Toon posts:

Twee draadloze routers in één huis probleem!

Pagina: 1
Acties:

• Charie
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-10-2022
Hallo,

Sinds gisteren hebben wij van Ziggo een nieuw modem gekregen, die ook meteen als draadloze router kan werken waardoor een router voortaan eigenlijk overbodig is. Nu hadden wij nog een draadloze router die eerst op de plek van dat nieuwe ziggo ding stond. Maar nu wil ik die oude draadloze router op mijn kamer (aan de andere kant van t huis) voor betere ontvangst.

De situatie:
De modem met draadloos dinges ingebouwd die nieuwe dus (ik noem het maar t Ziggo ding voor de makkelijkheid) staat dus in de huiskamer. Er loopt zo'n kabeltje (Lan/internet kabel of hoe dat ding ook heet) naar de oude draadloze router, die nu dus in mn kamer staat. En die kabel komt dus bij de ingang die 'modem' aangeeft op dat Sitecom ding. Adapter erin etc en zo dus ik dacht we zijn klaar.

Qua LAN verbinding, dus als ik een draad in mn sitecom doe en naar mn laptop doet hij het wel gewoon perfect. Maar zodra ik draadloos verbinding probeer te krijgen met de sitecom (die in mijn kamer staat dus) lukt het gewoon niet ook probleemoplosser geeft niet echt iets aan. Ook via mijn iPhone lukt het niet om er verbinding mee te krijgen, er staat wel een vinkje maar die klapt er om de paar seconden voor een paar seconden af Signaalsterkte is gewoon '5 streepjes'.

Ik kan wel draadloos verbinding maken met dat nieuwe Ziggo ding, alleen de signaalsterke is veel en veel minder.

Mijn vraag als leek hierin is, wat doe ik fout en weet iemand hoe ik het moet oplossen?

Nog een detail: op mn iPhone zie ik de Sitecom van mn kamer nu wel in de lijst van beschikbare draadloze netwerken staan, nog wel het probleem dat er een vinkje staat die soms wegvalt geen verbinding dus..

Alleen op mn laptop staat ie helemaal onderaan met een rood kruis en daarbij staat: 'De instellingen die op deze computer zijn opgeslagen komen niet overeen met de vereisten van het netwerk'

Raar want tot gister was die altijd de hoofdrouter die t wel overal deed en die instellingen staan nog hetzelfde.

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:44
Staat goed beschreven in de FAQ, al eens doorgenomen?

• Charie
Al gelezen ja maar het gaat hier eigenlijk niet om 'twee pure' routers. Maar eentje is zo'n ubee modem met wireless erop wat het eigenlijk een beetje moeilijk zoeken maakt naar al oplossingen op internet.

• wautah91
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:47
je kunt die sitecom (je meld niet welk type) in de zgn brigde mode zetten, zodat het een tweede AP word met dezelfde SSID (uitzendnaam). Kun je doen in de router instellingen

Mijn blog over domoticz, home assistant, Synology en Arduino/ESP8266

• Charie
Het is de WL 153

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Bridge mode is de mooiste optie of eventueel kijken of ze wellicht op tzelfde channel zitten en elkaar in de weg zitten. Check of je IP-uitgeef reeksen overlappen en zijn routes in je oude router nog wel juist en kan de router wel het internet op.

Je moet toch wel iets meer aangeven wat je zelf hebt geprobeerd om geholpen te worden ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Charie
Ik zit nu in de instellingen en dan kan ik kiezen tussen AP Bridge point to point, AP Bridge point to multipont en AP Bridge WDS.

Op dit moment heet het netwerk dus anders maar gaat dat vanzelf weer goed als ik hem op bridge instel? Moet ik ook nog handmatig iets met IP's of poorten doen wanneer ik hem op bridge zet of gaat dat vanzelf/dat hoeft niet?

Sorry voor de onduidelijkheid in mn verhaal

• Charie
Heb zojuist op bridge modus geprobeerd, toen was heel het netwerk opeens weg.

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-12-2022
Charie schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 15:33:
Ik zit nu in de instellingen en dan kan ik kiezen tussen AP Bridge point to point, AP Bridge point to multipont en AP Bridge WDS.
Je zit in de wireless instellingen en dat gaat dus over wireless bridging, wat niet is wat je wil. Je zit immers verbonden via een kabel wat veel beter/sneller is. Je Sitecom heeft geen bridge of AP mode zoals hierboven beschreven, derhalve moet je zijn WAN poort niet gebruiken en zijn "router" functies uitzetten.

[HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point of deze guide hier.

Bij de LAN instellingen van je Sitecom dus DHCP server uit, geef dan de Sitecom een IP dat buiten de DHCP-range van het Ziggo ding zit maar in de IP-range. (Ziggo ding geeft bijvoorbeeld uit van 192.168.1.10-50 geeft Sitecom dan 192.168.1.2 of 192.168.1.100 of zo.) En dan nog kabel in LAN poort van Sitecom en niet WAN, zie de guides.
Wireless mode dan op AP.

[Voor 8% gewijzigd door Nivk op 17-06-2011 16:01. Reden: wireless wan]

• Charie
Ik heb nu de DHCP van Sitecom uit, er gaat een kabel van mn modem ziggo ding naar mn Sitecom van LAN naar LAN.

Hij doet het nog steeds niet maar dat komt misschien door die IP dingen want t ziggo ding staat op 192.168.178.1 (ik zie alleen dat getal staan en geen einde of zo dus range is beetje moeilijk te vinden?)

Heb Sitecom gezet op 192.168.178.9 maarja als die range hoger ligt dan 9 dan klopt het dus al niet meer.

[Voor 15% gewijzigd door Charie op 17-06-2011 18:26]

• Charie
Nu weet ik het helemaal niet meer.. heb alle stappen doornomen heb dat Sitecom ding 192.168.178.244 gegeven terwijl Ziggoding 192.168.178.10 is.
DHCP uit van de sitecom..

Van LAN naar LAN niet in de WAN (de WAN is toch modemingang dinges?) en nog kan ik niet verbinding maken met t draadloze sitecom ding.

[Voor 4% gewijzigd door Charie op 17-06-2011 18:33]

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-12-2022
Maar bedraad via de Sitecom wel? Oude draadloos opgeslagen netwerk moet je dan even nog verwijderen van je laptop en geheel opnieuw verbinding maken.
Dat Ziggoding is overigens wel een volwaardig router (EVW3200)? Kan er niet zoveel over vinden.

• Charie
Bedraad via de sitecom wel ja, maar dat kon ik al voor alle stappen t gaat me erom dat ik verbinding kan maken met t draadloze gedeelte van de sitecom.

Wat is EVW3200?
Edit: Hij is pas een dag oud het is een modem die ook meteen als draadloos netwerk kan dienen. Van Ubee.

[Voor 20% gewijzigd door Charie op 18-06-2011 16:30]

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 31-05 17:34

mace

Sapere Aude

Charie schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 16:29:
Edit: na googlen en zoeken, ja het is een volwaardig EVW3200.. bestaat er ook halfwaardig dan?:P
Nee, maar wel halfbakken. :+

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-05 15:20
En als je de Sitecom nu eens reset en vanaf het begin instelt (reset --> PC op LAN2 van de Sitecom, IP-adres wijzigen in de range van de Ziggo router en DHCP uit --> kabel van Ziggo router in LAN1 op de Sitecom --> IP-adres even vernieuwen (ipconfig /renew) --> surfen naar het IP-adres dat je de Sitecom hebt gegeven --> draadloze verbinding instellen).

Je kan al eens testen of je verbinding kan maken met het (tot dan toe onbeveiligde) netwerk nadat je stap 3 (kabel van Ziggo router in LAN1 op Sitecom) hebt uitgevoerd.

[Voor 4% gewijzigd door Petervanakelyen op 18-06-2011 21:19]

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee