Beste tweakers,
ik wil voor het eerst in mijn leven een pc in elkaar knutselen. Dit komt voornamelijk door het kleine budget wat ik heb, maar het lijkt me ook erg leuk om te doen. Ik heb een aantal componenten bij elkaar gezocht, waarvan ik dacht dat het elkaar moest verdragen. Klopt dat ook? Zou je me daarbij kunnen helpen? Wie weet schaf ik wel allerlei spul aan wat niet met elkaar te verbinden is.
Ook een vereiste is dat het een redelijk stil systeem moet worden. Tips hierbij zijn welkom!
Dit leek me een leuke budgetset, zijn de onderdelen compatibel met elkaar?:
Behuizing: MS-Tech CA-0120 (En de onderdelen passen toch wel in deze kast neem ik aan?)
Voeding: Corsair HX520W
Mobo: Asrock X58 Extreme
Processor: Intel i7-950
RAM: 2x2GB Kingston DDR3 @ 1333mhz
Videokaart: Gainward GeForce GTX 560 'Phantom'
Geluidskaart: Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer
Harddisk: WD Caviar Green 500 GB SATA
DVD-brander: Sony Optiarc AD-7260S (uit de BBG)
Als ik nog iets vergeten ben hoor ik het ook graag! Alvast bedankt voor beoordeling & advies
ik wil voor het eerst in mijn leven een pc in elkaar knutselen. Dit komt voornamelijk door het kleine budget wat ik heb, maar het lijkt me ook erg leuk om te doen. Ik heb een aantal componenten bij elkaar gezocht, waarvan ik dacht dat het elkaar moest verdragen. Klopt dat ook? Zou je me daarbij kunnen helpen? Wie weet schaf ik wel allerlei spul aan wat niet met elkaar te verbinden is.
Ook een vereiste is dat het een redelijk stil systeem moet worden. Tips hierbij zijn welkom!
Dit leek me een leuke budgetset, zijn de onderdelen compatibel met elkaar?:
Behuizing: MS-Tech CA-0120 (En de onderdelen passen toch wel in deze kast neem ik aan?)
Voeding: Corsair HX520W
Mobo: Asrock X58 Extreme
Processor: Intel i7-950
RAM: 2x2GB Kingston DDR3 @ 1333mhz
Videokaart: Gainward GeForce GTX 560 'Phantom'
Geluidskaart: Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer
Harddisk: WD Caviar Green 500 GB SATA
DVD-brander: Sony Optiarc AD-7260S (uit de BBG)
Als ik nog iets vergeten ben hoor ik het ook graag! Alvast bedankt voor beoordeling & advies