe install met de key die onder op de laptop staat.

Overigens let er wel op dat wanneer je Windows gaat activeren dat je in eerste instantie de melding krijgt dat de productkey niet klopt waarna je even moet kiezen voor productkey opnieuw invoeren en vervolgens zal je zien dat ie gewoon geactiveerd word.

Maar inderdaad zoals je schrijft is het vaak echt zonde bij bv een I5 en in mijn geval dan een i7 2630 die erin zit en het in het begin echt knap tegenviel qua snelheid, hetgeen deels door alle softwaretroep kwam en deels door een 5400 rpm harddisk die er standaard in zit. Bij mijn laptop kunnen dus 2 harddisks erin en heb ik meteen vanaf begin af aan een ssd als bootdisk erin gezet en nu pas merk ik hoe krachtig die laptop is en bijna gelijk aan mijn gewone pc systeem met een i7 930.

Anoniem: 154453

Roderiktweaker schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 20:36:

Laat ff weten of het lukt met je key en een engelse windows 7 (die ik al heb, maar nog niet aan een nieuwe install. toe, eerst een paar dagen laptop testen) want ik (eigenlijk mijn vrouw) zit sinds vanmiddag met dezelfde laptop en idem software meuk. Laptop valt idd niet tegen.

• Roderiktweaker
Heb hem nu opnieuw geinstalleerd alleen hij geeft wel een foutmelding dus ik moet hem via de telefoon activeren. Heb dat eerder gedaan denk dat het wel gaat werken. Ik laat het weten anders probeer ik een andere installatie.

• Roderiktweaker
Roel erg bedankt voor je tip over de activatie hij werkt nu als een zonnetje. Heb nu wel de ASUS drivers erop (een paar) en ga de drivers die niet nodig zijn er verder afwerken. Alleen hij draait nu heerlijk.

Trouwens ik kan beamen dat het heel goed werkt ik had gewoon een van Internet gehaald met SP1. Dus niet de eerder genoemde link want dit gaat toch even wat sneller

[Voor 28% gewijzigd door Roderiktweaker op 18-06-2011 00:58]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee