• B-ware
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-05 22:12
hallo iedereen,

na verwoede pogingen van een volledige middag, avond en bijna nacht kom ik ten einde raad toch naar hier.
op gebied van iPhones ga ik niet direct naar hulp zoeken en heb dat eigenlijk ook nog nooit nodig gehad, alle problemen tot nu toe heb ik reeds kunnen oplossen.

maar sinds deze week heeft zich iets speciaals voorgedaan:

m'n iPhone 3gs (met nieuwe bootrom) had ik laatst op iOS 4.3.3 gebracht. na verschillende problemen met mijn eerdere jailbreak op 4.0.1 (traag en vaak vastlopen enz...) nu dat ging supervlot, de iPhone was weer snel en deed weer alles wat ik van hem verwachte. tot vorige week toen ik hem uit m'n broekzak viste en hij compleet uitstond, raar dacht ik. even heropstarten: hij kwam niet meer door de boot heen en bleef op het ronddraaiend cirkeltje staan. Jailbreak gecrashed dacht ik. even nieuwe iOS erop, nieuwe Jailbreak en zo weer gefixt. was inderdaad het geval.

tot gisteren, zelfde probleem uit de broekzak gevist met een compleet zwart scherm en totaal niks meer willen doen. het enige wat ik er nog mee kan doen is aan iTunes hangen en daar in m'n DFU modus te zien krijgen dat hij niet wil herstellen (foutcode 1601 => verwijder iTunes en installeer de nieuwste versie van het programma opnieuw) volledig de stappen doorlopen van verwijderen iTunes, dit zelfs in het register gedaan, uiteindelijk niks meer terug te vinden van Apple op heel m'n PC, wel nog mijn muziek apps en dergelijke bewaard, (alle mappen in AppData/Roaming/Apple)

ik heb eerst in iTunes een custom firmware bestand proberen te herstellen, ook een nieuwe iswp gedownloaded, een vorige (4.0.1) vermits ik daar nog de SHSH van had via tyni... niets kon baten, daarna zelfs met verschillende tools geprobeerd de iPhone uit DFU modus te kicken, (tinyumbrella) ook geprobeerd met een RecoveryFix via tinyumbrella, ook nog recoveryfixe's geprobeerd via iBrick en zelfs teneinde raad nog geprobeerd met ReDsnow een nieuwe Jailbreak uit te voeren, (vermits die enkel maar een DFU modus nodig heeft, en een nieuwe firmware schrijft....) maar niets helpt.

na een stuk of 8 uur het internet afschuimen en alle mogelijke dingen geprobeerd te hebben staat er sinds minuut 1 nog steeds geen brandende pixel op mijn scherm....

dus als jullie nog iets weten, let me know !
want ik begin ook langzaam aan al te crashen.... ;)

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:05
Hmm, het scherm doet het niet, maar je kan wel in DFU modus komen? Dan zie je toch altijd even je appeltje in beeld?

Heb je al eens geprobeerd te herstellen naar een non-jailbroken 4.3.3 vanaf een ANDERE pc, zoals bijvoorbeeld een Mac of überhaupt gewoon een andere PC met een recente versie van iTunes?

Wat je ook nog even kan proberen is te herstellen via de 10.5 beta van iTunes, you never know..

• B-ware
ik kan inderdaad in dfu modus komen, want ik hoor hem in windows als apparaat verschijnen en in iTunes in de mobiele apparaatlijst verschijnt hij ook.

ik ga zo dadelijk eens proberen op een andere pc met een nieuwe versie van itunes, misschien dat dat kan baten... :-)

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:28
Zonder verder op te zoeken of de error er wel mee te maken kan hebben, tinyumbrella plaatst info in je hostfile waardoor de apple server niet meer te bereiken is voor activatie / autorisatie om de firmware te herstellen. Check even of deze entry nog in de hostfile staat.

Ook even uitsluiten dat je PC het probleem is, probeer ook eens een andere PC.

Nothing to see here

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-05 14:06

Underworld

+1 Inzichtvol

Volgens mij heb je alles gedaan wat ik ook zou hebben gedaan...ik zeg opsturen via een willekeurige winkel naar Apple.

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

• B-ware
itsme schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 14:16:
Zonder verder op te zoeken of de error er wel mee te maken kan hebben, tinyumbrella plaatst info in je hostfile waardoor de apple server niet meer te bereiken is voor activatie / autorisatie om de firmware te herstellen. Check even of deze entry nog in de hostfile staat.

Ook even uitsluiten dat je PC het probleem is, probeer ook eens een andere PC.
het probleem is zeker niet dat hij de autorisatieserver van apple niet kan bereiken. dit is een andere error. probleem is dat hij een error weergeeft die technisch gezien niet mogelijk is, ik zit al op de laatste versie van itunes, en toch blijft hij zeggen dat ik eigenlijk zou moeten updaten naar een nieuwe versie...!?

ondertussen heb ik ook al geprobeerd op een andere PC, maar daar heeft het ook niet mogen baten, morgen ga ik terug naar de apple store en mogen ze het zelf oplossen....

ik kan niet blijven oplossingen uit m'n duim zuigen :9

• ChrisW
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Paar weken terug hetzelfde gehad met mijn 3GS.
Uiteindelijk naar de Hi store gegaan en ter reparatie ingeleverd.
Gister kon ik hem ophalen en hebben ze me gewoon een nieuwe 3GS gegeven...
Ik had geen verzekering afgesloten maar viel na 1,5 jaar gewoon nog onder garantie.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee