Toon posts:

Powerline probleem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Anoniem: 411166

Topicstarter
Hey,

ik heb een paar problemen thuis met het netwerk sinds ik enkele weke gelede een nieuwe pc heb samegesteld en heb geopteerd voor een powerline ivp netwerk kaart.

Probleem 1
Als ik mijn pc opzet duurt het altijd even voor da ik op internet kan. als ik aanmeld op msn en da lukt nie krijg ik zo het "oplos kadertje" en daar komt meestal testaan dat mijn standard gateway nie werkt.
Soms werkt alles ma kan ik gwn de gateway nie pinge.

Probleem 2
Als mijne pa connecteert op het netwerk van thuis connecteert hij soms op bvb. Thuis2 ipv Thuis.
Ook als hij wil printen vind hij de netwerk printer ma als hij op print klikt dan gebeurt er nix. Er komt wel een kaderke met "Verzonden naar printer".

De opstelling van thuis is als volgt
code:
1
2
3
4
5
                   |->wireless-->laptop....
                   |
modem-->switch-->router-->powerline2--->pc
            |
            |->powerline1-->digibox

De 2 powerlines zijn van een verschillend merk dus ik denk dat het daar aan ligt. Want als ik powerline2 uittrek kan mijne pa alles doen (printe etc,....).

Maar ik wil eerst zeker zijn voorda ik een nieuwe powerline koop. Dit staat nu al op 2 andere fora ma ik heb ng geen duidelijk antwoord gehad, hopelijk hier wel

mvb

claeke

Topicstarter
bump!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-05 09:10
Een spellcheck op je OP zou niet slecht zijn of praat je ook zo?
Daarnaast heb je niet vermeld welk type en merk PL...
Een PL sluit je aan op een router, niet op een switch.
Fill in the gaps pls...

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:41

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Een powerline kan je ook gewoon op switch zetten of direct tussen modem en router, zolang ze elkaar vinden, is er verbinding.

Enige wat ik niet zit, waar zit de printer in jouw netwerk?

Dat terzijde, modem -> switch -> router is zeker niet de juiste optie, of je moet een multi-PC modem hebben die IP adressen kan uitdelen, anders wordt het vechten tussen je digibox en router, wie de modem aanstuurt.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-05 15:20
Telenet. Welke modem heb je (modem-only of modem/router/wifi geval)? In het geval van modem-only, van welke router maak je gebruik (merk/type)?

Je schema en je taalgebruik zijn overigens nogal onduidelijk. Maak je gebruik van twee verschillende powerline sets of twee powerline adapters? Beschrijf eens juist hoe alles met elkaar verbonden is.

@SinergyX: het gedeelte modem --> switch --> router klopt wel. Als je gebruik wil maken van bepaalde functies van digitale TV bij Telenet, moet de decoder rechtstreeks een IP-adres krijgen van de modem. Dit adres geen 'extra' adres of een gewoon publiek IP-adres maar een uit de interne range van Telenet.

[Voor 31% gewijzigd door Petervanakelyen op 20-06-2011 15:53]

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Topicstarter
ja ik heb idd een telenet netwerk en de powerline voor die digibox moet idd voor de router op de switch hange
mijn setup is dus:

vanuit de modem gaat UTP naar de switch, vanuit de switch vertrekken 2 UTP's: eentje naar de router en eentje naar de powerline voor de digibox. Dan vanuit de router gaat het natuurlijk draadloos voor de laptops en eentje naar de powerline voor mijn PC op mijn bureau.

de powerlines zijn idd verschillend van merk (ik heb voor mijn pc de Eminent Powerline Adapter 85mbps) en die voor de digibox weet ik nie welk merk da is.

Vergeet probleem 1 maar gewoon want da komt zelden voor. Probleem 2 daarentegen is nog altijd bestaande.
Mijn vader (om het in het AN te zeggen) kan niet vanop zijn laptop printen met de netwerk printer (die staat draadloos rond te zweven). Maar nu kan hij ook niet met zijn nokia C7-01 op WiFi vanwege mijna powerline (zegt hij!). Ik heb gistere mijn powerline uitgetrokken en het lukte nog altijd niet dus daar ligt het waarsschijnlijk nie aan.

Nu is mijn vraag: Ligt het aan de 2 verschillende powerlines dat mijn vader niet kan printen, of is er een ander probleem?

mvg

claeke

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:41

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Makkelijke manier, trekt beide powerlines eruit en leg even gewone kabels aan (printer naast de router etc). Zo kan je per powerline testen wat nu precies het probleem geeft.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Petervanakelyen
Je hebt de powerlines toch zo ingesteld dat ze een "private" netwerk vormen? Anders kunnen de powerlines een onderling conflict vormen (dat los je niet op door het gebruik van powerlines van hetzelfde merk, maar door de setup utility van de fabrikant te runnen).

Topicstarter
Petervanakelyen schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 14:32:
Je hebt de powerlines toch zo ingesteld dat ze een "private" netwerk vormen? Anders kunnen de powerlines een onderling conflict vormen (dat los je niet op door het gebruik van powerlines van hetzelfde merk, maar door de setup utility van de fabrikant te runnen).
Ok dank u dan ga ik de CD es zoeken.
Moet ik ze allebei instellen of is eentje genoeg?

• Petervanakelyen
Het gemakkelijkst is om ze eerst beiden te resetten en dan in hetzelfde stekkerblok te steken. Vervolgens configureer je met de setup utility (kan je ook gewoon hier vinden) een privaat netwerk.

Topicstarter
Is het een makkelijk programma? zit nu op het werk dus kan het moeilijk installere ;-)

Topicstarter
Ik heb blijkbaar nie het juist besturingsysteem voor da programma. Khen windows 7 maar ik zal morge wel zoeke voor een juiste versie

toch bedankt

• Petervanakelyen
Als je nog ergens een netbookje/andere computer met XP hebt liggen is het het gemakkelijkst het daarop te installeren, je kan ook eens proberen om het programma uit te voeren als Administrator (rechtsklik --> Uitvoeren als Administrator) of gebruik te maken van compatibiliteitsmodus (staat bij eigenschappen).

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee