Toon posts:

USB muis reageert regelmatig seconden niet

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 214240

Topicstarter
Dames en Heren Tweakers

Ik heb sinds een aantal weken een irritante bug in mijn pc: Windows XP Media-Center versie (NL)

Mijn USB laser muis doet t op zich prima, maar zo af en toe reageert hij totaal niet voor enkele seconden. Dit proces lijkt zich met een regelmaat van gevoelsmatig een minuut of 10 te herhalen: weer een paar seconden geen reactie en daarna niks aan de hand.

Een muismatje of andere ondergrond heeft ook geen resultaat opgeleverd.

Mijn oude optische muis had dit probleem ook. Ik dacht dat de muis kapot was en heb een Logitech lasermuis gekocht. (de oude muis ligt inmiddels op de vuilnisbelt)

Ik heb het vermoeden dat mijn USB-poort het probleem veroorzaakt, bestaat er een manier om de belasting/spanning/datastroom te monitoren van mijn USB. Omprikken op een andere poort van mijn PC heeft ook niet geholpen.

Andere USB-aparaten die ik in gebruik heb:
- een externe HDD als backup-disk voor mijn documenten en foto's. Continue aangesloten en ingeschakeld
- een USB-hubje bij mijn monitor, voor fotocamera of memory-stick aan te sluiten. Fotocamera / USBstick zitten niet continue aangesloten, en hebben geen invloed op de klachten.

Mijn toetsenbord is nog een oudje op PS/2, en hier heb ik totaal geen problemen mee. Tsja: Logitech levert goed materiaal.

Één dingetje realiseer ik mij nu: Ik heb de muisdrivers geïnstalleerd toen ik de nieuwe muis op mijn USB-hubje bij de monitor had aangesloten. Later heb ik de muis achterop de PC ingeprikt, ik weet niet of de hierboven genoemde klachten ook opgetreden zijn toen de muis nog op de Hub aangesloten was.

Lang verhaal, ik hoop wel dat het een beetje duidelijk is...

ALS ik iets verkeerd heb gedaan: onvolledige info, verkeerde plek, foute titel of wat dan ook: neem het mij niet kwalijk maar meldt het gewoon, ik kan leren en corrigeren...

Ik zal vanavond meteen mijn USB HDD en HUB loskoppelen, en dan testen of er enige verbetering is. Zodra ik dit weet, post ik het uiteraard hier.

Bedankt voor jullie (computer)tijd!

Topicstarter
Ook als ik alle andere USB apparatuur loskoppel reageert de muis af en toe niet.

Kom op, er moet toch een progje bestaan dat de USB-poorten monitored of iets degelijks

• Mr_Mellow
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-05 11:55

Mr_Mellow

Keep it simple

Het probleem speelt alleen bij je muis? alle andere apparaten die aan usb hangen hebben dit niet?

Mocht je andere PS/2 nog vrij zijn ... hang daar je muis eens aan met een convertertje.

• Anoniem: 358597
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Om welke Logitech usb-muis gaat het hier.
Is het een bedraad of een draadloze usb muis?

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:59
Heb je toevallig iets met de fsb gedaan? Overgeclocked? Dit geeft nogal eens problemen met usb apparaten.

Ook kan je in het systeembeheer of energiebeheer instellen of de pc na een bepaalde tijd apparaaten via usb op standby moet/ mag zetten. Kan zijn dat dit gebeurt.

http://axrotterdam.blogspot.nl

Topicstarter
ik merk het probleem alleen bij mijn muis, andere usb-apparaten niet aanwijsbaar :-(
ps/2 converter is een goed idee :-)
Het betreft een draadloze Logi muis, met zoeen kleine usb "unifying" ontvanger, type M310
Ik heb niks met FSB of overclocking gedaan. Energiebeheer controleren kan ik zeker ook eens doen.

Ik heb nu een nieuw PCI insteekkaartje met USB 2.0 poorten, en hierop alleen de ontvanger van mijn muis gekoppeld, en dit werkt nu al een dag of 2 zonder problemen!

Toch vraag ik mij af wat voor proccessen mijn USB-poorten bëïnvloeden, dat ik deze ellende heb gehad, ik ben nog eenbeetje bang dat het op mijn oplossing ook gaat gebeuren, ik sluit dewust niks anders aan op deze 4-poorts USB kaart om de ellende te voorkomen....

Alvast bedankt allemaal voor jullie goeie input!

• zonglew00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-03 09:03
Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb van alles geprobeerd, andere voeding, kast etc etc etc... Volgens mij is de usb-poortjes allergisch voor muizen ineens.

• Anoniem: 358597
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Maakt de muis gebruik van AAA-batterijen :?
Misschien moet je eens nakijken od de batterijen voldoende spannen tussen de poolklemmen.
Hier had ik vroeger bij mijn oude muis al eens last van en een papiertje achter de klemmen + en - loste mijn probleem op.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

Thandor

SilverStreak

Op het moment wanneer vermoed dat de Windows drivers gaar zijn (mocht je het zonder de insteekkaart willen gebruiken) dan kun je een zogenaamde LiveCD proberen met daarop Linux. Ubuntu is bijvoorbeeld een distributie die een eenvoudige LiveCD heeft waar je goed mee uit de voeten kunt om het een half uurtje te testen :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• AxzZzeL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-05 09:01

AxzZzeL

maakt oogsnoep

Hmm misschien iets met het radio-signaal dat je muis uitzendt naar de ontvanger. Iets dat het signaal interfereert ofzo? Bronnen van radiogolven? Ergens anders je computer neerzetten en dan opnieuw testen... Ik zeg ook maar wat :)

[Voor 36% gewijzigd door AxzZzeL op 27-06-2011 23:05]

Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee