Toon posts:

ingebrande letters eruit halen?

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 136637

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een 50 inch pioneer pc scherm gekocht (een oude van de ns) maar nu staan er letters ingebrand.
Dit is best irritant. en indien mogelijk wil ik dit verhelpen.

Is er een mogelijkheid om dit te maken? Of te laten maken?

Het is een plasmascherm.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je zou kunnen proberen er een lange tijd ruis op af te spelen, maar meestal is het zo dat als het echt ingebrand is je daar niets meer aan kan doen.

• Haazzz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-06 15:11
Ik heb dit gevonden.. Geen idee of het werkt, maar het is wellicht het proberen waard!

Topicstarter
Het is best erg, bij sommige dingen zijn de pixels ook al groen.
dat is niet meer "software" matig op te lossen.

maar is het ook hardware matig te maken?. ik heb hem voor weinig gekocht dus ik kan er nog best wat aan investeren. dan blijft hij nog goedkoop voor een 50 inch scherm.

zo ja waar kan dit.

• perslucht
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-06 16:15
Wat voor resolutie heeft zo'n scherm eigenlijk?

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-06 16:33

InFamous

excommunicado

Sorry als ik het vraag, waar heb je in godsnaam een 50 inch scherm voor nodig?

Formerly known as Ragdoll

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dan zal het paneel vervangen moeten worden, dat gaat je net zoveel kosten als een nieuwe.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08:20
InFamous schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 21:19:
Wat gaat jou dat aan? :?

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

• Haazzz
InFamous schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 21:19:
50 inch is tegenwoordig al een redelijk gangbare maat hoor.. Zeker een tijd geleden dat jij bij een mediamarkt bent geweest? :+

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-06 16:33

InFamous

excommunicado

Het was meer een vraag in de zin van hell wat wil je ermee gaan doen, normaal reageren mag ook gewoon was gewoon geintresseerd. Aangezien je niet echt een spelletje zal spelen op een 50inch
Haazzz schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 21:21:
[...]

50 inch is tegenwoordig al een redelijk gangbare maat hoor.. Zeker een tijd geleden dat jij bij een mediamarkt bent geweest? :+
Ja tv's zat in 50 inch formaat maar de TS heeft het over een pc scherm.

[Voor 32% gewijzigd door InFamous op 16-06-2011 21:24]

Formerly known as Ragdoll

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:51

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

InFamous schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 21:23:
[...]

Het was meer een vraag in de zin van hell wat wil je ermee gaan doen, normaal reageren mag ook gewoon was gewoon geintresseerd. Aangezien je niet echt een spelletje zal spelen op een 50inch
Dan weten we al genoeg toch? :+

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Topicstarter
Ik gebruik hem alleen als tv/voor films.

ik kon m voor weinig kopen dus waarom niet is meer de vraag.

Jammer dat het niet gemaakt kan worden. dan moet ik er maar aan wennen.
het is dus niet voor een hondertje of 2/3 gemaakt?

resolutie heb ik op maar 1024 bij 768 staan. dan kan je het van een afstand bekijken/ermee werken.
(zelfs mn 13 inch schermpje staat nog op een hogere resolute hehe)

[Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 136637 op 16-06-2011 21:30]

• perslucht
Die resolutie kan toch wel hoger? :o

[Voor 4% gewijzigd door perslucht op 16-06-2011 21:30]

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Hoeft niet hoor, hele normale resolutie bij plasma schermen.

Ik zou kijken naar een nieuwe, heb je meer aan dan zo'n oud ding nog gaan repareren: http://tweakers.net/price...DcODfSCndhsc_HvcedsVr03v8. Ik durf wel te zeggen dat dit best een miskoop is, afhankelijk van wat je betaalt hebt.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Topicstarter
perslucht schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 21:30:
Die resolutie kan toch wel hoger? :o
VEEL hoger ja. maar dat is niet handig als alles zo klein is. en voor films maakt het geen drol uit

• perslucht
Oke, ik wou al zeggen. Maar wat is nou de max?
Ik zou gewoon even de eerder genoemde methodes uitproberen. Je weet nooit of het werkt :)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Anoniem: 136637 schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 21:32:
[...]

VEEL hoger ja. maar dat is niet handig als alles zo klein is. en voor films maakt het geen drol uit
ech wel juist met die diameters heb je wat aan een hogere resolutie

Iperf

Topicstarter
fullscreen is toch fullscreen? zal eens kijken als ik weer een film aan heb staan wat het verschil is

deze kan trouwens 2048x1536 (60Hz) aan volgens mn mac.

ik ga dat jscreenfix proberen. dat zal het in ieder geval verbeteren, hopelijk tot een acceptabel niveau. ik ben snel tevreden.

een miskoop is het in ieder geval niet voor wat ik er aan heb betaald. stoor me er niet al teveel aan maar wel een beetje.

• Haazzz
Uhm.. :F
Als je je resolutie op 2048x1536 zet, kan er 4 keer zoveel op het scherm al dat je hem op 1024x768 hebt staan. Het wordt er dus allemaal een stuk mooier van, aangezien er veel meer details kunnen worden getoond.. Nu verdeel je je scherm in 786.432 stukjes, waarover je de film verdeeld. Zet je de resolutie op 2048x1536, dan verdeel je de film in 3.145.728 stukjes, waardoor er dus veel meer detail kan worden weergegeven. Hierbij wel even vanuit gaande dat je een film van hoge kwaliteit hebt ;)

Nu ik het zo getypt heb, bedenk ik me ineens dat 2048x1536 wel een erg aparte resolutie is voor een 50 inch Plasma, dat is een 4:3 verhouding..

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Moet je echt doen. zoek een goeie 2K film (dat is hoger dan 1080p) en probeer het

of 4K, nou ja pak eerst maar eens een goeie bluray dat is makkelijker te vinden

[Voor 33% gewijzigd door Fish op 16-06-2011 21:52]

Iperf

Topicstarter
Haazzz schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 21:47:
[...]

Uhm.. :F
Als je je resolutie op 2048x1536 zet, kan er 4 keer zoveel op het scherm al dat je hem op 1024x768 hebt staan. Het wordt er dus allemaal een stuk mooier van, aangezien er veel meer details kunnen worden getoond.. Nu verdeel je je scherm in 786.432 stukjes, waarover je de film verdeeld. Zet je de resolutie op 2048x1536, dan verdeel je de film in 3.145.728 stukjes, waardoor er dus veel meer detail kan worden weergegeven. Hierbij wel even vanuit gaande dat je een film van hoge kwaliteit hebt ;)

Nu ik het zo getypt heb, bedenk ik me ineens dat 2048x1536 wel een erg aparte resolutie is voor een 50 inch Plasma, dat is een 4:3 verhouding..
oke zal hem dan hoger zetten! tnx. en idd die verhouding is apart. heb m ook niet getest. maar dat is wat mn mac aangeeft als hoogste resolutie. (heb gewoon een breedbeeld scherm)..

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06 16:55

Sick Nick

Drop the top!

Haazzz schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 21:47:
[...]
De pixels zijn dan ook recht-hoekig op die oude plasma's. Grote kans overigens dat het maar een 1024x768 paneel is wat een hogere ingang accepteert en dan zelf terug schaalt. 1024x768 is een veelgebruikte resolutie bij oude plasma's.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Je moet idd wel native resolutie uitsturen, anders wordt het gauw bagger

Iperf

• Haazzz
Sick Nick schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 21:51:
[...]

De pixels zijn dan ook recht-hoekig op die oude plasma's. Grote kans overigens dat het maar een 1024x768 paneel is wat een hogere ingang accepteert en dan zelf terug schaalt. 1024x768 is een veelgebruikte resolutie bij oude plasma's.
Denk dat je gelijk hebt, naast dat ik me al af vraag of er Plasma's bestaan met een native resolutie van 2048x1536, zal de NS deze vast niet wegdoen, aangezien schermen van 50 inch en een hoge resolutie nou niet de meest goedkope en oude schermen zijn :+

Plasma heeft zeker ook geen tv tuner erin zitten?
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee