Toon posts:

Exchange 2007 PS script: Quota limit exceeded + emailadres?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Anoniem: 398658

Topicstarter
Hallo,

ik ben bezig met een powershell scriptje welke ik online vond, wat proberen aan te passen.
Het PS script welke ik vond heeft volgende inhoud:

View only mailboxes that have exceeded their mailbox quotas To view the size and quota status of only those mailboxes that are larger than their configured mailbox quota values, and to export the results to a CSV file named "C:\My Documents\Exceeded Quotas.csv", run the following command:

Get-Mailbox -ResultSize Unlimited | Get-MailboxStatistics | where {$_.StorageLimitStatus -ne "BelowLimit"} | Select DisplayName,StorageLimitStatus,@{name="TotalItemSize (MB)";expression={[math]::Round(($_.TotalItemSize.Split("(")[1].Split(" ")[0].Replace(",","")/1MB),2)}},@{name="TotalDeletedItemSize (MB)";expression={[math]::Round(($_.TotalDeletedItemSize.Split("(")[1].Split(" ")[0].Replace(",","")/1MB),2)}},ItemCount,DeletedItemCount | Sort "TotalItemSize (MB)" -Descending | Export-CSV "C:\My Documents\Exceeded Quotas.csv" -NoTypeInformation

Nu had ik graag dat in diezelfde CSV ook het primaire SMTP adres van de gebruiker die de quota overschreden heeft, toegevoegd werd. De bedoeling is om het zo bondig mogelijk te houden, enkel de exceeders en hun email adres in 1 CSV file is voldoende, dan kan ik hen meteen mailen om een cleanup te starten.

heb al verschillende aanpassingen gedaan in het script maar kon de kolom die ik liet aanmaken voor het emailadres helaas nog niet automatisch laten invullen...
Iemand die me wat verder kan helpen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Anoniem: 398658 schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 17:18:

heb al verschillende aanpassingen gedaan in het script
Welke dan?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-10-2022

Muppet

GT: Beestig

Volgens mij is SMTP Adress alleen geen property van Get-MailboxStatistics maar van Get-Mailbox ... dus je zal ff moeten truuken ..

Zoiets?

Get-Mailbox -ResultSize Unlimited | % { $Email = $_.primarysmtpaddress; $_ | Get-MailboxStatistics | % {$_.StorageLimitStatus -ne "BelowLimit"} | Select DisplayName,@{Name="EmailAddress";expression={$Email}},StorageLimitStatus,@{name="TotalItemSize (MB)";expression={[math]::Round(($_.TotalItemSize.Split("(")[1].Split(" ")[0].Replace(",","")/1MB),2)}},@{name="TotalDeletedItemSize (MB)";expression={[math]::Round(($_.TotalDeletedItemSize.Split("(")[1].Split(" ")[0].Replace(",","")/1MB),2)}},ItemCount,DeletedItemCount | Sort "TotalItemSize (MB)" -Descending | Export-CSV "C:\My Documents\Exceeded Quotas.csv" -NoTypeInformation

There is no art to find the minds construction in the face

Anoniem: 398658

Topicstarter
je hebt me erg veel geholpen, oprechte dank. Dankzij jou heb ik het gevonden door lichte aanpassing van uw script:

Get-Mailbox -ResultSize Unlimited | % { $Email = $_.primarysmtpaddress; $_} | Get-MailboxStatistics | where {$_.StorageLimitStatus -ne "BelowLimit"} | Select DisplayName,@{Name="EmailAddress";expression={$Email}},StorageLimitStatus,@{name="TotalItemSize (MB)";expression={[math]::Round(($_.TotalItemSize.Split("(")[1].Split(" ")[0].Replace(",","")/1MB),2)}},@{name="TotalDeletedItemSize (MB)";expression={[math]::Round(($_.TotalDeletedItemSize.Split("(")[1].Split(" ")[0].Replace(",","")/1MB),2)}},ItemCount,DeletedItemCount | Sort "TotalItemSize (MB)" -Descending | Export-CSV "\\nas\public\MailboxQuota.csv" -NoTypeInformation

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee