Toon posts:

Ik wil graag 2 routers aan 1 modem hangen

Pagina: 1
Acties:

• Bielie993
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-05 13:44
Ik wil graag 2 routers aan 1 modem hangen.

Alles is 1000mbit. Mocht iemand het willen weten.

Ik heb dus het volgende opgezet:

1 modem vervolgens 1 switch vervolgens 2 routers vervolgens aan beide routers hangt 1 pc/laptop

Op beide PC's kan ik de router benaderen. Op 1 heb ik maar internet.

Ik ben dus in de GUI van de routers gegaan en ben bij de WAN kant gaan kijken. Bij router1 had deze een IP bij Router2 niet.

Voordat ik mijn 2e router ging kopen heb ik eerst gekeken of ik een ander IP adres van mijn modem kreeg als ik in plek van een router een laptop er aan hing. Dit was het geval. Ik kreeg een heel ander IP adres.

Waar kan dit aan liggen? Is het mogelijk?

Ik hoorde ook iets over MAC adressen? Het zijn exact precies dezelfde routers.

Het is een all in one netwerk van ziggo. Van 100mbit
Het zijn Sitecom Gigabit 300n routers

Updates:

Ik heb blijkbaar 2 IP's tot mijn beschikking want ik krijg op de ene router 92.23.12.24 en op de andere 82.24.213.123 (Dit is de laptop, op de router werkt het dus niet!). Dit zijn natuurlijk fictieve(ik ga niet posten wat ze wel zijn) adressen. Alleen de eerste getallen zijn hetzelfde.

Ik wil 2 routers omdat mijn vader een netwerk wil dat geen porten open heeft staan. En ik heb er erg veel open staan omdat ik een gameserver/webserver/ftpserver en allerlei porten voor gaming etc geforward/open moet hebben staan.
Hoe heb ik dit opgelost?

[Voor 25% gewijzigd door Bielie993 op 17-06-2011 13:18]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Zolang je modem maar 1 ip uitdeelt gaat het niet werken

Waarom 2 routers, wat probeer je te bereiken? leg dat even uit en dan kunnen we je mischien ook beter helpen

Iperf

• cassie113
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 24-04 19:47
kun je ze niet achterelkaar hangen?? anders is het niet mogelijk tenzij je 2 ip's ter beschiking hebt/koopt

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-04 22:00
Waarom zou je uberhaupt twee routers in je netwerk willen?

edit:
Een switch achter een modem hangen. En dan? Waarom denk je dat beide routers het WAN IP adres van het modem overnemen. Er kan maar een apparaat het WAN IP adres hebben.

Kortom, vertel ons wat je wilt bereiken en ik geef je de oplossing met 1 router.

[Voor 69% gewijzigd door Sosabowski op 16-06-2011 21:34]

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• Bielie993
lees update

Anoniem: 353372

UPC all in one van Ziggo?

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Het is een UPC all in one netwerk van ziggo ?

lol spuit eleven

volgens mij invalideert het oude ip adres op router 1 gelijk wanneer router 2 er 1 opvraagd

[Voor 60% gewijzigd door Fish op 16-06-2011 21:38]

Iperf

• Bielie993
Foutje :) Updated

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Misschien je pa gewoon beter voorlichten over netwerken? Immers als er poorten naar jou pc open staan betekent het niet meteen dat zijn pc kwetsbaar is. Dit is een slechte oplossing verzinnen voor een probleem dat eigenlijk niet aanwezig is.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Bielie993
Tsurany schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 21:38:
Misschien je pa gewoon beter voorlichten over netwerken? Immers als er poorten naar jou pc open staan betekent het niet meteen dat zijn pc kwetsbaar is. Dit is een slechte oplossing verzinnen voor een probleem dat eigenlijk niet aanwezig is.
Ik snap je idee maar dit gaat niet lukken. Ik wil het proberen zo op te lossen.

• KopenMetBitcoin
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-05 11:50
Meestal zal je provider maar 1 Internet IP per aansluiting toelaten. Bij het aansluiten van twee routers via een switch op 1 (kabel)modem die bridged, krijg je vaak wel tijdelijk meerdere IP's. Echter, 1 IP zal dan na 50% van z'n DHCP lease time niet meer bruikbaar zijn.. Dit is een security "feature".

De meeste zakelijke ISP's ondersteunen wel meerdere IP's. Maar bij vrijwel alle Huis-tuin-en-keuken aansluitingen gaat dit dus niet werken.

Een andere optie is om router 2 achter router 1 te plaatsen. Dan heb je wel een dubbele NAT translatie maar dat is doorgaans geen probleem. Zet je pa dan achter router 2. Dan is hij net zo veilig als dat hij direct aan het internet zou hangen.

Kopen met Bitcoin

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Je kan ze gewoon achter elkaar zetten in jouw geval

modem naar "jouw" router. en op jouw router sluit je weer je vaders router aan.

moden -> [wan | router1 | lan1.1 ] -----jouw netwerk----- [wan | router2 |lan2] --- Papa netwerk

dan geniet je pa van "dubbele" bescherming van buitenaf en problemen met dubbele poortmaps zijn er niet want je pa wil ze niet

het word zeker _niet_ onveiliger voor je pa wanneer die achter jouw router plaatst. eerder veiliger.

[Voor 12% gewijzigd door Fish op 16-06-2011 21:45]

Iperf

• Bielie993
Kijk dit is informatie waar ik wat aan heb! Dit ga ik zeker doen! Heel erg bedankt allemaal!

• Sosabowski
Ik wil 2 routers omdat mijn vader een netwerk wil dat geen porten open heeft staan. En ik heb er erg veel open staan omdat ik een gameserver/webserver/ftpserver en allerlei porten voor gaming etc geforward/open moet hebben staan.
Als je een consumenten lijntje hebt heb je 1 ip adres. Op geen enkele manier ga jij met twee routers dit oplossen.

Je zoekt een niet bestaande technische oplossing voor een communicatie probleem.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:00
Heerlijk, mensen die denken dat ze meerdere IP's hebben, ookal zijn dat interne IP adressen.

80D | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED

uiteindelijk staan die poorten alsnog open

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Anoniem: 353372 schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 21:48:
uiteindelijk staan die poorten alsnog open
leg uit .. als je ze niet openzet waarom staan ze volgens jou dan open ?
Sosabowski schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 21:46:
[...]

Als je een consumenten lijntje hebt heb je 1 ip adres. Op geen enkele manier ga jij met twee routers dit oplossen.

Je zoekt een niet bestaande technische oplossing voor een communicatie probleem.
nog een ongefundeerde rant. mijn oplossing is bijv een oplossing met 2 routers. 1 die je normaal niet zoekt. maar in deze situatie perfect werkt

[Voor 53% gewijzigd door Fish op 16-06-2011 21:59]

Iperf

Op het moment dat de server's op zijn systeem gaan draaien openen ze zo wie zo de poorten op de Ubee. Het werkt wel! :P overigens zou ik de 2de router een ander netwerk segment geven aan de LAN kant.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

upnp bedoel je gok ik zo. dat kan uit natuurlijk

(vanuit pa's netwerk)
Zelfs als upnp wel aanstaat en gebruikt wordt dan gaan de poorten op router 2 open. maar er is geen verkeer wat van router 1 naar router 2 op die speciefieke poort zal wijzen. tenzij je dat met opzet opengooit in router 1

Iperf

• Sosabowski
fish schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 21:55:
nog een ongefundeerde rant. mijn oplossing is bijv een oplossing met 2 routers. 1 die je normaal niet zoekt. maar in deze situatie perfect werkt
Hoezo? Je snap zelf toch ook wel dat als de eis is "geen poorten open" dat een tweede apparaat toevoegen en daar de poorten van openzetten niet met elkaar strookt?

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Sosabowski schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 22:11:
[...]

Hoezo? Je snap zelf toch ook wel dat als de eis is "geen poorten open" dat een tweede apparaat toevoegen en daar de poorten van openzetten niet met elkaar strookt?
Geen poorten open naar pa's netwerk. ja.
Het maakt toch geen dan ruk uit waar je pa's router op aansluit. (zolang je maar naar internet kunt routen) in dit geval op router 1 omdat we nou eenmaal een gebrek aan publieke ip adressen hebben

[Voor 4% gewijzigd door Fish op 16-06-2011 22:15]

Iperf

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:43
Wat je in jouw geval het beste kunt doen is je modem als "bridge" instellen, en daar een IPS systeem (Astaro, PFSense, beiden gratis voor thuisgebruik) achter hangen. Die dient ook meteen als router. Het idee is dat je er 3 netwerkkaartjes in stopt (eentje naar je modem), eentje om een privenetwerk voor jou te maken, en eentje voor het privenetwerk voor je vader. Door middel van regels kan je nog wel bepaald verkeer tussen jou en je vader toestaan.

Mocht je de bestaande netwerkinfrastructuur willen behouden, kun je misschien hetzelfde idee toepassen, maar dan met maar 1 router en switches die VLANs ondersteunen.

I'm a photographer, not a terrorist

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Bielie993 schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 21:46:
Kijk dit is informatie waar ik wat aan heb! Dit ga ik zeker doen! Heel erg bedankt allemaal!
Dat kan je doen maar gaat je nog veel gezeur opleveren. Zet een software firewall op je pa z'n pc en het is klaar.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-05 22:28
Misschien dat ik hier te makkelijk tegen aan kijk, maar ik zou het zo doen:
Modem -> Router 1 (Dit word je pa's router) -> Router 2. En dan het IP van router 2 in router 1 in de DMZ gooien. Dan moet alles werken, en geen gelazer geven.

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

• Tarilo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-05 19:05
Natuurlijk blijft dit een beetje een rare oplossing. Ik snap niet waarom het niet mogelijk is om uit te leggen dat een openstaande poort altijd gekoppeld wordt aan een IP-adres. De pc van je pa zal dus nooit onbeschermd zijn op die poorten. Daarnaast draait er ook nog een firewall op die pc mag ik hopen. Zolang die geen poorten open zet kan er op de router nog zoveel open staan, er gaat dan echt niks doorkomen.

Natuurlijk is dit geen oplossing, ik noem dit symptoom bestrijding. Je pa is weliswaar gerustgesteld en zijn pc is 'veilig', maar het lijkt mij nog steeds verre van ideaal.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Biersteker schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 22:18:
Misschien dat ik hier te makkelijk tegen aan kijk, maar ik zou het zo doen:
Modem -> Router 1 (Dit word je pa's router) -> Router 2. En dan het IP van router 2 in router 1 in de DMZ gooien. Dan moet alles werken, en geen gelazer geven.
nee juist niet in de dmz

Dan krijgt die router 2 alle rotzooi voor zijn kiezen die normaal geblokkeerd zou moeten worden.
ok het zou in theorie geen kwaad moeten kunnen. maar tamelijk onnodig, helemaal gezien de eisen van zijn vader
7laurens7 schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 22:18:
Natuurlijk blijft dit een beetje een rare oplossing. Ik snap niet waarom het niet mogelijk is om uit te leggen dat een openstaande poort altijd gekoppeld wordt aan een IP-adres. De pc van je pa zal dus nooit onbeschermd zijn op die poorten. Daarnaast draait er ook nog een firewall op die pc mag ik hopen. Zolang die geen poorten open zet kan er op de router nog zoveel open staan, er gaat dan echt niks doorkomen.

Natuurlijk is dit geen oplossing, ik noem dit symptoom bestrijding. Je pa is weliswaar gerustgesteld en zijn pc is 'veilig', maar het lijkt mij nog steeds verre van ideaal.
Ik zou graag zien dat je dan met een (betere) oplossing komt ipv zeggen dat het een rare oplossing is

[Voor 132% gewijzigd door Fish op 16-06-2011 22:23]

Iperf

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

fish schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 21:55:
leg uit .. als je ze niet openzet waarom staan ze volgens jou dan open?
De ISP moet het verkeer over die poorten toch ook gewoon doorlaten, anders kan je niet eens internetten en noem het maar op. :)

@TS:
Overigens snap ik ook niet wáárom het netwerk van pa gescheiden moet zijn. Omdat de poorten dan dicht moeten zijn?

1) Je pa kan dan helemaal niets op het netwerk, als je álle poorten sluit
2) De poorten zijn geforward naar jou, je pa kan daar dan dus nooit last van krijgen (wat Tsurany dus ook zegt)

Wellicht is het daarom verstandiger om de situatie uit te leggen hoe die nu is en hoe de gewenste situatie is.
Wat voor verbinding(en) zijn er bijvoorbeeld naar het internet?

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

aha we gaan mierenneuken

Goed we (iig ik) bedoelen, de poorten op de router van buitenaf gesloten houden voor inkomend verkeer zonder bestemming geregistreerd in de nat tabel van de router.

verwar me niet met de ts btw

[Voor 13% gewijzigd door Fish op 16-06-2011 22:27]

Iperf

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

fish schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 22:25:
Goed we (iig ik) bedoelen, de poorten op de router van buitenaf gesloten houden voor inkomend verkeer zonder bestemming geregistreerd in de nat tabel van de router.
Wat dan een timeout oplevert.
verwar me niet met de ts btw
Doe ik ook niet, zie de tweede alinea, die met @TS: begint. :)

[Voor 8% gewijzigd door CH4OS op 16-06-2011 22:29]

• Marcks
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17:05
7laurens7 schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 22:18:
Zelfs al draait er geen firewall en staan er allerlei poorten open op de router, dan komen die pakketjes alsnog niet bij vaders pc terecht, maar bij jouw server. Dat is immers wat port forwarding doet. Het beveiligingsrisico is daarbij niet anders dan wanneer je buurman een poort open zet. Sterker nog, als je de door fish gesuggereerde opstelling gebruikt, is de situatie voor je vader equivalent aan een router die potdicht zit en een buurman die een webserver draait.

Ik veronschuldig mij bij voorbaat voor het bovenstaande.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

CptChaos schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 22:27:
[...]
Wat dan een timeout oplevert.
[...]
Doe ik ook niet, zie de tweede alinea, die met @TS: begint. :)
ah ik zie het
toch vind ik dat de ts het duidelijk uitlegd
omdat mijn vader een netwerk wil dat geen porten open heeft staan
Je snapt dat zijn pa geen los netwerk wil maar ook in staat wil zijn om internet te kunnen gebruiken wanner hij dat wenst
Precies !

[Voor 27% gewijzigd door Fish op 16-06-2011 22:33]

Iperf

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

fish schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 22:30:
toch vind ik dat de ts het duidelijk uitlegd
De wens is duidelijk, maar is voor jou duidelijk dan, hoe de huidige situatie is, als je kijkt naar de IP-adressen, wat externe IP's lijken te zijn? Ervan uitgaande dat de TS dus twee externe IP-adressen heeft, waarom dan moeilijk doen met een (waarschijnlijk) simpele modem die dan (schijnbaar) maar 1 WAN poort heeft? :) Koop dan gewoon een andere die wel op twee verbindingen kan (en dus duurdere) of een extra modem, dan heb je twee totaal fysiek gescheiden netwerken, veel sneller, simpeler en effectiever.

[Voor 9% gewijzigd door CH4OS op 16-06-2011 22:39]

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ik heb ook ergens gezegd dat het onder voorbehoud is dat je 1 ip hebt
Het is een all in one netwerk van ziggo. Van 100mbit
als je 2 ip hebt moet je het niet idd niet moeilijker maken dan het is, tijnzij de ts een half serverpark heeft en meerdere ip's nodig heeft :P

[Voor 13% gewijzigd door Fish op 16-06-2011 22:51]

Iperf

• Biersteker
@Fish, juist wel in de DMZ, in de DMZ van router 1, en dan heb je in principe, je internet vanuit je modem (zonder restricties), ook op de WAN poort van router 2. Ik zie niet welke rotzooi jij bedoeld, aangezien het om 2 routers gaat.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

wat is de toegevoegde waarde van de dmz ?

Je hebt de gewoon beschikking over het internet. zoniet zou je alle pc's ook in een dmz moeten zetten
Zijn vader is niet van plan poortmappingen te maken. dus er is ook geen behoefte om ip verkeer te verwerken waar de eerste router geen raad mee weet

god wat ben ik lekker fanatiek vandaag zeg

[Voor 7% gewijzigd door Fish op 16-06-2011 22:55]

Iperf

• Biersteker
Zit een punt in, maar het lijkt mij een stuk handiger, om poort instelling voor pa op de router van pa te doen, en voor het gamegedeelte op de gamerouter te doen. Dus dat als je toch een geforwarde port wilt maken, dat je het niet dubbel hoeft te doen. anders krijg je onoverzichtelijke contructies. (Poort 23222 geforward van router 1 naar router 2, van router 2 naar pc/console) Wat weer tot gevolg heeft dat er poorten openstaan.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

je snapt het niet.

zijn vader wil absoluut geen poorten openzetten

Iperf

• Tarilo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-05 19:05
Uiteindelijk is het dus nog steeds zo dat door onwetendheid nu een oplossing gezocht wordt voor een probleem dat helemaal niet bestaat.

Ik blijf erbij dat je het beter gewoon goed uit kunt leggen aan je pa. Dit gaat zowieso een keer problemen geven en, tenzij je de routers al hebt, kost het ook nog eens meer.

edit:
vergelijk de situatie desnoods met echte post. Het externe IP-adres is dan de woonplaats, de twee interne IP-adressen zijn de postcode en de openstaande poorten zijn huisnummers. Een pakketje krijgt dan een adres mee bestaande uit woonplaats, postcode en huisnummer.

Er van uitgaande dat de postbode(internet) geen fouten maakt, kan het pakketje nooit op een ander huisnummer, laat staan een andere postcode binnenkomen en zelfs als dat wel zou gebeuren, zou er op de andere postcode geen huisnummer zijn dat overeenkomt met het nummer op het pakketje staat(de poort staat dicht).

Zo moet het toch duidelijk zijn, ook voor je pa.

[Voor 50% gewijzigd door Tarilo op 16-06-2011 23:22]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

fish schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 23:03:
je snapt het niet.

zijn vader wil absoluut geen poorten openzetten
Dan kan hij net zo goed de PC van het netwerk halen. Als je absoluut alles afsluit, kan je namelijk helemaal niets.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

dat stuk had ik toch al uitgelegd hierboven toch ?
http://gathering.tweakers...update_message/36236694/0

anders zou het idd vrij nutteloos zijn.
of we kunnen allemaal dommetje spelen, maar is dit niet redelijkerwijs te verwachten dat dit de verwachting is ?
zie je waar de ts op doelt ?

of denk je dat nu nu wel hele vreemde conclusies trek ?

en nou een shoarmapizza die al 5 uur op het aanrecht ligt :9

[Voor 111% gewijzigd door Fish op 16-06-2011 23:42]

Iperf

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:27

donny007

Try the Nether!

De openstaande poorten (bijv, 80, 21, 22) worden toch geforward naar je server (bijv. 192.168.1.10), je pa heeft daar geen last van....

Je Pa moet zich meer zorgen maken om phishing mails, spyware, virussen en alle andere narigheid, die open poorten zijn niet zijn grootste probleem, mocht het ooit zover komen dat de cracker lan-access krijgt (bijv. omdat je server afdoende beveiligd is) dan heeft hij altijd zijn lokale firewall nog.

Dit is pure onwetendheid of een hele koppige pa (en ja, ik ken hele koppige pa's, uiteindelijk wint diegene die het in moet stellen (jij dus) toch wel ;), kwestie van er een punt achter zetten en zeggen: hoe had je dat gedacht te realiseren?).

Als je stug aan de (nogal vreemde) eisen van je pa wil voldoen, hang dan gewoon die tweede router achter die eerste, je hebt namelijk maar één (1) extern ip.

[Voor 10% gewijzigd door donny007 op 17-06-2011 08:52]

/dev/null

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:58
Simpel toch? Je moet alleen zorgen dat er niet meer dan 1 DHCP server aanstaat in het netwerk. Dus als je die bij de eerste router op AAN zet en bij de tweede op UIT dan komt het wel goed. Doe ik ook zo vaak hoor. :)

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-05 23:34

M2M

medicijnman

Anders zet je jezelf toch in (de) DMZ, op de eerste router in je netwerk, en hang je vervolgens je tweede router aan de DMZ poort? In die tweede router kun je alles naar hartelust instellen, en je pa is nog net zo beveiligd als eerst. Plus dat je geen poorten open hoeft te gooien in de router van je pa.

[Voor 21% gewijzigd door M2M op 17-06-2011 09:08]

-_-

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-05 19:12
Er zijn dus 2 setups mogelijk:

Setup 1:

Je koppelt router 1 aan je modem. Aan router 1 hang je vervolgens aan de LAN-kant jouw PC/netwerk, en router 2. Aan router 2 hang je dan je Pa's netwerk. Dan doe je alle poortconfiguratie die je wilt op router 1, en router 2 laat je dan default (je zet dus geen extra poorten open waar je pa toch geen baat bij heeft).

Plaatje Setup 1

Setup 2:

Je koppelt router 1 aan je modem. Aan router 1 hang je vervolgens aan de LAN-kant je Pa's netwerk, en router 2. Aan router 2 hang je dan je eigen netwerkje. Dan zet je router 2 in de DMZ van router 1, en voor de rest laat je router 1 default (je zet dus geen extra poorten open waar je pa toch geen baat bij heeft). Vervolgens doe je al je poortconfiguratie op router 2.

Plaatje Setup 2

Zoals al een paar keer eerder gezegd is het geheel sowieso wat omslachtig maar op deze manier geef je wel zowel je vader als jezelf de zin.

[Voor 7% gewijzigd door Daffie op 17-06-2011 09:27]

• Bielie993
Ik heb het zo gedaan.

Modem -> Router 1(Mijn router met netwerk 192.168.5.0)
Aan deze router hangen mijn switches die aan al MIJN apparaten hangen. Ook hangt aan dezelfde router Router 2(Pa's router met netwerk 192.168.1.0).

Aan deze router 2 hangen de apparaten van PA.

Ik heb op router 1 een reservering gemaakt voor het MAC adres van de router van me pa. Hierdoor veranderd deze nooit en kan ik porten forwarden richting die router mocht het ooit nodig zijn.

Ik heb dus nog steeds 2 DHCP's.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Netjes d:)b

niet meer aankomen

Iperf

• Bielie993
Ik zal een plaatje posten zoals ik het heb opgelost. ;)

Zie ook het eerste topic ;)

PS: Dit plaatje bevat finctieve informatie. Dit is hoe ik het ongeveer heb draaien. Dit betekend dat alleen de nummers anders zijn. De opzet blijft het zelfde.

Ik ben ook een puntje vergeten bij router2 :) Weet ik :D

[Voor 59% gewijzigd door Bielie993 op 17-06-2011 13:25]

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Euh beetje vreemd macadres ? teweinig cijfers en allemaal nullen

heb je nou wel je echte ip gepost :+

Iperf

• Bielie993
Lees edit :)

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Dan heb je nog steeds een vreemd mac adres. onthoud het, of pas het aan want mac adressen als 00:00:00:00:00:00 worden regelmatig uitgekost door bepaalde hardware en krijgen dan ook soms geen ip

Iperf

• osmosis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-05 15:24
eeuh ik vind het maar een omslachtig iets hoe jij dat wilt hebben 8)7
mischien is dit een betere oplossing ? http://www.pfsense.org/
als je nog een oude p3 ofzo hebt liggen

• Bielie993
fish schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 13:28:
[...]

Dan heb je nog steeds een vreemd mac adres. onthoud het, of pas het aan want mac adressen als 00:00:00:00:00:00 worden regelmatig uitgekost door bepaalde hardware en krijgen dan ook soms geen ip
Dit is natuurlijk fictief. Ik post nooit mijn echte MAC/IP adressen. Plus je kan op een standaard firmware je MAC adres niet eens wijzigen ;)

Weet niet of dit voor alle routers geldt. Of ik heb gewoon over het hoofd gezien

[Voor 8% gewijzigd door Bielie993 op 17-06-2011 13:35]

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-05 19:12
Dat je je WAN-IP adres niet post is op zich best begrijpelijk, maar LAN-IP adressen maakt toch wel redelijk enigszins vrijwel ongeveer plus/minus ommenabij niet zo veel uit.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ok je zei aleen ip adres

Je kan vaak wel mac adressen weizigen hoor. zeker op de huidige routers. veel netwerk drivers kunnen het ook. en windows kent ook overides ervoor, dunkt me dat linux het ook kan

Macadressen kun je gewoon veilig posten hoor, daar heb je alleen wat aan binnen een fysiek (v)lan en zodra je een router passeert is die data weg en kun je er niets meer mee

maar het werkt ! dat is het belangrijkst

[Voor 35% gewijzigd door Fish op 17-06-2011 13:38]

Iperf

• Bielie993
LAN ip addressen kloppen wel in dit topic ;)

En bedankt voor al jullie hulp trouwens! Nu ik erover nadenk zijn MAC adressen inderdaad niet van belang als je aan de WAN kant van een netwerk kijkt.

[Voor 63% gewijzigd door Bielie993 op 17-06-2011 13:40]

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:27

donny007

Try the Nether!

Je website lijkt alleen nog niet te werken, (93.94.***.*** als redirect server, 94.209.***.*** in de frames, niet de meest elegante oplossing, maar je moet wat zonder vast ip).

*knip, zie PM*

[Voor 169% gewijzigd door donny007 op 17-06-2011 15:28]

/dev/null

• Bielie993
Edit...

[Voor 155% gewijzigd door Bielie993 op 17-06-2011 15:21]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Bielie993 schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 13:32:
Dit is natuurlijk fictief. Ik post nooit mijn echte MAC/IP adressen. Plus je kan op een standaard firmware je MAC adres niet eens wijzigen ;)
Hoeft ook niet per se in de firmware, vandaar de vraag denk ik. :)

EDIT:
Ik moet echt eens wakker worden vandaag... :/

[Voor 7% gewijzigd door CH4OS op 17-06-2011 20:33]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee