Ik wil binnenkort een computer aanschaffen die HD-video-editing goed moet kunnen trekken. Daarnaast ben ik ook van plan weer eens een nieuwe game te gaan spelen dus ook daarvoor moet hij geschikt zijn. Een aardig 'powerbeest' is dus benodigd, maar het budget is maar zo'n 1000 € (incl 250 voor monitor).
Voorlopig overweeg ik het volgende:
- Intel Core i7 2600k / of misschien toch de 2500k? Heb gelezen dat deze zelfs voor noobs eenvoudig te overclocken zijn naar 4.0ghz + en dat ben ik dan ook van plan
- MSI N560GTX-Ti Hawk / of misschien toch een Radeon 6950 HD? Of toch iets anders?
- 8 GB DDR geheugen op 1600 mhz
- 1 TB HDD op minimaal 7200 rpm
En dan nu de zaken waar ik geen verstand van heb:
- Moederbord... ?
- Voeding ? / Koeling?
- Kast?
Wat raad je me aan? Is die videokaart een goede keuze voor hedendaagse games en editing? Levert de hyperthreading van de i7 veel tijdswinst op t.o.v. de i5 als het gaat om renderen enzo?
Nog andere punten waar ik op moet letten?
Bedankt alvast voor de hulp!
-------------
Bonusvraag:
Hoe is het werken met SSD's? Zou het helpen als ik een kleine SSD drive koop om daar mijn editingsoftware en Windows op te zetten, zodat het sneller draait? En ik las dat SSD's na verloop van tijd steeds slechter werken ofzo... Hoe zit dat precies?
Voorlopig overweeg ik het volgende:
- Intel Core i7 2600k / of misschien toch de 2500k? Heb gelezen dat deze zelfs voor noobs eenvoudig te overclocken zijn naar 4.0ghz + en dat ben ik dan ook van plan
- MSI N560GTX-Ti Hawk / of misschien toch een Radeon 6950 HD? Of toch iets anders?
- 8 GB DDR geheugen op 1600 mhz
- 1 TB HDD op minimaal 7200 rpm
En dan nu de zaken waar ik geen verstand van heb:
- Moederbord... ?
- Voeding ? / Koeling?
- Kast?
Wat raad je me aan? Is die videokaart een goede keuze voor hedendaagse games en editing? Levert de hyperthreading van de i7 veel tijdswinst op t.o.v. de i5 als het gaat om renderen enzo?
Nog andere punten waar ik op moet letten?
Bedankt alvast voor de hulp!
-------------
Bonusvraag:
Hoe is het werken met SSD's? Zou het helpen als ik een kleine SSD drive koop om daar mijn editingsoftware en Windows op te zetten, zodat het sneller draait? En ik las dat SSD's na verloop van tijd steeds slechter werken ofzo... Hoe zit dat precies?