Onlangs een nieuwe server geinstalleerd , deze is nu volop in gebruik zonder problemen. Alleen het volgende verschijnt tijdens het openen van outlook (zie screenshot)
Om tijdelijk dit uit te schakelen heb ik het volgende scriptje uitgevoerd , zodat de gebruikers kunnen werken zonder de melding.
Windows Registry Editor Version 5.00
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\12.0\Outlook\AutoDiscover]
"ExcludeScpLookup"=dword:00000001
"ExcludeHttpRedirect"=dword:00000001
"ExcludeHttpsAutoDiscoverDomain"=dword:00000001
"ExcludeHttpsRootDomain"=dword:00000001
"PreferLocalXML"=dword:00000001
"ExcludeSrvRecord"=dword:00000001
Maar toch wil ik graag autodiscover gaan gebruiken , heb er helaas totaal geen ervaring mee. Wat ik begrijp uit de melding is dat het tijdens dingen kunnen zijn.
1. verkeerd certificaat
2. verkeerd vooraf gedefineerde url
Om de verkeerde vooraf gedefineerd url uit te sluiten heb ik het volgende commando uitgevoerd
GET-ClientAccessServer |fl (zie screenshot voor resultaat)
Van wat ik zo zie lijkt alles goed te staan , maar toch pakt autodiscover het certificaat van de hoster.
Ligt het dan toch aan het certificaat? Zo ja , moet er dan een Unified Communications certificate worden aangeschaft?
Diverse white papers doorgenomen , diverse commands voorbij zien komen maar durf deze niet toe passen ivm sbs wizards enz. Bang dat ik iets om zeep help , aangezien SBS daar aardig gevoelig voor is zodra je buiten de wizards om werkt.
Er word gebruik gemaakt van een self-issued certificate. Alle wizards zijn doorlopen in SBS (setting up internet adres enz) Er is een A-record aangemaakt voor remote.domeinnaam.nl.
Om tijdelijk dit uit te schakelen heb ik het volgende scriptje uitgevoerd , zodat de gebruikers kunnen werken zonder de melding.
Windows Registry Editor Version 5.00
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\12.0\Outlook\AutoDiscover]
"ExcludeScpLookup"=dword:00000001
"ExcludeHttpRedirect"=dword:00000001
"ExcludeHttpsAutoDiscoverDomain"=dword:00000001
"ExcludeHttpsRootDomain"=dword:00000001
"PreferLocalXML"=dword:00000001
"ExcludeSrvRecord"=dword:00000001
Maar toch wil ik graag autodiscover gaan gebruiken , heb er helaas totaal geen ervaring mee. Wat ik begrijp uit de melding is dat het tijdens dingen kunnen zijn.
1. verkeerd certificaat
2. verkeerd vooraf gedefineerde url
Om de verkeerde vooraf gedefineerd url uit te sluiten heb ik het volgende commando uitgevoerd
GET-ClientAccessServer |fl (zie screenshot voor resultaat)
Van wat ik zo zie lijkt alles goed te staan , maar toch pakt autodiscover het certificaat van de hoster.
Ligt het dan toch aan het certificaat? Zo ja , moet er dan een Unified Communications certificate worden aangeschaft?
Diverse white papers doorgenomen , diverse commands voorbij zien komen maar durf deze niet toe passen ivm sbs wizards enz. Bang dat ik iets om zeep help , aangezien SBS daar aardig gevoelig voor is zodra je buiten de wizards om werkt.
Er word gebruik gemaakt van een self-issued certificate. Alle wizards zijn doorlopen in SBS (setting up internet adres enz) Er is een A-record aangemaakt voor remote.domeinnaam.nl.
[Voor 5% gewijzigd door marc181982 op 16-06-2011 22:10]