Toon posts:

Is de Linksys WRT54G snel genoeg voor glasvezel?

Pagina: 1
Acties:

• Gonzalioz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-05-2021
Beste Tweakers,

Ik heb vandaag bij Lijbrandt glasvezel aansluiting gekregen met een 50mb/s abbonement. Maar ik haal als ik mijn laptop via utp op de router aansluit maar ongeveer 35mb/s. Ik heb het afgelopen uur geprobeerd de modem direct te laten praten met de computer, maar dit wil om de één of andere vage reden niet werken.

Nu hoop ik dat jullie zonder deze test kunnen zeggen of mijn huidige router de boosdoener is. Ik heb een Linksys WRT54G v2.2. Volgens mij is deze router zo'n +/- 8 jaar oud. Het is een 10/100mb/s router, dus je zou denken dat het t/m een 100mb/s verbinding gewoon aan kan? De router draait Tomato Firmware v1.28.1816.

Alvast hartelijk dank voor jullie hulp.

ps: Op de website van Lijbrandt staat dat als je gewoon via utp verbindt dat je de maximum snelheid zou moeten halen. Ik weet niet of glasvezel ook last kan hebben van ruis en bits die omvallen, zoals bij coax?

[Voor 13% gewijzigd door Gonzalioz op 17-06-2011 16:44]

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:33

RammY

Dát!

Deze advertentieplaats is te huur!

• Gonzalioz
Genoeg over te vinden, maar dat zijn allemaal hogere versies. De v2.2 kan ik niet veel over vinden.

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-12-2022
WAN poort snelheid zeg natuurlijk niets. De simultane doorvoersnelheid van 100Mbps (50/50) kan die niet aan, al lijkt me de 50 down al een lastig te klaren klusje voor deze router.

[Voor 1% gewijzigd door Nivk op 17-06-2011 16:59. Reden: WAN]

• Gonzalioz
O ok. Super bedankt allebei. Ik wist niet dat de poort snelheid niks uitmaakte. Ook niet aangedacht dat je 50 + 50 moet rekenen :D. Dan zal ik opzoek gaan naar een nieuwe router.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:40

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Poort snelheid maakt ook uit, maar is hier niet de beperkende factor, aangezien de poort 100Mb full duplex aankan en de router het zelf niet WAN-LAN of LAN-WAN aankan.

Omgekeerd komt ook voor, bijv de Netgear WNR2000 heeft dezelfde routing hardware als de WNR3500, maar waar de WNR35000 ruim 150Mb/s aankan met z'n Gb poorten, wordt de WNR2000 tot zo'n 90Mb/s beperkt door de 100Mb LAN poorten.

Soittakaa Paranoid!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:36
Waarschijnlijk kan je wel direct met de modem verbinding maken wanneer je het MAC adres van de router cloned naar jouw computer, tenminste, dat moest bij Ziggo (coax) en bij Online (adsl) wel. Zo weet je zeker dat jouw router het beperkende ding is.

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-05 15:20
Welke versie van Tomato draai je? Ik geloof dat er een versie van Tomato RAF was die een WAN<->LAN throughput van 80Mbps haalde op de WRT54G/GL.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee