Goed, laat ik bij het begin beginnen. Ik heb al geruime tijd problemen met t afspelen van HD video.
De setup is er prima geschikt voor, daar niet van:
DELL XPS430
Intel Q9550 @ 2,8 GHZ
4 GB OCZ DDR3 RAM
3870X2 1 GB (momenteel draaiend op 11.6)
2x WD Velociraptos 150 GB @ RAID0
1x WD Caviar Black 1TB
1x Samsung fikkert
Creative XFI Extreme Gamer, draaiend op custom PAX drivers
Draaiend op een legale Windows 7 Professional x64 van DELL
Goed, het probleem is pas begonnen vanaf Catalyst 11.1, sindsdien blijft alles behalve AVI vastlopen. Soms speelt ie t filmpje wel af, maar zodra je de speler afsluit (en ik heb meerdere spelers getest, zonder goed resultaat) loopt heel de computer vast en is er een harde reset nodig om weer wat te kunnen doen.
Ik gebruikte voorheen K-Lite Codec Pack Full (meest recent, update m altijd netjes)
Ook heb ik PS3Media Server geinstalleerd gehad, wat altijd prima werkte.
Gister dus de PC opnieuw geinstalleerd vanwege dat gezanik met de video.
Alles netjes geinstalleerd. Codec erbij en proberen maar weer. BAM vastloper.
Vanmorgen dus opnieuw begonnen en nog geen codecs geinstalleerd en ook nog GEEN PS3MS
Dus, mijn vraag is een beetje, ik GOK dat t ergens tussen de codecs en de driver niet goed gaat, kan alleen niet goed vaststellen welke van de 2 tegenwerkt. Alles boven Cat 11.1 geeft vastlopers, Cat 11.1 zelf doet t prima.
Welk (liefst gratis natuurlijk) codec pakket/speler raden jullie aan?
Alvast bedankt
(ik weet overigens niet of ik het in het juiste gedeelte van t forum gezet heb, maar als t verhuist moet worden,dan hoor ik t wel neem ik aan)
De setup is er prima geschikt voor, daar niet van:
DELL XPS430
Intel Q9550 @ 2,8 GHZ
4 GB OCZ DDR3 RAM
3870X2 1 GB (momenteel draaiend op 11.6)
2x WD Velociraptos 150 GB @ RAID0
1x WD Caviar Black 1TB
1x Samsung fikkert
Creative XFI Extreme Gamer, draaiend op custom PAX drivers
Draaiend op een legale Windows 7 Professional x64 van DELL
Goed, het probleem is pas begonnen vanaf Catalyst 11.1, sindsdien blijft alles behalve AVI vastlopen. Soms speelt ie t filmpje wel af, maar zodra je de speler afsluit (en ik heb meerdere spelers getest, zonder goed resultaat) loopt heel de computer vast en is er een harde reset nodig om weer wat te kunnen doen.
Ik gebruikte voorheen K-Lite Codec Pack Full (meest recent, update m altijd netjes)
Ook heb ik PS3Media Server geinstalleerd gehad, wat altijd prima werkte.
Gister dus de PC opnieuw geinstalleerd vanwege dat gezanik met de video.
Alles netjes geinstalleerd. Codec erbij en proberen maar weer. BAM vastloper.
Vanmorgen dus opnieuw begonnen en nog geen codecs geinstalleerd en ook nog GEEN PS3MS
Dus, mijn vraag is een beetje, ik GOK dat t ergens tussen de codecs en de driver niet goed gaat, kan alleen niet goed vaststellen welke van de 2 tegenwerkt. Alles boven Cat 11.1 geeft vastlopers, Cat 11.1 zelf doet t prima.
Welk (liefst gratis natuurlijk) codec pakket/speler raden jullie aan?
Alvast bedankt
(ik weet overigens niet of ik het in het juiste gedeelte van t forum gezet heb, maar als t verhuist moet worden,dan hoor ik t wel neem ik aan)