Anoniem: 392187

Topicstarter
Hey

Ik ga binnenkort samenwerken met een bedrijf om reviews te schrijven.
Ik vroeg me af of het mogelijk zou zijn om sponsors te vinden om review producten te verkrijgen.
En om te sponsoren met een nieuwe build voor het bedrijf.

Kunnen jullie mij helpen welke bedrijven ik zou kunnen contacteren en indien mogelijk een link geven naar welke pagina of e-mail ik hiervoor zou moeten gaan.

Alvast bedankt! vriendelijke groeten

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:01
Gewoon elke bedrijf langsbellen waar je reviewproducten van wilt hebben en vragen naar de PR afdeling?

-edit-

Wat ga je trouwens reviewen? Potjes appelmoes en rode kool? Dan moet je bij Hak wezen ;)

[Voor 33% gewijzigd door Keiichi op 17-06-2011 10:16]

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:09

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Je zou natuurlijk kunnen beginnen met de bedrijven aan te schrijven waar jij je reviews op gaat baseren. Dus met hardware van Asus, schrijf je Asus aan. Mochten ze niet meewerken, schrijf een leverancier aan.

Jack of all trades | Screener | Tweakers Gallery | Spotify!
Zoekt nieuwe collega's in omgeving Twente

• Supreme
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:42
Ik denk dat je niet zomaar van alles krijgt, maar eerst een reputatie (in vorm van een portfolio o.i.d.?) moet hebben.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je zult eerst iets moeten hebben om te laten zien. Er zijn talloze mensen die reviews willen schrijven en samples willen hebben, en bedrijven gaan echt niet van alles zomaar weggeven.

Dus kijk eens (heel kritisch) naar wat jij te bieden hebt ten opzichte van de vele techsites en losse reviewers die er inmiddels zijn. Je zult (aantoonbaar) veel views moeten trekken wil het voor een fabrikant interessant zijn om jou iets te geven. De hoeveelheid samples zijn vrij beperkt bij fabrikanten kan ik je uit ervaring vertellen. Dus die gaan als eerste naar sites als tweakers.net, hardware.info, madshrimps, guru3d en vast nog talloze anderen voordat ze die dingen uitsturen naar individuele reviewers.

Contactadressen zul je zelf moeten gaan opzoeken, ik ga ze als reviewer in elk geval niet aan jan en alleman doorgeven gezien ik er zelf genoeg moeite voor heb moeten doen.

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:01
Ik vraag me eigenlijk af, als je gewoon de spullen koopt, benchmarkt, reviewt en doet. En daarna weer verkoopt. Dan kun je toch al redelijk uit de voeten komen?

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:31
Probleem is dan natuurlijk dat je ze niet verschrikkelijk kunt afkraken als een miskoop omdat je dan zelf blijft zitten met de producten. Verder ben ik het eens met de anderen boven mij. Wat maakt JOU interessanter voor de fabrikanten dan de gemiddelde review website?

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:41

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

DIt is geen hardwarevraag. Aangezien het hier gaat om iets dat je commercieel beoogt te doen ga ik dit verplaatsen naar Werk & Inkomen

Move PMG -> WI

Soittakaa Paranoid!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:23
Er zijn ontelbare sites waarvan je gratis producten ontvangt in ruil voor een review.

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
nsa1984 schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 11:16:
Probleem is dan natuurlijk dat je ze niet verschrikkelijk kunt afkraken als een miskoop omdat je dan zelf blijft zitten met de producten...
Sterker nog, alleen het feit dat je ze zelf gekocht hebt maakt dat je er positiever over denkt en schrijft.

Maar zoals al gezegd is, bouw een portfolio/reputatie op en zorg voor publiek.

• HellPunk
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-05 15:35
Je zegt dat je gaat samenwerken met een bedrijf. Geven zij jou dan een welbepaalde opdracht? Dan lijkt het mij dat zij jou ook de hardware leveren. Of mag je over eender wat schrijven?

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

• zaiziks
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-05 15:48

zaiziks

Da da da

Keiichi schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 11:03:
Ik vraag me eigenlijk af, als je gewoon de spullen koopt, benchmarkt, reviewt en doet. En daarna weer verkoopt. Dan kun je toch al redelijk uit de voeten komen?
Die vlieger gaat niet op lijkt me... spullen die jij krijgt om te reviewen (en dan is het wel afhankelijk van wat voor spullen het zijn, helaas wordt dat dan niet gezegd) mag je over het algemeen niet doorverkopen.

La la la la la la la la la

• crizyz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-03 22:49

crizyz

ne.t.weaker

zaiziks schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 13:46:
[...]

Die vlieger gaat niet op lijkt me... spullen die jij krijgt om te reviewen (en dan is het wel afhankelijk van wat voor spullen het zijn, helaas wordt dat dan niet gezegd) mag je over het algemeen niet doorverkopen.
Lees de quote die je zelf aanhaalt, niet krijgen, maar kopen. ;)

Crizyz op Steam

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:40
zaiziks schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 13:46:
[...]

Klopt. Hij zegt ook 'spullen die je zelf koopt'. Er staat niet 'spullen die je krijgt'

Ik sluit me voor de rest aan bij de rest van de genodigden hier. Wat is jouw unique sellingpoint boven die vele andere reviewers. Dus eigenlijk: Waarom moet ik jou geloven? Kennis? ervaring? achtergrond?
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee