Toon posts:

VPN in Ziggo Ubee modem

Pagina: 1
Acties:

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-05 19:12
Hallo,

Sinds een poosje heb ik een binnenkomende VPN verbinding op mijn PC thuis ingesteld zodat ik vanaf mijn laptop, als ik elders ben, een VPNnetje kan leggen naar mijn thuisnetwerk. Werkt op zich prima, maar nu moet mijn PC wel de hele tijd aan staan.

Nu heb ik sinds een paar weken Ziggo AiE Plus, met het nieuwe EVM 3200 modem, en nu zag ik laatst dat daar ook een tabje VPN bij staat. Ik heb daar eens zitten kijken maar de configuratie daarvan is een stuk gecompliceerder dan de wizard van Win 7 :? .

Dus mijn vraag, heeft iemand VPN al werkend op zijn/haar Ubee modem en zo ja hoe dien ik dit te configureren?

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-06 19:41
Je hebt je thuis-PC ingesteld dat ie VPN (PPTP, IPSEC?!) verbindingen aanneemt?
Mocht dat zo zijn dan moet je een portmapping aanmaken in je router / UBEE (als je die niet gebruikt).

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:13

TrailBlazer

Karnemelk FTW

nee hij wil de VPN termineren op het EVM 3200 modem.

• Daffie
Ballebek schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 13:15:
Je hebt je thuis-PC ingesteld dat ie VPN (PPTP, IPSEC?!) verbindingen aanneemt?
Mocht dat zo zijn dan moet je een portmapping aanmaken in je router / UBEE (als je die niet gebruikt).
TrailBlazer schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 13:16:
nee hij wil de VPN termineren op het EVM 3200 modem.
Wat hij zegt. VPN op m'n thuis-PC werkt prima.

[Voor 4% gewijzigd door Daffie op 17-06-2011 13:31]

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-06 19:41
Heb je geen screenshot van die pagina?
(Ik wist niet dat die nieuwe modems/routers dit ondersteunen vandaar mijn eerdere vraag).

[Voor 54% gewijzigd door Uberprutser op 17-06-2011 13:44]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• Daffie
Beetje late reactie, was gisteravond niet thuis.

De eerste config tab is Basic. Als ik daar een nieuwe tunnel maak en IPSec op enable zet, en dan naar het tabje IPsec ga, kom ik er niet echt meer uit.

EDIT: Ik heb op internet van Ubee dit PDF'je gevonden, is niet van dezelfde router maar de config is hetzelfde, dan kunnen jullie ook zien welke opties er zijn in de dropdown menus.

[Voor 29% gewijzigd door Daffie op 18-06-2011 14:38. Reden: linkje]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Daffie
Niemand een idee?
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee