Toon posts:

Time Machine back-ups niet te bereiken

Pagina: 1
Acties:

• fr3z
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-12-2022
Hé,

Afgelopen week heb ik in het netwerk een Time Machine opgezet via de Airport Extreme dit door middel van een Lacie Harddisk by Neil Poulton. In het netwerk laat ik er twee Mac's een Time Machine back-up op maken, een iMac '10 en een MBP '10.

Het back-uppen op de MBP gaat netjes naar behoren, elk uur worden nieuwe bestanden veilig gesteld en ik kan ze ook bereiken via Time Machine (Activeer Time Machine). Maar dit geldt helaas niet voor de iMac, het back-uppen zelf gaat prima alleen:
1. Hij doe het alleen handmatig terwijl hij bij Systeemvoorkeuren gewoon op 'Aan' staat, dus zou hij het automatisch moeten doen, netjes elk uur zoals de MBP.
2. Ik kan back-ups op de Time Machine niet bereiken.. Wanneer ik Time Machine open of Activeer vanuit de menubalk krijg ik enkel een finder scherm van vandaag te zien met daar achter alleen maar zwarte rechthoeken. Terwijl als ik de Time Machine benader vanuit Finder dan staan ze er wel.

Hieronder wat screenshots:

Zoals je ziet is er (in dit geval eergister) voor het laatst een back-up gemaakt.

Finder bevestigt dit ook, hier zie je overigens wel duidelijk het probleem dat Time Machine niet automisch back-upt.

Maar hier mijn grootste ergenis, in Time Machine zelf kan ik de back-ups niet zien?

Alle software is up-to-date zowel op de MBP, iMac en Airport Extreme. Op beide Macs draait Snow Leopard.
Ik heb al wat onderzoek gedaan maar ik ben er niet wijzer van geworden, heeft iemand hier een idee waar dit probleem aan kan liggen? Alvast bedankt!

• Bracha25
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10:51
Vraagje aan de experts: de backup die gemaakt is op de MacBook van mijn vrouw, staat op mijn Qnap nas. Nu heeft ze haar MacBook verkocht en een Sony Vaio laptop gekocht. Hoe kan ik nu vanaf mijn iMac haar backup op de nas benaderen? Via de Finder krijg ik alleen de sparsebundle te zien die vanaf de iMac is aangemaakt. Op de nas zelf zie ik haar sparsebundle wel, maar daar is alleen de mogelijkheid om een sparsebundle te deleten. Niet om die te openen. Iemand een idee hoe ik toch bij haar backup kom?

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee