Toon posts:

Geluidskaart naar Dolbi Digital versterker

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een goede versterker (Sony DB930) met ingebouwde Dolby Digital & DTS decoder. Heb laatst een dvd-rom drive gekocht om ook regio-1 DVD's te kunnen spelen. Nu natuurlijk de PC op de versterker aansluiten. Welke geluidskaart is een goede keus?

Hoeft geen 5.1 decoder te bevatten, alleen een digitale uitgang om op mijn versterking ingang (=coax of optisch) aan te sluiten. Bestaan hiervoor ook kant & klare kabeltjes?

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-06 20:00
terratec dmx of dmx-xfire hebben coax uitgang heb je een dvd in je pc? dan kun je ook een realmagic kaart kopen die heeft ook ac3 uitgang

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 21:44

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

sb live 1024 heeft ook gewoon een digitale uitgang. alleen is dit een vreemd stekkertje (zo een die normaal aan je koptelefoon zit).

je kan iig altijd beter voor coax gaan en niet voor optisch. voornamelijk omdat de pc meestal niet naast de versterker staat.

je hoeft in principe niet echt coax kabel te gebruiken. gewoon een draad van een stereo audio kabel doet het ook goed.

ik gebruik zelf een aureal sq2500.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Verwijderd

Topicstarter
Thanx guys,

Heb wel nog even verder zitten zoeken(tuurlijk*D) en kwam tegen dat je op moet passen met storende brom ivm verschil in aarding bij gebruik van een coax cable. (PC geaard, versterker niet)
Is een optische kabel dan geen betere keus? (wel natuurlijk problemen met lengte, want optische kabels zijn vaak erg kort |:( en hoeveel kaarten supporten een optisch out?)