Toon posts:

Codec probleem

Pagina: 1
Acties:

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Nu online
Goed, laat ik bij het begin beginnen. Ik heb al geruime tijd problemen met t afspelen van HD video.
De setup is er prima geschikt voor, daar niet van:

DELL XPS430
Intel Q9550 @ 2,8 GHZ
4 GB OCZ DDR3 RAM
3870X2 1 GB (momenteel draaiend op 11.6)
2x WD Velociraptos 150 GB @ RAID0
1x WD Caviar Black 1TB
1x Samsung fikkert
Creative XFI Extreme Gamer, draaiend op custom PAX drivers

Draaiend op een legale Windows 7 Professional x64 van DELL

Goed, het probleem is pas begonnen vanaf Catalyst 11.1, sindsdien blijft alles behalve AVI vastlopen. Soms speelt ie t filmpje wel af, maar zodra je de speler afsluit (en ik heb meerdere spelers getest, zonder goed resultaat) loopt heel de computer vast en is er een harde reset nodig om weer wat te kunnen doen.
Ik gebruikte voorheen K-Lite Codec Pack Full (meest recent, update m altijd netjes)
Ook heb ik PS3Media Server geinstalleerd gehad, wat altijd prima werkte.

Gister dus de PC opnieuw geinstalleerd vanwege dat gezanik met de video.
Alles netjes geinstalleerd. Codec erbij en proberen maar weer. BAM vastloper.

Vanmorgen dus opnieuw begonnen en nog geen codecs geinstalleerd en ook nog GEEN PS3MS

Dus, mijn vraag is een beetje, ik GOK dat t ergens tussen de codecs en de driver niet goed gaat, kan alleen niet goed vaststellen welke van de 2 tegenwerkt. Alles boven Cat 11.1 geeft vastlopers, Cat 11.1 zelf doet t prima.

Welk (liefst gratis natuurlijk) codec pakket/speler raden jullie aan?

Alvast bedankt

(ik weet overigens niet of ik het in het juiste gedeelte van t forum gezet heb, maar als t verhuist moet worden,dan hoor ik t wel neem ik aan)

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:06

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Welke codec gebruik je? Ik ben zelf niet zo'n voorstander van (K-Lite- e.d.)-codec-packs, en zou je aanraden eerst eens de ffdshow tryouts (http://ffdshow-tryout.sourceforge.net/) te proberen.

Overigens hoort dit natuurlijk niet in SG thuis...

[Voor 16% gewijzigd door Mad Marty op 17-06-2011 12:31]

Rail Away!

• Lampuhkap
  • Nu online
K-Lite Codec Pack Full (meest recent, update m altijd netjes)

Ik wil iig iets wat gewoon ALLES afspeelt, geen ellende veroorzaakt met PS3MS (als ik dat zometeen nog ga installeren) en iig DXVA compatible is :P

[Voor 55% gewijzigd door Lampuhkap op 17-06-2011 12:34]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:06

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Heb je het nu over codecs of containers :?

.avi is (net zoals .mkv, .mov etc) een containerformaat waar verschillende codecs in kunnen zitten. Op moment dat je verschil hebt tussen containers is dat waar je moet kijken en niet naar de codecs.

Omgekeerd: geef even aan welke codecs je bronmateriaal gebruikt. .avi is doorgaans MPEG2, maar kan net zo goed MPEG4 of VC-1 zijn. Omgekeerd kun je MPEG2 streams ook aantreffen in .mkv en zelfs .mp4 containers.

*Als* je een codec-gerelateerd probleem hebt ga je het enkel identificeren als je controleert welke codecs je gebruikt :o

Soittakaa Paranoid!

• Lampuhkap
  • Nu online
Ik gebruik mostly MKV. 1080p of 720p. En gebruikte altijd Media Player Classic Home Cinema (die bij de K-Lite pakketten meegeleverd word)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:06

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wederom, .mkv is geen codec maar een container. Er kan exact hetzelfde codec in zitten als in de .avi's die het wel doen :o

Zoek aub even op welke codecs het betreft...

Soittakaa Paranoid!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Standeman

Moderator Wonen & Mobiliteit

Prutser 1e klasse

codecs lijken me meer een CSA gebeuren dan SG. Tech hoort sowieso niet thuis in General Chat.

*kick* SG >> CSA en serieus-tag verwijderd

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• Lampuhkap
  • Nu online
Ik heb op t moment helemaal NIETS van codecs ofzo geinstalleerd staan :P dus ik kan ook niets testen momenteel :P

Zit daarom ook netjes te wachten tot jullie een goeie aanbieden.
Ik hoor cccp codec voorbij komen,coreAVC?

UPDATE
Net VLC geprobeerd. PS3MS erbij, dat gaat goed tot nu. PSMS heeft nu weer de kuur dat ie sommige MKV's neit wil spelen (voorbeeld: UFC.131.Dos.Santos.VS.Carwin.PPV.720p.HDTV.x264-aAF.mkv)

[Voor 61% gewijzigd door Lampuhkap op 17-06-2011 17:25]

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:06

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Lampuhkap schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 13:04:
[...]
Zit daarom ook netjes te wachten tot jullie een goeie aanbieden.
[...]
Na 2500 posts moet je toch wel weten dat dat niet de bedoeling is, ook omdat je helemaal niet aangeeft welke codecs je gebruikt :/ Ik heb je sowieso al een richting aangegeven, en ook dion_b. Je kan in ieder geval minstens eens onderzoeken welke codecs je nodig hebt (hint 2: http://www.headbands.com/gspot/)

Daarnaast, ik kan me bijna niet voorstellen dat je hierover niks via Google kunt vinden, er is namelijk ontzettend veel informatie hier over te vinden.

[Voor 19% gewijzigd door Mad Marty op 17-06-2011 15:10]

Rail Away!

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee