• petersamyn
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-12-2020
Ben een van de eerste gebruikers van de nieuwe BB tablet (playbook), en toestel bevalt me prima! Maar .... alhoewel ik er in ben geslaagd om de BlackBerry Bridge te downloaden en installeren (dat is om mijn Playbook te laten communiceren met mijn BB Bold 9700) kan ik niet alle functionaliteiten gebruiken op mijn playbook. Met name mijn contacts en mijn bestanden (die op mijn smartphone staan) kan ik niet terugvinden op mijn tablet.
Ik heb me rot gezocht naar een helpdesknummer van BB, maar dat heb ik ook niet gevonden.... Vandaar deze oproep....
Peter

• __1337__
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-05 19:45
Dat kon bij de vorige OS versie van de playbook wel, maar met de laatste update is het verkennen van bestanden en contacten er bij mij ook uit gegaan :).

• Frank S
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09:25
Na de laatste update kon ik ook "Bridge Files" niet meer terugvinden. Echter, na een paar restarts en opnieuw pairen van mijn 9700 en mijn PB, was dit er opeens weer wél. Ik heb nu weer alle Bridge Apps beschikbaar: Messages, Bridge Browser, Calendar, BBM, MemoPad, Tasks, Contacts en Bridge Files.

• petersamyn
Dank je wel Frank,
"mijn probleem is complexer ..." ik heb namelijk nog helemaal geen Bridge files gehad op mijn playbook, net zomin als contacts.... dus ik weet niet of dit nou mogelijk is in combinatie met de 9700 bold of niet?
En opnieuw pairen heb ik al tien keer gedaan ... waarbij de laatste keer het meer dan 3 (drie!) uur duurde vooraleer het me lukte ... Dus dat durf ik niet meer te proberen ....

• Frank S
Ik heb ook een 9700 Bold, dus het moet wel kunnen met dat toestel. Welke firmware heb je op de Bold?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• petersamyn
Dit is de info die ik vond op het toestel (met dank aan copy/paste):
BlackBerry® 9700
-smartphone (3G, Wi-Fi)
v5.0.0.586 (Platform voor 5.1.0.146)
3G Bands 1,2,5,6
cryptografie-kernel, versie3.8.5.85
Versie van merk: 1.0.152.483t
Configuratie van Micro Edition: CLDC-1.1
Profiel van Micro Edition: MIDP-2.1
Micro Edition JTWI-versie: 1.0
Micro Edition Media-versie: 1.1
Micro Edition PIM-versie: 1.0
Micro Edition File-versie: 1.0
Micro Edition Bluetooth-versie: 1.1
Micro Edition Location-versie: 1.0.1
Security and Trust Services (APDU) voor Micro Edition-versie: 1.0
WLAN-versie: 2.7.0.78
www.blackberry.com
Copyright © 1997-2010
Research In Motion Limited.
Alle rechten voorbehouden.

Van delen van de browser berust het auteursrecht bij 4thpass.

De RIM- en BlackBerry-families van verwante merken, afbeeldingen en symbolen zijn de exclusieve eigendommen en handelsmerken van Research In Motion Limited. RIM, Research In Motion en BlackBerry zijn gedeponeerd bij het U.S. Patent and Trademark Office en kunnen in andere landen zijn aangevraagd of gedeponeerd.

Deze handheld en/of de bijbehorende software worden beschermd door het auteursrecht, internationale verdragen en diverse octrooien, met inbegrip van een of meer van de volgende octrooien in de V.S.: 6,278,442; 6,271,605; 6,219,694; 6,075,470; 6,073,318; D,445,428; D,433,460; D,416,256. Andere octrooien zijn aangevraagd in de V.S. en andere landen. Ga naar www.rim.com/patents.shtml voor een recent overzicht van toepasselijke octrooien.

Kan je hier wat mee?

Heb ondertussen ook contact gehad met helpdesk van BB Playbook, en het zou een update van software vergen. Deze was gepland voor afgelopen nacht, maar ik heb er nog niets van gemerkt ....

[Voor 5% gewijzigd door petersamyn op 19-06-2011 10:13]

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:23

robertwebbe

Robert Webbe

Bij de bridge kan het zijn dat er 3 iconen niet verschijnen.

Als je Contacten en de Bridge files mist:
> dit is nog een bug in de Nederlandse vertaling. Dit kun je bypassen door je PB even naar Engels te zetten, de bridge verbinding te verbreken (bijvoorbeeld via de app op je BB smartphone), opnieuw te verbinden en dan staan ze er wel. Daarna kun je de taal weer terug zetten naar Nederlands echter het bridge menu blijft met deze bypass wel in het Engels staan. Dit zal vermoedelijk in een toekomstige update opgelost worden.

Als je de BBM mist:
> ga in je BB smartphone naar App World en update BlackBerry Messenger. Na de update toestel de bridge even verbreken en opnieuw verbinden en dan staat BBM er wel bij.

http://www.robertwebbe.nl

• Frank S
Ik heb OS6 (v6.0.0.576) op mijn 9700 en daar werkt Bridge goed mee. Wellicht zinvol om je aan een update te wagen?

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:23

robertwebbe

Robert Webbe

De bridge werkt ook met versie 5.0.

http://www.robertwebbe.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• petersamyn
Dank je wel voor de uitleg Robert ... Had deze ook ontvangen via de helpdesk van BB, en heb alles uiteindelijk vlot gekregen. Twee icoontjes (contacts en Brigde files) staan er na het terugzetten naar NL nog steeds in Engels bij, en alsof ze niet geactiveerd zijn, maar ze zijn het wel... Dat probleem is weer verholpen....
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee