Toon posts:

vreemd probleem ziggo ubee modem

Pagina: 1
Acties:

• robj28
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-05 17:28
We hebben recent van ziggo een nieuw ubee modem gehad. Echter als ik nu met de gewone pc verbinding word gemaakt via wifi kan er op de laptop helemaal geen een website meer ge openend worden naar reset van de laptop werkt alles wel weer.

Weet iemand misschien waardoor dit zou kunnen komen?

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-05 22:28
Ik zou beginnen met de WLAN driver te updaten. (Intel WLAN chipje neem ik aan).

(PS: Misschien moet je iets aan je zinsbouw doen, want dit leest echt voor geen meter)

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

• robj28
Biersteker schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 22:20:
Ik zou beginnen met de WLAN driver te updaten. (Intel WLAN chipje neem ik aan).

(PS: Misschien moet je iets aan je zinsbouw doen, want dit leest echt voor geen meter)
Nee het is beiden een atheros kaart zo ver ik weet. Het zijn beiden amd pc's.
Maar het lijkt me sterk dat het daar aan ligt want het heeft eerst wel goed gewerkt.

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:12
Wat bedoel je precies met het reset van de laptop? Is dat het knopje ingedrukt houden tot'ie uit is, en dan weer opstarten, of gewoon opnieuw opstarten?

• DaSt1986
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-05 20:48
Ik zou drivers op zowel PC als op de laptop even updaten, dat helpt vaak problemen uit de wereld. Verder uiteraard zorgen dat beide PC's adware/spyware vrij zijn, maar dat is een no-brainer.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ubee is alleen een modem, en dus bijzonder irrelevant voor het wireless-gedeelte wat plotseling niet meer blijkt te werken. Welke wireless router heb je erachter hangen, en heb je die al eens opnieuw kennis laten maken met je modem?

https://oneerlijkewoz.nl
I have these thoughts / so often I ought / to replace that slot / with what I once bought / 'cause somebody stole my car radio / and now I just sit in silence

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:14

lier

MikroTik nerd

Post eens een IPCONFIG /ALL, ik vermoed dat je (zoals hierboven ook al gevraagd wordt) geen router maar een AccessPoint hebt.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:12
CodeCaster schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 10:18:
Ubee is alleen een modem, en dus bijzonder irrelevant voor het wireless-gedeelte wat plotseling niet meer blijkt te werken. Welke wireless router heb je erachter hangen, en heb je die al eens opnieuw kennis laten maken met je modem?
TS heeft het in zijn eerste post over "We hebben recent van ziggo een nieuw ubee modem gehad". Dat modem heeft wel een ingebouwde router en dus WiFi.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:23
Vorige maand had je dit nog kunnen zeggen. Tegenwoordig deelt ziggo volledige modem/router combinaties uit.
Die dingen hebben 4 gigabit poorten, en wireless-n.

robj28, heb je verder aan het netwerk nog wat veranderd? Heb je je oude router verwijderd, of hangt die er nog tussen? Heb je de wireless instellingen al eens veranderd (wpa/wpa2 tkip/aes)? Wat heb je geprobeerd om het probleem op te lossen?

[Voor 38% gewijzigd door job op 17-06-2011 10:43]

Anoniem: 393995

Het nieuwe WiFi modem? Zo ja icm Ateros bekende problemen. Wss ook Vista?
Oplossing: Drivers netwerkkaart updaten @ ateros.cz

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

@Daffie, job: bedankt, weer wat geleerd. :)

I have these thoughts / so often I ought / to replace that slot / with what I once bought / 'cause somebody stole my car radio / and now I just sit in silence

• robj28
Sory voor de late reactie.

Maar het is inderdaad ubee modem met ingebouwde WIFI.
Ik heb er geen router of wat dan ook tussen hangen.

Drivers zijn geupdate.
Website's open en zo is nu geen probleem.
Maar als ik iets download dan gaat eerst 5-10 seconden 2000 kb's en dan stort het in. En blijft het tussen 0 en 1500 springen. Met of zonder virus scanner maakt niet uit. En van usenet downloaden is helemaal een ramp snelheid strot binnen een paar seconden naar 300-400 kb terwijl Terwijl ik bij mijn abbo 40 Mbit hoort te hebben met het oude motarola modem met losse router had ik nergens last van haalde daar makkelijk 2500-3000 kb's mee. Als ik met het usenet 2 conectie's maakt dan lijkt het wel goed te gaan maar de download snelheid is dan nog maar 700 kb's ik heb een usenet abbo van 50 Mbit. Bij meer verbindingen dan 2 gaat het fout terwijl ik er 20 kan gebruiken. Er is dan ook op geen een pc een website meer te openen. Ook heb ik firewall en zo in de router uitgezet maar dit maakt ook niet uit. Ik heb usenet ook met en zonder SSL geporteerd. en ook andere usenetprogrma's.

Dus naar veel klooien laptop geprobeerd van iemand anders met een intel WIFI kaart een keer raden precies het zelfde.

Wat ook raar is is als ik in de kamer sta waar het modem staat kan ik geen verbinding maken met mijn android telefoon. Ga ik naar zolder dan doet hij het wel. Volgens mij deugt het modem gewoon niet.

Door pc als DMZ in te stelen werkt ook niet.

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14:05

allure

Titaan fase 2/3

Ik dacht ergens iets gelezen te hebben over de QOS functie van de UBEE?
Zit deze er daadwerkelijk in? Zoja, zet deze eens uit?

• robj28
Als deze er in zit dan is deze niet uit te zetten,
Ik kan de optie nergens vinden.

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:38

sapphire

Die-hard pruts0r

Hmmm handig topic, schoonfamilie heeft ook ongeveer hetzelfde probleem met het Ziggo Ubee modem.
PC op kabel gaat prima maar laptops met wireless klappen er continue uit (Atheros en Intel kaarten).

Gabriël ITX

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:04
Ik heb een soort gelijk probleem, soms besluit mijn ubee router/modem dat ik geen websites mag openen. Internet zelf werkt gewoon door (bittorrent/games) maar webpagina's openen niet. Meestal houd het een paar minuten aan en daarna werkt het weer.
Ik heb soms avonden dat het om de paar minuten weer uitvalt, zonder dat er een duidelijke oorzaak is heel apart.

• robj28
Ik las net iets over dat de QOS er wel inzit en waarschijnlijk bij veel threats er uit klapt.
Ook zou de ubee een kleine nat tabel hebben.
Ook zou de frimware nog steets niet goed zijn ondaks de vele updates.

Maar ik begin in middels te denken dat de hardware van de ubee niet deugt.

@Sjaakwortel ubee hier doet dat ook games doen het idd wel.

[Voor 9% gewijzigd door robj28 op 22-07-2011 23:54]

• WoC
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Aangedragen oplossingen in het grote Ziggo topic voor eruit klappende verbindingen en dergelijke:
  • bij Atheros WiFi kaarten -> update je drivers via atheros.cz
  • schakel de firewall uit in je router, geeft te veel belasting bij bijvoorbeeld torrents. De NAT blijft functioneren en dat is standaard veilig genoeg
  • schakel IP Flood detection uit in de router
Mocht je er van blijven balen en functioneerde je eigen oude router beter? Bel met de Ziggo helpdesk en vraag of ze de router/modem in bridge zetten. De Ubee functioneert dan als modem-only (alleen poort 1 functioneert dan nog) en je kunt zonder problemen weer je eigen router gebruiken.

[Voor 27% gewijzigd door WoC op 23-07-2011 00:03. Reden: aanvulling]

• robj28
WoC schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 00:01:
Aangedragen oplossingen in het grote Ziggo topic voor eruit klappende verbindingen en dergelijke:
  • bij Atheros WiFi kaarten -> update je drivers via atheros.cz
  • schakel de firewall uit in je router, geeft te veel belasting bij bijvoorbeeld torrents. De NAT blijft functioneren en dat is standaard veilig genoeg
  • schakel IP Flood detection uit in de router
Mocht je er van blijven balen en functioneerde je eigen oude router beter? Bel met de Ziggo helpdesk en vraag of ze de router/modem in bridge zetten. De Ubee functioneert dan als modem-only (alleen poort 1 functioneert dan nog) en je kunt zonder problemen weer je eigen router gebruiken.
Ik heb helaas de laaste driver versie voor mijn kaart al.

• WoC
  • Niet online
Blijven er nog 2 andere eenvoudig in te stellen opties over. Heb je dat al geprobeerd?

• robj28
WoC schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 00:12:
Blijven er nog 2 andere eenvoudig in te stellen opties over. Heb je dat al geprobeerd?
Ja.
Maar zie nu dat er een nieuwe update van atheros.is. dus ga ik die eerst proberen nu.

• WoC
  • Niet online
Juist. En je had de laatste driver al... Je bent niet echt duidelijk...
Succes ermee!

• robj28
Die driver is dus niet te installeren.

Ik had pas geleden de driver geupdate.
Nu was er een nieuwe.
Maar die is niet digitaal onder rekent en ook niet te instaleren.

[Voor 63% gewijzigd door robj28 op 23-07-2011 00:21]

• Rainesh
  • Laatst online: 22:16
Dit is een bekend probleem.

Log in op de Ubee door 192.168.178.1 in te tikken in je browser, vervolgens gebruik je Ziggo en draadloos als username en password.

Ga dan naar geavanceerde instellingen, daarna naar firewall en vink IP Flood detection uit, daarna apply. Herstart je modem ook voor de zekerheid. Hiermee zou je download problemen opgelost moeten zijn en ook je connectie problemen.

edit:

zie nu pas dat dit al aangeraden is door een medetweaker :9

[Voor 8% gewijzigd door Rainesh op 23-07-2011 00:30]

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• robj28
Rainesh schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 00:29:
Dit is een bekend probleem.

Log in op de Ubee door 192.168.178.1 in te tikken in je browser, vervolgens gebruik je Ziggo en draadloos als username en password.

Ga dan naar geavanceerde instellingen, daarna naar firewall en vink IP Flood detection uit, daarna apply. Herstart je modem ook voor de zekerheid. Hiermee zou je download problemen opgelost moeten zijn en ook je connectie problemen.

edit:

zie nu pas dat dit al aangeraden is door een medetweaker :9
Dit heb ik al gedaan.
Alleen nu kan ik met de pc (Ook draadloos) niet meer verbinden :( met de ubee naar poging tot het upgraden van de driver.
Zit nu op de laptop.

Om een of andere reden kan ik wel versie 8 installeren maar niet versie 9 van de drivers.
Terwijl mijn kaart er bij versie 9 gewoon bij staat.
AR5005GS

[Voor 9% gewijzigd door robj28 op 23-07-2011 00:47]

• Rainesh
  • Laatst online: 22:16
hmm dan zou het zelfs mogelijk zijn dat je ubee kapot is? Dat kan ook..gewoon een nieuwe vragen bij ziggo en zeggen dat je wireless het niet goed doet.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• robj28
Het is nu toch gelukt om driver versie 9 van de atheros te installeren.
Ik ga nu testen wat hij doet.
Om een af andere reden herkend Windows 7 64 bit het certificaat niet.

Edit.
Nieuwe driver helpt niet.

[Voor 9% gewijzigd door robj28 op 23-07-2011 01:07]

• robj28
Ik kan nu downloaden en internet tegelijk gebruiken.
Alleen naar een paar minuten strot de snel heid helemaal in naar 1 kb's

• WoC
  • Niet online
Als je de driver hebt vervangen en de firewall hebt uitgezet en de IP Flood Detection hebt uitgezet, bekijk dan eens de berichten hier. Er zijn meer mensen waarbij de snelheid inzakt, alhoewel het daar vaak pas na een paar dagen gebeurt.

• robj28
Vandaag een ander wifi kaart gehaalt. En negens geen last meer van. Ik denk dat de ubee niet goed over weg kan met Atheros kaarten.

Wat wel op valt is de singal strengt van de ubee deze wisselt heel veel.

[Voor 22% gewijzigd door robj28 op 23-07-2011 12:59]

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:04
is het uitschakelen van de firewall niet gevaarlijk ??

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Een firewall, althans, een die standaard enkel inkomende verbindingen blokkeert en wellicht denial of service-aanvallen kan tegenhouden, heeft bijzonder weinig nut als je al achter NAT zit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• robj28
Laat maat het is gelukt.

[Voor 70% gewijzigd door robj28 op 24-07-2011 13:47]

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:00
Bedankt voor het melden wát er aan de hand was. Hebben tenminste meer mensen er iets aan d:)b

Nickname does not reflect reality

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee