Toon posts:

Opeens geen internet meer

Pagina: 1
Acties:

• Tendency
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-05 21:38
Ik heb altijd probleemloos kunnen internetten, maar sinds vanmorgen heb ik een probleem. Of ik nu zowel via LAN of WLAN probeer te surfen in Firefox, Chrome of Opera het resultaat blijft hetzelfde.

Het probleem:
- Zodra ik naar bijvoorbeeld google.com, nu.nl of wat dan ook ga, krijg ik een witte pagina zonder informatie. Dit in 3 verschillende browsers.
- MSN werkt niet, verbindingsfout
- Virusscanner/Spywarescanner kan niet updaten, verbindingsfout
- Pingen naar buiten mijn netwerk gaat niet, Time-Out

Wat heb ik zelf al gedaan/geprobeerd zonder succes:
- WLAN en LAN drivers verwijderd en opnieuw geinstalleerd
- Volledige (gister avond ge-update) virus-scan en spyware scan gerunt met Comodo Internet Security en Malwarebytes Anti-Malware
- Verschillende browsers geprobeerd
- Via uitvoeren: sfc /scannow laten lopen
- Via commandprompt: ipconfig /flushdns, ipconfig /release *Con*, ipconfig /renew
- Register opgeschoond met CCleaner en Tune Up Utilities 2011
- Op verschillende locaties geprobeerd (school en thuis) via WLAN en LAN

Wat kan ik nog wel:
- Via mijn netwerk op andere PC's bladeren, en bestanden kopieren/plakken

Dus mij lijkt het dat dit probleem zich binnen windows bevind, ergens een beschadigd .DLL misschien?

[Voor 89% gewijzigd door Tendency op 17-06-2011 14:03]

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:11

Standeman

Moderator Wonen & Mobiliteit

Prutser 1e klasse

Tendency schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 13:45:

Dus mij lijkt het dat dit probleem zich binnen windows bevind, ergens een beschadigd .DLL misschien?
Welke DNS servers zijn er geconfigureerd op je machine en hoe ziet je netwerk er verder uit. Het kan ook nog zijn dat je computer geblocked wordt in de router op basis van je mac adres.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• Tendency
Standeman schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 13:51:
[...]

Welke DNS servers zijn er geconfigureerd op je machine en hoe ziet je netwerk er verder uit. Het kan ook nog zijn dat je computer geblocked wordt in de router op basis van je mac adres.
Ik kom net van school af met de laptop, en daar was hetzelfde probleem met zowel WLAN als LAN. De DNS van elke adapter staat ingeschakeld op Automatisch.

• Tendency
Heb zojuist mijn hoofdpost even aangepast, zo kloptie.

• Tendency
Probleem opgelost, sorry voor de spam. Er mag een slotje op!

Probleem:
Mijn TCP/IP Winsock bleek corrupt.

Oplossing:
- Start > Uitvoeren > netsh winsock reset
- Opnieuw opstarten
- Fixed!

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee